2026-07-11, 05:56
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sannaja
Finns det ngn bild eller video med frugan och resten av familjen?
Jag tycker man ska avstå från att sprida bilder på familjen. Jag fruktar dom kommer att få lida nog ändå.
Citera
2026-07-11, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Jag tycker man ska avstå från att sprida bilder på familjen. Jag fruktar dom kommer att få lida nog ändå.

Ja verkligen. Häromdagen erkände han att dom inte har nån aning om vad han håller på med. Vilken jävla bajsmacka hans fru kommer få serverad.

För något år sen var han stöddig men realistisk. Han pratade i verkliga termer om att kanske skaffa ett jobb. Nu har han pratat så mycket smörja på youtube att han nog tror på det lite. Han har tappat all förmåga till självkritik, och så har han tappat all förmåga till intelligent handlande. En fascinerande trafikolycka i slow motion.
Citera
2026-07-11, 10:06
Medlem
Ringhals3s avatar
Jag undrar vad Nordnet anser om sin mest berömda kund? Han går ju på tvärs mot hur de anser att småsparare ska agera.
Citera
2026-07-11, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jag undrar vad Nordnet anser om sin mest berömda kund? Han går ju på tvärs mot hur de anser att småsparare ska agera.
Nog vill väl Nordnet att man tar värdepapperslån, eller vad tänker du på?
Citera
2026-07-11, 10:30
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Ja detdär är ju bankernad modus operandi.
De rekomenderar försiktigjet och riskspridning och mariginaler mot överbelåning men älskar när kunderna blir överbelånade.
Citera
2026-07-11, 10:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Ja detdär är ju bankernad modus operandi.
De rekomenderar försiktigjet och riskspridning och mariginaler mot överbelåning men älskar när kunderna blir överbelånade så Nordnet gillar nog internt att AA kanske lurar in folk i överbelåning.
Citera
2026-07-11, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3

Nordnet älskar honom. Han har knappt något eget kapital alls men skickar ändå in långt över 200 000 kr årligen till banken i form av räntor, courtage och växlingsavgifter. Samtidigt tar Nordnet knappt någon risk alls med tanke på säkerheten i värdepappren.
Citera
2026-07-11, 11:09
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nordnet älskar honom. Han har knappt något eget kapital alls men skickar ändå in långt över 200 000 kr årligen till banken i form av räntor, courtage och växlingsavgifter. Samtidigt tar Nordnet knappt någon risk alls med tanke på säkerheten i värdepappren.

Lite min tanke också.

Risken ligger inte hos Nordnet utan hos AA och sambon.
Citera
2026-07-11, 11:22
Medlem
Aktiesnillets avatar
Otroligt naiva följare som uppenbarligen aldrig upplevt en björnmarknad. AA älskar lån och kommer dras med ner i fördärvet förr eller senare när börstrenden vänder. Hans följare , som uppenbarligen aldrig upplevt större nedgångar, kommer få ett brutalt uppvaknande, och det första dom gör är att avsluta sitt medlemskap. Vad ska AA leva av då?
En 5års period säger egentlien inte mycket.
Som flera redan tagit upp så hade förmodligen en fullbelånad indexfond givit samma resultat, men till betydligt lägre risk. Men vad gör AA? Jo fortsätter att håna sparformen och återkommer hela tiden till att han minsann är miljonär (som om det vore så extremt speciellt om man är i 50 års åldern).

Edit: han har gulat fört (har han sagt) men har inte lärt sig ett dugg av sina misstag!?
Senast redigerad av Aktiesnillet 2026-07-11 kl. 11:28.
Citera
2026-07-11, 11:52
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
långt över 200 000 kr årligen till banken i form av räntor, courtage och växlingsavgifter.
AA har sagt att han inte bryr sig hur höga räntorna är. Har han någonsin talat om vikten av att hålla nere courtage och växlingsavgifter? Har han valutakonto hos Nordnet?
Citera
2026-07-11, 12:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiesnillet
Otroligt naiva följare som uppenbarligen aldrig upplevt en björnmarknad. AA älskar lån och kommer dras med ner i fördärvet förr eller senare när börstrenden vänder. Hans följare , som uppenbarligen aldrig upplevt större nedgångar, kommer få ett brutalt uppvaknande, och det första dom gör är att avsluta sitt medlemskap. Vad ska AA leva av då?
En 5års period säger egentlien inte mycket.
Som flera redan tagit upp så hade förmodligen en fullbelånad indexfond givit samma resultat, men till betydligt lägre risk. Men vad gör AA? Jo fortsätter att håna sparformen och återkommer hela tiden till att han minsann är miljonär (som om det vore så extremt speciellt om man är i 50 års åldern).

Edit: han har gulat fört (har han sagt) men har inte lärt sig ett dugg av sina misstag!?

Och vad fan är en miljon eller två idag?
En miljon räcker inte ens till en ny sketen Volvo EX90.
Citera
2026-07-11, 13:36
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebiatan
Ja verkligen. Häromdagen erkände han att dom inte har nån aning om vad han håller på med. Vilken jävla bajsmacka hans fru kommer få serverad.
Hans dotter vill inte ta lån. Sambo undrar om ha förstår vad han håller på med. Rätt smata familjemedlemmar.
Det kommer en dag när Sambo upptäcker att han maxat lånet på huset. Andra låter gärna bostaden stiga i pris varpå dom höjer lånen och köper en bostad i Spanien, men inte AA. Det är ökade lån han levt på, inte aktievinster.

Vad säger Sambo när hon ser att huset är fullbelånat men att det finns en massa bilar i garaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in