2026-07-11, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeRambler
Kan inte uttala mig om graden av parbildning och sexuell aktivitet. Men enligt SCB så är det lika stor andel av den manliga befolkningen som är barnlös vid 45 års ålder idag som det var 1970.

Så de sjunkande födslotalen går inte att förklara med att kvinnor blivit mer kräsna. Det verkar bero på senare familjebildning och därmed färre barn per familj.

Förr hette det ungkarl, nu kallar ni fenomenet för incel.

Och att det råder hård konkurrens med utslagningseffekter på reproduktionsmarknaden är nog mer en feature än en bugg.

Källa SCB: https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning-och-levnadsforhallanden/jamstalldhet/jamstalldhetsstatistik/produktrelaterat/rapporter/kvinnor-och-man-2026/#Fodelsetal-2.3
Och i Norrland har det alltid funnits gammpojkar.

Du har helt rätt i det du skriver. Barnafödandet minskar inte för att fler blir barnlösa utan för att de som skaffar barn, skaffar färre. Men det är väl skönt att ha nåt annat än sig själv att skylla på när man misslyckats med att hitta en partner att bilda familj med.
Citera
2026-07-11, 10:46
Medlem
Jag tror det handlar om att mäns testosteronnivåer minskat med 50% på 50 år. Det är anmärkningsvärt och korrelerar absolut med lågt barnafödande och incelkulturen.

Män har ingen sexdrift längre och dopaminkickarna från alla nöjen samt porren är större än vad man får ut av sex.

Det är helt enkelt dopaminmässigt inte värt arbetet som krävs för att få ligga. Rewarden känns inte lika stor. Ingen är vrålkåt längre. Ligga är längre inte det mest belönande som finns.

Alla som kört testo vet hur kåt man blir och vilken drivkraft man får. En orgasm är ju designad att vara peaken av välbehag som vi är menade att jaga, men den känslan faller rätt platt om man jämför en natt på kokain/mdma. Orgasmen är det förbjudna äpplet, men ett äpple bland jordgubbar, mangos, ananaser och godis av alla de slag är inte ens så intressant.

Folk nu saknar sexdrift. Jag tror det beror på plaster, hormonstörande kemikalier och p-piller. Att ha mobilen i byxfickan är nog heller ingen höjdare. Chernobyl gjorde nog sitt också. Någonting måste göras och detta måste uppmärksammas.

Det här kommer vara den nya tidens Asbest och rökning. Kanske ännu värre med än mer digra konsekvenser för västvärldens överlevnad.

https://www.theguardian.com/society/2026/jul/07/mens-average-testosterone-levels-have-halved-in-last-50-years-say-scientists
Senast redigerad av Benasque 2026-07-11 kl. 10:56.
Citera
2026-07-11, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
Jag tror det handlar om att mäns testosteronnivåer minskat med 50% på 50 år. Det är anmärkningsvärt och korrelerar absolut med lågt barnafödande och incelkulturen.

Män har ingen sexdrift längre och dopaminkickarna från alla nöjen samt porren är större än vad man får ut av sex.

Det är helt enkelt dopaminmässigt inte värt arbetet som krävs för att få ligga. Rewarden känns inte lika stor. Ingen är vrålkåt längre. Ligga är längre inte det mest belönande som finns.

Alla som kört testo vet hur kåt man blir och vilken drivkraft man får. En orgasm är ju designad att vara peaken av välbehag som vi är menade att jaga, men den känslan faller rätt platt om man jämför en natt på kokain/mdma. Orgasmen är det förbjudna äpplet, men ett äpple bland jordgubbar, mangos, ananaser och godis av alla de slag är inte ens så intressant.

Folk nu saknar sexdrift. Jag tror det beror på plaster, hormonstörande kemikalier och p-piller. Att ha mobilen i byxfickan är nog heller ingen höjdare. Chernobyl gjorde nog sitt också. Någonting måste göras och detta måste uppmärksammas.

Det här kommer vara den nya tidens Asbest och rökning. Kanske ännu värre med än mer digra konsekvenser för västvärldens överlevnad.

https://www.theguardian.com/society/2026/jul/07/mens-average-testosterone-levels-have-halved-in-last-50-years-say-scientists

Varför skylla på män när det är kvinnorna som inte är intresserade av relationer med män.

Kvinnorna blir helt enkelt stressade av män ,dels för många brott i samhället mot kvinnor och dels av den propaganda som vänstern för i skolor och i media ,mot relationer.

Skulle kvinnor avstressas skulle många fler kunna ha relationer med män.

Testoron är inte avgörande det som är viktigt är att man känner man vill ha en relation.

Det finns alltså mycket fördelar med relationer på det mentala planet.

En sak är att överkomma avståndet med en människa ,vilket leder till mer lugn. Många män i Sverige blir förvägrade det p.g.a en extrem invandring av män.

Även kvinnor har blivit mer nervösa eftersom män utgör ett större hot och att i det läget ta in fler män gör att kvinnor blir mer stressade. Män blir mindre stressade när de är med kvinnor ,kvinnor kan bli mer stressade tills de är övertygade om att mannen de är med är säker.
Citera
2026-07-11, 11:18
Medlem
Citat:

Handlar mer om undermålig kost, fysisk inaktivitet, stress, för lite sömn.
Många män lever som barn utan att ta ansvar för sig själva.

Minska ner skärmtiden rejält, kom ut och röra på sig varje dag med motion och träning, läs någon bok på kvällen för att lägga sig i tid samt dra ner på energidryck, kaffe, läsk mm. Samt ät bra mat som höjer upp testosteronet istället för skit som drar ner det.
Citera
2026-07-11, 11:28
Medlem
Det kan vara skönt att runka själv, man har skönast ensam ändå.

Träffade en lättsam tjej en gång som gärna knullade dock, hon var skön. Lättfotad och enkel. Så ska det vara. Man ska inte kämpa.
Senast redigerad av Katki 2026-07-11 kl. 11:30.
Citera
2026-07-11, 11:35
Avstängd
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Problemet är ju när de kraven blir totalt orealistiska.

När en sliten småfet 38årig med sjutton bokstavskombinationer och borderline, som jobbar inom hemtjänsten då hon hoppade av gymnasiet, med tre barn i olika färger och bränner det mesta av lönen på cigg, Nocco, fula tatueringar och blandras-kamphund - kräver i princip Henry Cavil eller Chris Hemsworth och vägrar ens tänka sig någon som tjänar mindre än sjusiffrigt och skall vara minst 2 meter lång med Flashbackkuk och lyxvilla - och dessutom utan minsta protest acceptera att det är hennes blandrasbastarder och hund som kommer i första hand - sedan sitter på Internet och gnäller över att män är svin och det bara är en massa äckel som raggar på henne.

Tycker du det låter som realistiska krav?

För idag är många kvinnors krav helt absurda. Samtidigt som de själva inte medför ett skit överhuvudtaget till bordet, annat än problem, misär och kostnader. Ja, och en sliten fitta som redan haft tresiffrigt antal kukar i sig.
Klarsynt som få, frange!
Citera
2026-07-11, 11:36
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutensomforsvann
och jjujju: Sluta vara kriminell så du slipper hamna på Lexbase..

Var ska man ens börja ?
Milde tid... Det är en minst sagt imponerande uppförsbacke av grundläggande kunskap ni två har att ta till sig innan ni kan delta i den här diskussionen på en strukturell nivå. Undertecknad är tyvärr inte anställd som er personliga kunskapslärare, men eftersom er analys helt har kört fast i moraliserande sandlåde-retorik och missat hela det förvaltningsrättsliga fundamentet, så kan jag i alla fall bjuda på en läslista.

Innan ni återkommer till tråden och försöker intellektualisera era egna anekdoter om krogen, föreslår jag att ni läser in er på följande tre punkter så att ni åtminstone förstår vad debatten handlar om:

EU-domstolens färska dom i mål C-199/24: Lyssna exempelvis på det senaste avsnittet av Dataministeriet (avsnitt 87) där Sveriges ledande expert på dataskydd, Martin Brinnen, förklarar de faktiska rättsliga konsekvenserna. Ni kommer att få lära er att de frivilliga utgivningsbevisen inte skyddar mot GDPR, och att kommersiell massindexering av brottmålsdomar utan samtycke är helt regelvidrig. Det handlar alltså inte om "karma". Bödelsajter som drar in 50-100 MSEK om året har opererat olagligt under en zombie-grundlag.

Totalförsvarets forskningsinstituts (FOI) kartläggningar: Studera empirin kring hur den digitala incel-rörelsen faktiskt ser ut i Sverige per capita. Då kanske poletten trillar ner gällande hur hyperdigitalisering, slentrianmässig utsortering ("kolla din dejt") och systematiska röda flaggningar skapar just den ofrivilliga isolering och depression som ni nu försöker reducera till "att dra sig i snabeln".

Artikel 15 och 82 GDPR: Läs på om rätten till utökade registerutdrag (inklusive dolda API-loggar och ATS-system) samt rätten till effektiva rättsmedel och skadestånd. Detta är de asymmetriska verktyg som drabbade medborgare nu använder för att syna den kommersiella snokarmarknaden.

När ni har tuggat i er dessa goda karameller och höjt er intellektuella nivå tillräckligt för att förstå skillnaden mellan makrosociologiska gallringsmekanismer och era egna moraliska pekpinnar, då är ni välkomna tillbaka. Tills dess lämnar vi er på lyckliga gatan.

Antar att ni inte heller begripit att det rör sig om 10-20% helt oksyldiga i registren. Vittnen, vårdnadstvister, friade på alla punkter dvs ej dömda etc etc.. Karma ? Är det ni eller jag som är rädda för Sankte Per?
Hoppsan, här tar du verkligen i med brösttoner. Jag förstår precis hur situationen är, och jag förstår problematiken. Vad jag inte förstår är A) varför du inte verkar ha någon empati för att folk kollar upp sin dejt (skulle jag också göra), B) hur du får ihop incelteorin om att kvinnor bara vill ha ”bad boys” med att förekomst i Lexbase är helt diskvalificerande för alla dejter, och C) varför män som inte lyckas få ligga känner att de måste bli hatiska mot kvinnor och samhället, när den största delenav problemet är de själva och deras vedervärdiga åsikter.

Jag håller med om att Sverige i dagens uppkopplade samhälle helt har missat att uppdatera lagstiftningen som ger databaser möjlighet att lämna ut allsköns information om privatpersoner; den möjligheten bör begränsas. Men principen är korrekt, att offentlig information ska vara offentlig, det är den okontrollerade möjligheten att när spontant som helst ta reda på vad som helst om vem som helst som behöver ses över. Att sekretessbelägga domar, inkomst etc är inte rätt väg, men det borde ställas högre krav på hur informationen kan accessas.

Men åter till inceltörelsen: Män av idag verkar vara experter på att skylla sina egna tillkortakommanden på andra. Det är kvinnornas, andra mäns, kulturens fel att de inte anser sig få rätt utlopp med rätt person för sin sexualitet. Det ylas om samhällets förfall, kärnfamiljens frånvaro, bortglömda kristna värderingar eller den svenska modellens kollaps - och lösningen verkar alltid vara att införa tvingande och förtryckande regler så att kvinnor ska kunna tvingas in i förhållanden som de idag väljer bort. Och med dessa värderingar i bakhuvudet går incelmännen på sin nästa dejt, som troligen blir förutsägbart resultatlös.

Det kanske är svårare att dejta idag än för 20 år sedan, men om man har noll framgång så måste man börja se över sina preferenser och värderingar - precis som för 20 år sedan. Och inte bara klaga på allt annat - och framförallt inta börja hata allt och alla, för då har man skapat sin alldeles egen självuppfyllande profetia: då kommer man att bli ensam.
Senast redigerad av Glostrup 2026-07-11 kl. 11:39.
Citera
2026-07-11, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Handlar mer om undermålig kost, fysisk inaktivitet, stress, för lite sömn.
Många män lever som barn utan att ta ansvar för sig själva.

Minska ner skärmtiden rejält, kom ut och röra på sig varje dag med motion och träning, läs någon bok på kvällen för att lägga sig i tid samt dra ner på energidryck, kaffe, läsk mm. Samt ät bra mat som höjer upp testosteronet istället för skit som drar ner det.

Så sant. Allt blev bättre utan porr och onödig nöjeskonsumtion. Nu har jag förvisso möjlighet till sex när jag vill, men den allmänna drivkraften till att uppnå saker i mitt liv blir starkare desto "tråkigare" jag väljer att ha det. Man vänjer sig t.ex vid ansträngningen det krävs att läsa böcker på kvällen istället för att slökolla Netflix, och så sover man bättre.

Motion är också någonting folk vägrar ta till sig, trots att det har en tendens att förändra livet hos folk.

Men folk väljer att sträckkolla serier och knapra benso när insomnian börjar göra sig påmind. Hur får man ett ovilligt folk att vilja förändra sig?

Man kan skylla på kvinnor, men som man kan man åtminstone välja att förändra sig själv.

Sen är jag också av åsikten att Lexbase förstör för samhället. Efter avtjänat straff ska man vara precis som alla andra. Det ska inte spöka för resten av livet. Man ger ju upp då.

Som tur är kan man ju alltid flytta till valfritt EU land där registerutdrag inte kollas, och där kvinnorna är bättre lämpade för svenska män, som trots allt är väldigt eftertraktade utomlands.
Citera
2026-07-11, 12:34
Medlem
Citat:

Att sitta och räkna på '50 % hit och dit' och skylla på Tjernobyl eller mobilmaster är det ultimata plåstret på ett ben som behöver amputeras. Du behandlar symptomet istället for orsaken för att slippa göra det tunga jobbet.

De faktiska, vetenskapliga långtidsstudierna visar dessutom att raset på populationsnivå ligger runt 35–40 %, inte 50 %. Men den stora hemligheten som alla forum-alkemister vägrar acceptera är varför. Det handlar inte om osynlig strålning eller p-piller i dricksvattnet. Det handlar om att västvärldens män har blivit tjockare, mer stillasittande och kroniskt sömnlösa de senaste 50 åren.

Bukfett (visceralt fett) fungerar som en dygnet-runt-öppen fabrik full av enzymet aromatas, vilket bokstavligen dammsuger upp ditt fria testosteron och konverterar det till östrogen. Ju mer överflödigt fett och inaktivitet, desto mer testosteron stjäl kroppen från sig själv.

Att babbla om testosteron som en isolerad, mystisk variabel är bara en bekväm yttre bortförklaring. Fokusera stenhårt på att få ner fettprocenten, bygg muskelmassa genom tungt fysiskt arbete och sköt sömnen. Då stängs östrogenfabriken, och kroppens hormonnivåer reglerar upp sig själva helt automatiskt.

Sluta grilla hjärnan med poddar och skärmtid, kasta ut skräpmaten och börja lyfta tungt istället. Ren verkstad, noll bullshit.
Citera
2026-07-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Hoppsan, här tar du verkligen i med brösttoner. Jag förstår precis hur situationen är, och jag förstår problematiken. Vad jag inte förstår är A) varför du inte verkar ha någon empati för att folk kollar upp sin dejt (skulle jag också göra), B) hur du får ihop incelteorin om att kvinnor bara vill ha ”bad boys” med att förekomst i Lexbase är helt diskvalificerande för alla dejter, och C) varför män som inte lyckas få ligga känner att de måste bli hatiska mot kvinnor och samhället, när den största delenav problemet är de själva och deras vedervärdiga åsikter.

Jag håller med om att Sverige i dagens uppkopplade samhälle helt har missat att uppdatera lagstiftningen som ger databaser möjlighet att lämna ut allsköns information om privatpersoner; den möjligheten bör begränsas. Men principen är korrekt, att offentlig information ska vara offentlig, det är den okontrollerade möjligheten att när spontant som helst ta reda på vad som helst om vem som helst som behöver ses över. Att sekretessbelägga domar, inkomst etc är inte rätt väg, men det borde ställas högre krav på hur informationen kan accessas.

Men åter till inceltörelsen: Män av idag verkar vara experter på att skylla sina egna tillkortakommanden på andra. Det är kvinnornas, andra mäns, kulturens fel att de inte anser sig få rätt utlopp med rätt person för sin sexualitet. Det ylas om samhällets förfall, kärnfamiljens frånvaro, bortglömda kristna värderingar eller den svenska modellens kollaps - och lösningen verkar alltid vara att införa tvingande och förtryckande regler så att kvinnor ska kunna tvingas in i förhållanden som de idag väljer bort. Och med dessa värderingar i bakhuvudet går incelmännen på sin nästa dejt, som troligen blir förutsägbart resultatlös.

Det kanske är svårare att dejta idag än för 20 år sedan, men om man har noll framgång så måste man börja se över sina preferenser och värderingar - precis som för 20 år sedan. Och inte bara klaga på allt annat - och framförallt inta börja hata allt och alla, för då har man skapat sin alldeles egen självuppfyllande profetia: då kommer man att bli ensam.
Det är fascinerande att se hur snabbt du flyttar målstolparna till en moraliserande diskussion om dejtingappar så fort du ställs inför stenhård, klinisk juridik. Det handlar inte om skvaller på krogen. Det handlar om att bödelsajter har drivits olagligt under en zombie-grundlag och att massindexering utan samtycke bryter mot GDPR, vilket EU-domstolen i mål C-199/24 precis har slagit fast. Att du tycker det är rimligt att 10–20 % oskyldiga dras med i fallet visar bara på ett totalt kognitivt haveri av galaxa proprtioner. Detta kan vara det mest korkade som yppats inom vintergatan ända till Andromeda idag.

Du kan inte räkna med fler svar från mig här. Du får helt enkelt sitta kvar på lyckliga gatan och yla mot månen bäst du vill medan EU-rätten gör sitt jobb och stänger ner snokarmarknaden. Ren verkstad, noll bullshit. School is up och det är dags för hemläxa.
Citera
2026-07-11, 12:49
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutensomforsvann
"det är ju ditt eget fel att du hamnat i ett register. [...] sluta sitt hemma o lipa de är statens fel! "

Det där är nog trådens absoluta bottennapp i ren och skär juridisk och förvaltningsrättslig analfabetism.

"Eget fel"? Vet du ens hur de här kommersiella bödelsajterna fungerar? Hundratusentals svenskar som ligger i dessa register är helt frikända personer, målsägande som blivit utsatta för brott, vittnen, eller folk som råkat tvista om en obetald hyra i tingsrätten. Utöver det har vi ett gigantiskt antal människor med gamla, små förseelser som för länge sedan är gallrade ur polisens officiella register, men som databasjättarna sparar i evighet för att tjäna pengar på. Sedan de 10-20% som frias på alla punkter. Ska de också bli stigmatiserade ??

Att påstå att det är "eget fel" när privata aktörer dammsuger domstolar på känsliga personuppgifter i strid med EU-rätten (vilket EU-domstolen slog fast i mål C-199/24 så sent som förra månaden) är så obegåvat att klockorna stannar.

Det handlar inte om att "lipa över staten". Det handlar om att staten via en totalt passiv myndighet (IMY) har tillåtit ett olagligt, parallellt rättssystem att existera i 12 år. Ett system som raderar ut principen om att man har avtjänat sitt straff och ska kunna komma tillbaka till samhället.

När du blockeras från arbetsmarknaden via automatiska bakgrundskontroller och raderas från dejtingmarknaden morgonen efter en Tinder-match för att du vittnade i ett mål 2016, då är det inte "eget fel". Då är det ett statligt sanktionerat systemhaveri som raserar grunden för en civiliserad rättsstat.

Men fortsätt du att slicka på din egen karamell sålänge den smakar sött och låtsas som att allt är en "inställningsfråga" medan Justitiekanslern får förbereda sig på historiens största skadeståndsvåg. Och kom inte till mig i andra ärenden när något hänt och din karamell blivit sur.

Att vittna i domstolen leder inte till att man hamnar på Lexbase.

Sluta sprida desinformation.

Om du inte får knulla så är det ditt eget fel och inte samhällets. Det är inte heller kvinnornas fel.

(Som vittne omnämns man i domar men du blir inte sökbar pga att du vittnar.)
Senast redigerad av cinmik 2026-07-11 kl. 13:14.
Citera
2026-07-11, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Vaffan babblar du om?

Jag är dömd för brott, visserligen ett riktigt skitbrott, men ett brott som är svårt att förklara sig ur.

Jag har knullat över 120 kvinnor, de flesta alldagliga, vanliga kvinnor i olika åldrar. Det finns inget brott som är värre än att vara kort.

Feminismen är den största bidragande faktorn till att kvinnor hatar män och fäller krogben för oss.

Ligg kan man säkert få, men att få jobb är mycket svårt om man är med i registret och att då dels själv vilja skaffa barn samt hitta en kvinna som vill ha barn med en arbetslös man, som då inte är en s.k. provider, som kvinnor vill ha som fäder till sina barn är betydligt svårare. När en kvinna är så pass ung eller också så pass gammal att man inte vill/kan ha mer barn är det enda som betyder något attraktionen, men när kvinnor är i det stadiet som de flesta skaffar och har barn i, d.v.s typ 25-50 så vill de ha providers snarare än en hunk.
Senast redigerad av next-chapter 2026-07-11 kl. 13:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in