2026-07-07, 15:28
Medlem
Adelaides avatar
Matt Damon som Odysseus känns inte rätt.
Och tjejen som ska spela Helen of Troy får mig att vilja ta fram skämskudden. Vad tänkte de egentligen? Seriöst?
Citera
2026-07-07, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Matt Damon som Odysseus känns inte rätt.
Och tjejen som ska spela Helen of Troy får mig att vilja ta fram skämskudden. Vad tänkte de egentligen? Seriöst?

Jag hatar woke i filmer men när jag läser vad folk skriver om henne på nätet tycker jag uppriktigt synd om henne.

De som gav henne rollen måste ha vetat att reaktionen skulle bli sådan.
Man kan verkligen undra vad som driver dem.
Citera
2026-07-07, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
En liten tanig kvinna/transa 155 cm lång som den stora Achilles. (Spelades för övrigt av en muskulös Brad Pitt i filmen Troy).

Det är som om filmskaparna bestämt sig för att göra en elak parodi på woke. Typ som om South Park hade drivit med moderna filmer.

Men de har alltså gjort det på riktigt.

Driver Nolan med sina uppdragsgivare? Eller är han så här skruvad?
Citera
2026-07-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det är som om filmskaparna bestämt sig för att göra en elak parodi på woke. Typ som om South Park hade drivit med moderna filmer.

Fast Page spelar inte Achilles i denna film utan Elpanor som är den yngsta medlemmen av Odysseus besättning.
Citera
2026-07-07, 22:29
Medlem
Elementarts avatar
Ellen Page ska ju spela Sinon. Bortsett från vissa skådespelare så känns det moderna språket helt fel.
Citera
2026-07-08, 10:41
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Känns som att man knappt kan bärga sig inför premiären av denna rulle.
Jag vill se statistiken/utfallet av denna episka "bait and switch"!!!

Nolans publik som grupp är än så länge inte rövknullad.
Gissningsvis har en majoritet publiken redan sett andra berättelser ödeläggas av intersektionell värdelöshet.

Ser hans publik skiten?
Känner de lukten av skit?

Kommer de att smaka på bajsmackan och kommer det att locka fler att få äta Hollywoods exkrement?
Otroligt spännande!
Citera
2026-07-08, 23:19
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Ellen Page ska ju spela Sinon. Bortsett från vissa skådespelare så känns det moderna språket helt fel.

Fattar inte varför folk fortfarande svamlar om att hen ska spela Akilles.
Citera
2026-07-09, 09:50
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Fattar inte varför folk fortfarande svamlar om att hen ska spela Akilles.

Hon ska väl fortfarande spela en grekisk krigare med sina taniga 155 cm... nä, dra åt helvete. Se i klippet vilken liten dvärg hon är, trots att hon bär platåskor!

Här: https://youtu.be/-YmDPZHxBTA?si=MnEii2fKHvxPgT8w&t=222
Här: https://youtu.be/-YmDPZHxBTA?si=XLSFH8bi-QJgtxVK&t=288
Här: https://youtu.be/-YmDPZHxBTA?si=5dCJe7r6cja1vdQK&t=309

Och negressen som spelar Helen of Troy, "den vackraste kvinnan världen skådat" är direkt oattraktiv.

The face that emptied a thousand film industry wallets
https://www.youtube.com/watch?v=-YmDPZHxBTA

Den här filmen kommer att ignoreras av så många. Nolan gör bort sig maximalt och filmen kommer att förlora hundratals miljoner dollar oavsett hur mycket media ljuger för oss att de första reviews som har landat "varit positiva".
Citera
2026-07-10, 00:14
Medlem
Adelaides avatar
Jag tycker att de borde ha letat bland inhemska grekiska skådespelare för att fylla rollerna. Nog fan finns det väl nån grym grekisk skådespelare som kan spela Odysseus. Samma med Helen of Troy.
Citera
2026-07-10, 20:47
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:

Jag är ganska säker på att uppdragsgivarna kräver detta för att plöja ner pengar.
Citera
2026-07-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag tycker att de borde ha letat bland inhemska grekiska skådespelare för att fylla rollerna. Nog fan finns det väl nån grym grekisk skådespelare som kan spela Odysseus. Samma med Helen of Troy.

Ja, tänk om Nolan tänkt lite mer som Mel Gibson när han gjorde Apocalypto.

Citat:
Alla skådespelare har indianskt ursprung och talar mayaspråket yukatek.

Att göra en riktig grekisk verison av Homeros verk i kontrast till den tidigare Hollywoodversionen hade varit intressant.

Nu blir det bara wokeslop i stället, som får medelmåttiga Hollywoodfilmer för 20 år sedan att framstå som fantastiskt bra i jämförelse...
Citera
2026-07-12, 07:42
Medlem
Citat:
Jag hatar woke i filmer men när jag läser vad folk skriver om henne på nätet tycker jag uppriktigt synd om henne.

De som gav henne rollen måste ha vetat att reaktionen skulle bli sådan.
Man kan verkligen undra vad som driver dem.

Citat:

Jag vet INTE, men jag tror att produktionsstudion söker finansiärer, vilket bl.a. inkluderar olika pensionsfonder styrda av demokrater och aktivister som har ESG-regelverk där DEi, d.v.s. diversity, equity och inclusion är styrande.

Det gör att de blir tvungna att sätta icke relevanta skådespelare i t.ex. ett historiskt drama/epos med personer som aldrig funnits i sagda område. Finansen styr och Nolan behöver pengar, nackdelen är bara att pensionsfonden skiter i om filmen lyckas, det enda de bryr sig om är att han följer deras påbud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in