2026-07-10, 23:59
Medlem
Schweiz vinner VM bara för att det känns kul att säga det
2026-07-11, 00:00
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja, men först ska norrmännen ro hem.
Jag är väldigt kluven där. Jag vill gärna se England-Argentina. Men Norge i semifinal. Det vore nåt. Det är en sådan match där jag låter stunden avgöra vart mina sympatier glider.
2026-07-11, 00:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Du missar poängen helt. Spanien spelar kanske den mest kontrollerade och mogna fotbollen i turneringen och det handlar inte om att göra sin gubbe hela tiden utan om att styra matcherna och bryta ner motståndet och det gör de bättre än någon annan just nu och att de inte stressar fram chanser betyder inte att det inte funkar, snarare tvärtom. De väljer rätt lägen och tråkigt är mest en smaksak för många uppskattar lag som faktiskt spelar smart fotboll istället för kaos.
Spanien är effektiva, disciplinerade och svåra att slå och det är därför de vinner.

lite som grekland i em kanske.

fantastiska grekland.

tänk om alla lag spelade som dom, då hade vi haft tomma läktare
men ack så effektiv och smart fotboll
2026-07-11, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Du missar poängen helt. Spanien spelar kanske den mest kontrollerade och mogna fotbollen i turneringen och det handlar inte om att göra sin gubbe hela tiden utan om att styra matcherna och bryta ner motståndet och det gör de bättre än någon annan just nu och att de inte stressar fram chanser betyder inte att det inte funkar, snarare tvärtom. De väljer rätt lägen och tråkigt är mest en smaksak för många uppskattar lag som faktiskt spelar smart fotboll istället för kaos.
Spanien är effektiva, disciplinerade och svåra att slå och det är därför de vinner.

Det var en ganska lång stund i 2a halvlek när de hade nästan konstant kontrollerad press men fick aldrig något skott som gick på mål men jag satt helt uppslukad under hela tiden oavsett för det så hög kvalité på allt som sker där ute
2026-07-11, 00:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Håller helt med . Spanien är som robotar som riskminimerar. Ingen passion och glöd. Ja de har dominerat sina matcher men har ändå haft marginalerna och domsluten med sig. Med lite oflyt skulle de förlorat. Man lever inte upp av att se Spanien. Frankrikes främlingslegion känns mycket mer sympatisk och levande.

Att se spanien spela fotboll är som att se 11 personer deklarera.
2026-07-11, 00:04
Avstängd
Kan tänka mig att spanien går hem bland folk som är lite autistiska.

Dom sitter där och räknar på bollinnehav och effektivitet och drar streck och vinklar på en skärm med linjal "här ser vi alltså hur bollen slås i en perfekt vinkel mellan Cucurella och Mikel Merino"
2026-07-11, 00:05
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Vad har du emot bokförare
2026-07-11, 00:06
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Utifrån vad jag sett idag av Spanien så tror jag de skulle få svårt mot vilket som helst av lagen som är kvar. Underskattade de Belgien/överskattade de sig själva?
Möjligtvis skärper de sig mot starkare lag.

Tycker Spanien gjorde en klart gedigen match. 68-32 i % bollinnehav, 17-5 i avslut, 8-2 i avslut på mål. De är väl inte nöjda med att ha släppt in ett mål, det första motståndare lyckades göra på dem, men de har instrumenten för att vinna VM-guld. Det blir en rejäl kraftmätning mot Frankrike, men jag tror Spanien kan lösa även den uppgiften.

https://www.whoscored.com/matches/1998994/live/international-fifa-world-cup-2026-spain-belgium

Yamal och Williams är inte i samma form som när Spanien vann EM 2024, men Yamal bidrar ändå med mycket, och Williams är bra att sätta in som inhoppare. De har en bred trupp och många som kan ersätta spelare i startelvan utan att laget försvagas.

Gissade Spanien och Argentina i final före VM, och att Argentina försvarar guldet. Får se om det blir så.
2026-07-11, 00:10
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tycker Spanien gjorde en klart gedigen match. 68-32 i % bollinnehav, 17-5 i avslut, 8-2 i avslut på mål. De är väl inte nöjda med att ha släppt in ett mål, det första motståndare lyckades göra på dem, men de har instrumenten för att vinna VM-guld. Det blir en rejäl kraftmätning mot Frankrike, men jag tror Spanien kan lösa även den uppgiften.

https://www.whoscored.com/matches/1998994/live/international-fifa-world-cup-2026-spain-belgium

Yamal och Williams är inte i samma form som när Spanien vann EM 2024, men Yamal bidrar ändå med mycket, och Williams är bra att sätta in som inhoppare. De har en bred trupp och många som kan ersätta spelare i startelvan utan att laget försvagas.

Gissade Spanien och Argentina i final före VM, och att Argentina försvarar guldet. Får se om det blir så.
Simon i kassen var ju bra snurrig idag. Helt off i huvudet vid målet o konstiga aktioner.

Annars såg Spanien rappa o mer direkta i rätt mkt idag.
2026-07-11, 00:10
Medlem
Belgien blev lurad för frispark da spanjorer hade en hand på bollen utanför eget straffområde.
2026-07-11, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme

Precis. Spanien är riktig anti-fotboll.
2026-07-11, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Belgien blev lurad för frispark da spanjorer hade en hand på bollen utanför eget straffområde.

Såg det också, plus flera tillfällen då domaren verkade spela med Spanien.
Inte så illa som domaren var i Argentina-Egypten, men ändå misstänkt köpt.
Detta VM verkar korrupt och om de kvarvarande landslagen hade heder skulle de åkt hem och lämnat Trump med Fifa kvar ensamma.

Fotboll är inte mer sport än konstsim, nuförtiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in