Citat:
Ursprungligen postat av
Blueberrypie100
Hej! Är det nån mer här som haft långa blödningar ?
Jag fick mens som 12 åring runt 16-17 års åldern började mensen krångla jag trodde det berodde på stress och att jag var deprimerad men runt 25 års ålder så togs massa prover och dom kom fram till att jag har pcos. Ibland blödet jag varannan månad och iblsnd går det 3-4 månadet innan jag får nån mens. Hösten 2023 fick jag en blödning som höll på till april 2025 jag tänkte hela tiden att det skulle sluta blöda av sig själv mrn det gjorde det inte så jag fick medicin utskriven för att stoppa blödning. November 2025 började jag med p-spruta och hsr haft helvetesblödningar av den sen januari nu har jag inte sprutan kvar men jag blöder fortfarande. I höst ska dom göra en ordentlig undersökning varje jsg blöder så mycket det har inte gjorts nåt ultraljud på äggstockarna eller nån ordentlig undersökning tidigare. Jag är rädd, tänk om dom inte hittar nåt fel eller ännu värre tänk om det är cancer dom hittar ?! Kan inte ha det såhär till klimakteriet blir tokig snart. Kan aldrig koppla av. Är det nån mer som haft jobbiga mellanblödningar ?
Det låter fruktansvärt jobbigt.
Inte så länge som du men jag hade perioder med mycket kraftiga blödningar som höll på i minst sex veckor åt gången. Det togs på allvar så jag fick en remiss till gyn omgående och genomgick ultraljud och provtagning av slemhinnan (kändes som ett invärtes getingstick men gick över snabbt). De förväntade sig nog att hitta myom eller liknande, men de hittade ingenting och menade att det kunde hända ibland och att det kanske kunde bero på stress.
Det visade sig till slut vara sköldkörteln som spökade ordentligt i mitt fall. Har du några mer symtom? I så fall kanske du skulle be din vårdcentral att de tar lite prover för att kolla din sköldkörtel också.