2026-07-11, 08:57
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag tror inte det spelar så stor roll vad försvaret kommer med, det kommer bli en rättegång och Tyler kommer avrättas på något sätt är min gissning.
Well, jag tror ju att han är skyldig så det är precis det jag också tror kommer att hända. Det är inget hinder för att jag är nyfiken på vad försvaret har att komma med.
Citera
2026-07-11, 08:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Well, jag tror ju att han är skyldig så det är precis det jag också tror kommer att hända. Det är inget hinder för att jag är nyfiken på vad försvaret har att komma med.
Nej det kan ju vara intressant ändå. Men frustrerande för oss som tror att han inte sköt Kirk.
Citera
2026-07-11, 09:01
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Nej det kan ju vara intressant ändå. Men frustrerande för oss som tror att han inte sköt Kirk.
Enligt dig, vad är det som pekar på att det inte var TR och hur menar du på att det skulle gått till? Tror du också på Brays tes?
Citera
2026-07-11, 09:04
Avstängd
Citat:
Enligt dig, vad är det som pekar på att det inte var TR och hur menar du på att det skulle gått till? Tror du också på Brays tes?
Jag tänker att det är för många konstigheter för att det skulle vara Tyler som sköt, men jag vet inte hur det gick till. En mikrofon på insidan av tröjan är också väldigt konstigt, men om det var mikrofonen som dödade Kirk vet jag inte. Kanske, kanske inte. Drönaren över Charlie är också märklig.
Citera
2026-07-11, 09:06
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag tänker att det är för många konstigheter för att det skulle vara Tyler som sköt, men jag vet inte hur det gick till. En mikrofon på insidan av tröjan är också väldigt konstigt, men om det var mikrofonen som dödade Kirk vet jag inte. Kanske, kanske inte. Drönaren över Charlie är också märklig.
Vilka konstigheter? Tror du ens att det är just skjuten han blev? Om inte - vad skulle det annars kunnat ha varit tänker du?
Citera
2026-07-11, 09:22
Avstängd
Citat:
Vilka konstigheter? Tror du ens att det är just skjuten han blev? Om inte - vad skulle det annars kunnat ha varit tänker du?
Om du har lyssnat på allt dom sagt som inte stämmer med vad vi såg och funderat på varför kameran bakom Kirk monterades ner, varför Mikey bara gick därifrån helt lugnt pratandes i telefon, varför dom inte bevakade den mest uppenbara platsen för en skytt, varför dom hittade annan ammunition på ett annat tak osv osv så blir det många konstigheter staplade på varandra.

Han kanske blev skjuten, jag vet inte. Men efter historien med dom exploderande personsökarna så blir man ju inte förvånad om dom har teknik för att avrätta någon med en exploderande mikrofon av något avancerat slag.
Citera
2026-07-11, 09:34
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Om du har lyssnat på allt dom sagt som inte stämmer med vad vi såg och funderat på varför kameran bakom Kirk monterades ner, varför Mikey bara gick därifrån helt lugnt pratandes i telefon, varför dom inte bevakade den mest uppenbara platsen för en skytt, varför dom hittade annan ammunition på ett annat tak osv osv så blir det många konstigheter staplade på varandra.
Jag tror helt enkelt inte att något av det där har att göra med mordet och att vi kommer att få alldeles utmärkt rimliga förklaringar på allt det där. Till exempel så kanske Mikey har crisis training och vet att inget blir bättre av att man får panik. Bara för att han inte gjorde som du tror att du hade gjort så betyder inte det att det är något konstigt.
Citat:
Han kanske blev skjuten, jag vet inte. Men efter historien med dom exploderande personsökarna så blir man ju inte förvånad om dom har teknik för att avrätta någon med en exploderande mikrofon av något avancerat slag.
Till att börja med, vilka är 'dom'? Och det är nog ingen som tvivlar på att man kan bygga in en personbomb i en mikrofon men i det här fallet så hade han ingen mikrofon på halsen där han uppenbarligen blev skadad. Eller menar du att tror på Brays tes om batteriet och kretskortet?
Citera
2026-07-11, 09:36
Avstängd
Citat:
Jag tror helt enkelt inte att något av det där har att göra med mordet och att vi kommer att få alldeles utmärkt rimliga förklaringar på allt det där. Till exempel så kanske Mikey har crisis training och vet att inget blir bättre av att man får panik. Bara för att han inte gjorde som du tror att du hade gjort så betyder inte det att det är något konstigt.

Till att börja med, vilka är 'dom'? Och det är nog ingen som tvivlar på att man kan bygga in en personbomb i en mikrofon men i det här fallet så hade han ingen mikrofon på halsen där han uppenbarligen blev skadad. Eller menar du att tror på Brays tes om batteriet och kretskortet?
Jag vet som sagt inte, men jag är ganska säker på att Tyler inte sköt med geväret dom påstår.
Citera
2026-07-11, 09:52
Avstängd
Jag hade inte hört talas om Charlie Kirk innan mordet, att jag blev nyfiken beror på att jag följde Candace Owens bråk med Macron, och plötsligt ställde hon in alla livestreams och skrev att hon inte visste hur hon skulle klara av detta. Efter några veckor återkom hon och beskrev hennes och Charlies vänskap. Eftersom hon känner så många inom TPUSA så blev det naturligt att fortsätta lyssna på henne angående mordet och då kom fler och fler konstigheter fram.
Citera
2026-07-11, 13:29
Medlem
Citat:
Jag tror helt enkelt inte att något av det där har att göra med mordet och att vi kommer att få alldeles utmärkt rimliga förklaringar på allt det där.
När kommer vi att få det, tror du?

Citat:
Till exempel så kanske Mikey har crisis training och vet att inget blir bättre av att man får panik. Bara för att han inte gjorde som du tror att du hade gjort så betyder inte det att det är något konstigt.
Var det därför som hans pappa pastorn ljög om att hans sons kläder var täckta med blod efter det att han tog täten i räddningsarbetet?

Igen, Mikeys beteende direkt efter skottet ÄR konstigt och kräver därför sin förklaring.

Citat:
Till att börja med, vilka är 'dom'?
Zionisterna och deras hantlangare.

Citat:
Och det är nog ingen som tvivlar på att man kan bygga in en personbomb i en mikrofon
Precis, bra att du inser det.

Citat:
men i det här fallet så hade han ingen mikrofon på halsen där han uppenbarligen blev skadad. Eller menar du att tror på Brays tes om batteriet och kretskortet?
Det är ingen "teori". Det är en korrekt beskrivning av vad som syns i tillgängliga videor och vad som finns registrerat på tillgängliga ljudinspelningar.
Citera
2026-07-11, 13:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Det är ingen "teori". Det är en korrekt beskrivning av vad som syns i tillgängliga videor och vad som finns registrerat på tillgängliga ljudinspelningar.
Då länkar och visar du det.
Svara gärna även på alla andra frågor du fått.
Citera
2026-07-11, 13:44
Medlem
Citat:
Varför satt dom i bilen och pratade med Ben Shapiro när dom borde gjort allt för att hålla Kirk vid liv? Vad hade Ben Shapiro med det att göra?
Ja, CKs säkerhetsteam inne i SUV:en kommunicerade enligt Ben Shapiro med hans eget säkerhetsteam under de ca 6 minuter som det tog för dem att köra CK till sjukhuset.

Varför var Ben Shapiro den förste i världen som fick veta att hans fiende, Charlie Kirk, var död, tror ni?

Noteras bör att säkerhetsansvarige Brian Harpole som fanns med i sagda SUV har anlitat sagde Ben Shapiros advokater för sin stämningsansökan mor Candace Owens.

Det är samme Harpole som fortfarande inte har kommit upp med ett alibi för var han befann sig när Mitch Snow hävdar att han såg honom komma ut från ett möte med höga dignitärer i Fort Huachuca, Arizona, dagen innan mordet på CK. Och ja, Fort Huachuca är en militärbas som hyser US military intelligence.

The plot thickens methinks...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in