Citat:
Ursprungligen postat av
Skaffern
Tack för infon och svaret!
Ja en snabb googling gav mig rätt i mina misstankar.
Polisen är helt säkra på att den mannen var skyldig.
Så pass säkra att de lade ner utredningen när han dog eftersom de ansåg att det inte finns något skäl att fortsätta
Trist att hon antagligen aldrig kommer att hittas och att inga frågor kommer att få svar. Jag hoppas att han iallafall led
Då har du googlat snabbt just. Det var polisen Peter Thylen som uttalande sig i media tidigt om CL att "det är rätt person"...dessa ord har han fått äta upp då det dom "hade" på denne psykisk sjuke ensling CL
inte ens räckte till en häktning. Fatta va ???'
De tidigare polismyndigheterna innan KF tog vid 2020 hade avfärdat CL sen länge och både Jenven och GW sade också till media att detta var helt fel men detta hjälpte föga för KF att komma ur sitt idiotiska tunnelseende där även vittnen fick avfärdas som hört flera personer som "ekon" för att lappa ihop denna läckande båt...De hade alltså hypotesen om att CL gjort allting själv då han också var ensam psykisk sjuk man. Han hade pekat ut "
flera" platser för Anders Eriksson vart kroppen låg nedgrävd. De grävde och körde med markradar på 7(!) olika platser utan att finna någonting.
Det fanns absolut INGENTING på denne man som var helt oskyldig och
hans dna fanns heller inte på Helenas skor. Det var heller inte för att han dog som utredningen lades ner utan han skulle avförts ÄNDÅ som Peter Thylen också sade i "Att lösa ett mord" bl a.
Peter Thylen lovade aldrig att lösa detta brott skall sägas utan sade att de skulle göra sitt bästa. Han sade också efter detta fiasko att "det är slut nu och det blir inget mer" i "Att lösa ett mord". Peter Thylen sa ju att : "Det håller på att ta slut nu och jag slutar efter midsommar " och "Ibland förlorar man , det är ju så." Är det DETTA vi skall vara nöjda med ??
Om man kunde inleda en förundersökning mot den helt oskyldige CL som man inte hade något på alls så ser jag inte varför man inte kan starta en förundersökning på något som jag kan säga kommer generera
garanterad utdelning. Ni vet mot
vem och även
vilka jag menar. Alltså
J*ri K . De andra: EA och även PN.
Anders Eriksson som sitter och suttit som chef behöver ta detta i mål nu. Det är dags. Lös uppgiften.