Igår, 01:22
Medlem
outback4s avatar
Att Spanien går till semifinal i ett VM låter helt logiskt och förväntat, men det märkliga är att bortsett från 2010 när Spanien vann VM guld har dom inte lyckats överleva kvartsfinal. Detta är alltså andra gången någonsin som Spanien är i en semifinal i VM.
Där blev jag överraskad minst sagt.
Igår, 01:23
Medlem
Är riktigt besviken tanken Lukaku, den stora negern är den enda anledningen till att jag vill se Belgien gå långt.
Igår, 01:58
Medlem
Krasigts avatar
Någon mer insatt som kan berätta för mig huruvida Lamine lever upp till förväntelsen eller inte?

Som dåligt insatt så förstår jag att han har nyligen varit skadad, men ändå presterat ganska bra?
Igår, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Är riktigt besviken tanken Lukaku, den stora negern är den enda anledningen till att jag vill se Belgien gå långt.

Spanien är rätt lag för att plocka bort en spelare som gorillan Lukaku. De gjorde samma sak mot tattaren Zlatan, stänger ytor, bryter uppspelet och tvingar honom bort från farliga lägen.
Igår, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Någon mer insatt som kan berätta för mig huruvida Lamine lever upp till förväntelsen eller inte?

Som dåligt insatt så förstår jag att han har nyligen varit skadad, men ändå presterat ganska bra?

Ja, Lamine Yamal Nasraoui lever definitivt upp till förväntningarna. Trots skada har han visat kvalitet varje gång han spelar och det som sticker ut är mognaden i hans beslut och hur trygg han är med bollen vilket är inte normalt i den åldern.

Pelé 2.0.
Igår, 02:45
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Ja, Lamine Yamal Nasraoui lever definitivt upp till förväntningarna. Trots skada har han visat kvalitet varje gång han spelar och det som sticker ut är mognaden i hans beslut och hur trygg han är med bollen vilket är inte normalt i den åldern.

Pelé 2.0.
Tack, det har varit min uppfattning hela VM, men jag bombarderas av hjärndöda åsikter gällande Yamal titt som tätt. Förmodligen är det mest någon Nederlänsk-avund.
Igår, 04:07
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Håller helt med . Spanien är som robotar som riskminimerar. Ingen passion och glöd. Ja de har dominerat sina matcher men har ändå haft marginalerna och domsluten med sig. Med lite oflyt skulle de förlorat. Man lever inte upp av att se Spanien. Frankrikes främlingslegion känns mycket mer sympatisk och levande.
Håller inte med. Ser hellre ett tekniskt Spanien bryta ner motståndarna med massivt bollinnehav, finlir och kombinationsspel än Frankrikes offensiva stjärnor springa ner motståndarna på ren snabbhet och fysik. Visst, de är också tekniskt skickliga, men mer lyckade individualister tack vare överlägsen fysik.
Igår, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Register8
Såg det också, plus flera tillfällen då domaren verkade spela med Spanien.
Inte så illa som domaren var i Argentina-Egypten, men ändå misstänkt köpt.
Detta VM verkar korrupt och om de kvarvarande landslagen hade heder skulle de åkt hem och lämnat Trump med Fifa kvar ensamma.

Fotboll är inte mer sport än konstsim, nuförtiden.

Och pressen är uppenbarligen också köpt – åtminstone i Danmark.
Det är djupt nedslående att ingen i pressen tar hänsyn till domarens och VAR domarens partiska agerande.
Det kan inte vara rätt att vissa lag ska hjälpas till seger utan att pressen reagerar.
Detta VM är en skandal.
Igår, 08:31
Medlem
Tycker inte det var någon jättetavla av Lammels. Man ser ofta returer släppas på den där typen av luriga skott som studsar framför målvakten.

Oftast fiskar målvakten upp bollen ändå, eller så kommer en försvarare först. Då hade man inte tänkt på det där mer.

Ett misstag men ingen tavla skulle jag kalla det. Konsekvenserna av misstaget blev värsta tänkbara dock.
Igår, 08:58
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Bra tippat!
Tack
Synd bara att man inte tippade
Igår, 09:21
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Spanien är rätt lag för att plocka bort en spelare som gorillan Lukaku. De gjorde samma sak mot tattaren Zlatan, stänger ytor, bryter uppspelet och tvingar honom bort från farliga lägen.

Det jag såg mycket var att en spelare hängde på honom konstant och inte en enda frispark va?
Igår, 09:23
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Register8
Såg det också, plus flera tillfällen då domaren verkade spela med Spanien.
Inte så illa som domaren var i Argentina-Egypten, men ändå misstänkt köpt.
Detta VM verkar korrupt och om de kvarvarande landslagen hade heder skulle de åkt hem och lämnat Trump med Fifa kvar ensamma.

Fotboll är inte mer sport än konstsim, nuförtiden.

Ja både kommentatorer och domare hejade på spanien.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in