Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Hehe, taxichauffören har såklart stängt av dem i början av arbetsdagen
Testa att köra en 2026-årsmodell av vilken bil som helst - du kommer undra vad sjutton som pågår, pling och varning för ditt och datt hela tiden. System vars syfte är säkerhet men som omedelbart får en tänkande människa att försöka få bort varningarna blir helt enkelt kontraproduktivt oavsett vad byråkrater i bryssel tror.
Tja, många taxi jag åker med står och väntar med motorn av, och startar när vi ska iväg.
Jag för tänkande människor är alltid smarta och gör rätt, kan aldrig vara idioter som gör fel eller gör dumt…
Så nej, jag tycker inte nya bilar är olidliga vad gäller div varslingar. De är ju i de flesta fall upplysande och befogade. Varför inte bara vänja sig vid hur bilar utvecklas och generellt sett blir bättre med tiden ju nyare de är?
Kan absolut tänka mig att nån stofil som inte kört annat än veteraner från 50-60tal kan få en chock över allt nytt i dagens bilar, men man borde ju vänja sig tycker jag. Det gjorde ju ännu stofiler förr som kört bilar från 20-30talet när de plötsligt hamnade i en bil från 50-60talet som hade en massa nytt. Men de gnällde nog i början precis som folk gnäller idag…