2026-07-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutensomforsvann
Norrländskt schoo... men du gosse. Det där var en fin socio-antropologisk föreläsning om klanstrukturer kontra individualism, men fungerar inte mönsterigenkänningen överhuvudtaget här?

Vi kan lämna teorierna om arrangerade äktenskap därhän och titta på hård, svensk empiri istället. FOI (Totalförsvarets forskningsinstitut) har i sina kartläggningar svart på vitt konstaterat att Sverige tycks ha något av ett world record per capita när det gäller den digitala incel-rörelsens utbredning. Hur förklarar du det i det "trygga, rätlinjiga" Sverige?

Det är precis här som Lexbase-kraften och den digitala brännmärkningen kommer in i ekvationen som en katalysator. Sverige är unikt i världen med att ha privatiserat och kommersialiserat medborgarnas rättsliga och ekonomiska bakgrund i öppna, sökbara massindex utan samtycke.

När FOI pratar om social utslagenhet och depression, så måste man förstå varför den uppstår i det moderna Sverige. Det handlar inte bara om generella krav på intelligens eller utbildning. Det handlar om att tiotusentals individer, varav en enorm mängd är uthängda för bagatellartade tvister eller småsaker, möts av en digital rullgardin så fort de söker jobb, bostad eller försöker bygga en relation.

I ett hyperdigitaliserat land där alla slentrianmässigt googlar varandra enligt devisen "kolla din dejt", blir den kommersiella massindexeringen en ångvält. Den klipper effektivt av de sociala livlinorna och knuffar ut folk i en ofrivillig, digital isolering som göder just den bitterhet FOI rapporterar om. Det är inte "folksjälen" som skapar detta sålänge du inte tänker på partipolitisk syn på folksjäl och att han kvar regelvidriga databaser.

Fenomenet du snackar om finns inte eller är ganska obetydligt.

Du försöker hitta bortförklaringar för att du inte får några kvinnor. Det är en generell trend bland dessa inceltyper att hitta på alla möjliga anledningar till sina misslyckanden som ska förklara varför deras tillvaro är någon annans fel än deras egen.
Citera
2026-07-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Fenomenet du snackar om finns inte eller är ganska obetydligt.

Du försöker hitta bortförklaringar för att du inte får några kvinnor. Det är en generell trend bland dessa inceltyper att hitta på alla möjliga anledningar till sina misslyckanden som ska förklara varför deras tillvaro är någon annans fel än deras egen.

Nej, nej, nej herr Johansson. Låt mig vara pedagogisk.

Du gör det klassiska misstaget att blanda ihop avsändaren med argumentet. Det spelar ingen roll om jag personligen simmar i ett hav av romantisk framgång eller sitter och stirrar i taket, det förändrar inte ett enda kommatecken i den juridiska och sociologiska analysen.
Det är som att säga till en kardiolog: "Du försöker bara hitta bortförklaringar för att du själv har dåligt hjärta." Logiken håller inte.

Fenomenet existerar. EU-domstolen i mål C-199/24 existerar. IMY:s 12-åriga passivitet existerar. De frikända som ligger kvar i indexen existerar. Vittnena som hängts ut existerar.
För dem är det ingen liten bagatell och ingen "bortförklaring". Det är ett konkret, mätbart systemfel som förstör jobb, relationer och liv, oavsett om herr Johansson anser att fenomenet passar in i hans världsbild eller ej.
Men fortsätt gärna med din psykoanalys på distans. Den säger en del om dig. Om mig säger den: inget.
Citera
2026-07-10, 20:43
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Norrländskt schoo... men du gosse. Det där var en fin socio-antropologisk föreläsning om klanstrukturer kontra individualism, men fungerar inte mönsterigenkänningen överhuvudtaget här?

Vi kan lämna teorierna om arrangerade äktenskap därhän och titta på hård, svensk empiri istället. FOI (Totalförsvarets forskningsinstitut) har i sina kartläggningar svart på vitt konstaterat att Sverige tycks ha något av ett world record per capita när det gäller den digitala incel-rörelsens utbredning. Hur förklarar du det i det "trygga, rätlinjiga" Sverige?

Det är precis här som Lexbase-kraften och den digitala brännmärkningen kommer in i ekvationen som en katalysator. Sverige är unikt i världen med att ha privatiserat och kommersialiserat medborgarnas rättsliga och ekonomiska bakgrund i öppna, sökbara massindex utan samtycke.

När FOI pratar om social utslagenhet och depression, så måste man förstå varför den uppstår i det moderna Sverige. Det handlar inte bara om generella krav på intelligens eller utbildning. Det handlar om att tiotusentals individer, varav en enorm mängd är uthängda för bagatellartade tvister eller småsaker, möts av en digital rullgardin så fort de söker jobb, bostad eller försöker bygga en relation.

I ett hyperdigitaliserat land där alla slentrianmässigt googlar varandra enligt devisen "kolla din dejt", blir den kommersiella massindexeringen en ångvält. Den klipper effektivt av de sociala livlinorna och knuffar ut folk i en ofrivillig, digital isolering som göder just den bitterhet FOI rapporterar om. Det är inte "folksjälen" som skapar detta sålänge du inte tänker på partipolitisk syn på folksjäl och att han kvar regelvidriga databaser.

Att du bara är en googling bort har naturligtvis effekter även om jag tror att du lägger för mycket på de effekterna. Bara att du KAN googla andra visar var den svenska folksjälen står. Du får vara den du vill, men du får heller inte vara hemlig. Ordning och reda i Sverige och makten att se vem som är vem ska finnas hos alla, eftersom alla i Sverige är lika värdiga individer, i individsamhället.

Tryggheten i Sverige är ju precis att du INTE har din trygghet genom personliga kontakter och din släkt. Tryggheten är artificiell. Den är skapad för att vi har valt bort trygghet genom t ex släktskap. Ett samhälle som utvecklas i denna riktning BLIR ett ensamt samhälle.

I Sverige är gränsen hårfin mellan att leva sitt liv fullt ut som individ, och att börja bli lite ensam.
Citera
2026-07-10, 21:25
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Välkommen till verkligheten 2026. Du verkar tro att vi lever i ett romantiskt vakuum på 90-talet.

Idag kollar folk upp sin dejt innan man ens ses på en första fika, eller senast morgonen efter ett one night stand. Krimfup och de andra kommersiella bödelsajterna skriver det till och med rakt ut i sin egen marknadsföring: "Kolla din dejt!"

Det spelar absolut ingen roll hur attraktiv, trevlig eller charmig du är i stunden. Så fort de kör en slentrianmässig googling eller sökning och det dyker upp en röd prick för en gammal förseelse, eller för att du har varit helt frikänd i ett mål för tio år sedan, så slår den digitala spetälskan till direkt. Då åker rullgardinen ner, kontakten bryts, och du får vackert ge dig ut på marknaden och börja om från noll igen.

Det är just den där mekaniska utsorteringen som gör att tiotusentals människor fastnar i ett evigt, utmattande ekorrhjul. Tacka Lexbase och en passiv myndighet för det. Det blir extremt mycket extra jobb, total social utslagning och i slutändan en renodlad maskinell produktion av incel-kultur.
Då får du väl sluta vara kriminell så du slipper hamna på Lexbase och bli bortvald ”på grund av det”

”Det är inte mitt fel, det är Lexbase fel att jag är kriminell” jo men tjena! Självinsikten lyser med sin frånvaro.

Jag har aldrig kollat upp någon på Lexbase men jag borde 👽 Lätt att vara efterklok!
Citera
2026-07-10, 21:29
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ha! du tror att man kan upphäva lexbase-stigmat genom att lägga tid på att jaga damer än att skriva på flashback. Ouch, nej men du, det funkar inte riktigt så vilket du nog själv vet.

Och det där är nog det mest biologiskt analfabetiska som någonsin skrivits på det här forumet. "Inget tvång"? Tror du att mänskliga drifter, hormoner och behovet av närhet är något man bara loggar ut ifrån med sitt bank-ID ?

När staten och databasjättarna i praktiken har stängt alla dörrar till ett normalt socialt och sexuellt samliv genom digital brännmärkning, då har de eliminerat alla valmöjligheter. Att i det läget kalla det "frivilligt" är som att låsa in någon i en cell utan mat och säga: "Det är inget tvång att svälta, du kan ju bara välja att inte vara hungrig."
Berätta några historier om vad dom sa när dom hittade dig där med alla dina fula brott…

På vilket sätt fick du dissen? Vad sa dom? Har dom erkänt att dom kollat upp dig? Är det inte en bra fördel för kvinnor att kunna ducka galenpannor?
Citera
2026-07-10, 21:40
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ha! du tror att man kan upphäva lexbase-stigmat genom att lägga tid på att jaga damer än att skriva på flashback. Ouch, nej men du, det funkar inte riktigt så vilket du nog själv vet.

Och det där är nog det mest biologiskt analfabetiska som någonsin skrivits på det här forumet. "Inget tvång"? Tror du att mänskliga drifter, hormoner och behovet av närhet är något man bara loggar ut ifrån med sitt bank-ID ?

När staten och databasjättarna i praktiken har stängt alla dörrar till ett normalt socialt och sexuellt samliv genom digital brännmärkning, då har de eliminerat alla valmöjligheter. Att i det läget kalla det "frivilligt" är som att låsa in någon i en cell utan mat och säga: "Det är inget tvång att svälta, du kan ju bara välja att inte vara hungrig."
Allt är inte svart eller vitt, en vettig kvinna ser olika på en fortkörning för 5 år sedan och en dom för våld i nära relation. Och det är klart att ingen normal människa vill dejta en återfallskriminell, så om du finns med en massa olika inslag i Lexbase så kommer förmodligen få vettiga kvinnor vilja dejta dig. Men då är frågan snarare om du verkligen tycker att du ska kunna bete dig som ett arsle utan sociala konsekvenser.

Det oroväckande med incels är inte det som du lyfter fram, att det finns män som inte får ligga, utan att de är så hatiska och väljer att skylla sina tillkortakommanden på alla andra än sig själva. Däri ligger hotet, inte i att män tvingas dra sig själva i snabeln för att ingen annan vill göra det åt dem.

Ärligt talat så känner jag inte någon enorm sympati med folk som gråter ut för att de plötsligt tvingas hantera konsekvenserna av sitt leverne. Har man hamnat snett någon gång men kan visa att man har ändrat sig, så kommer det inte nödvändigtvis att vara något negativt - i vissa fall säkert tvärtom. Men visst, karma kan vara en bitch, som talesättet säger.
Citera
2026-07-10, 21:51
Medlem
Citat:
Nej, nej, nej herr Johansson. Låt mig vara pedagogisk.

Du gör det klassiska misstaget att blanda ihop avsändaren med argumentet. Det spelar ingen roll om jag personligen simmar i ett hav av romantisk framgång eller sitter och stirrar i taket, det förändrar inte ett enda kommatecken i den juridiska och sociologiska analysen.
Det är som att säga till en kardiolog: "Du försöker bara hitta bortförklaringar för att du själv har dåligt hjärta." Logiken håller inte.

Fenomenet existerar. EU-domstolen i mål C-199/24 existerar. IMY:s 12-åriga passivitet existerar. De frikända som ligger kvar i indexen existerar. Vittnena som hängts ut existerar.
För dem är det ingen liten bagatell och ingen "bortförklaring". Det är ett konkret, mätbart systemfel som förstör jobb, relationer och liv, oavsett om herr Johansson anser att fenomenet passar in i hans världsbild eller ej.
Men fortsätt gärna med din psykoanalys på distans. Den säger en del om dig. Om mig säger den: inget.

Du formulerar texter i en stil som är tillkrånglad med meningen så att det är oerhört svårt att följa dina bisarra tankegångar. Jag misstänker att det att du är med i Lexbase är ditt minsta problem.

Ja det kanske orsakar några problem för vissa personer men det är inte monumentalt samhällsproblem som du vill framställa det som.
Senast redigerad av larsjohansson 2026-07-10 kl. 21:54.
Citera
2026-07-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
karma kan vara en bitch, som talesättet säger.
och jjujju: Sluta vara kriminell så du slipper hamna på Lexbase..

Var ska man ens börja ?
Milde tid... Det är en minst sagt imponerande uppförsbacke av grundläggande kunskap ni två har att ta till sig innan ni kan delta i den här diskussionen på en strukturell nivå. Undertecknad är tyvärr inte anställd som er personliga kunskapslärare, men eftersom er analys helt har kört fast i moraliserande sandlåde-retorik och missat hela det förvaltningsrättsliga fundamentet, så kan jag i alla fall bjuda på en läslista.

Innan ni återkommer till tråden och försöker intellektualisera era egna anekdoter om krogen, föreslår jag att ni läser in er på följande tre punkter så att ni åtminstone förstår vad debatten handlar om:

EU-domstolens färska dom i mål C-199/24: Lyssna exempelvis på det senaste avsnittet av Dataministeriet (avsnitt 87) där Sveriges ledande expert på dataskydd, Martin Brinnen, förklarar de faktiska rättsliga konsekvenserna. Ni kommer att få lära er att de frivilliga utgivningsbevisen inte skyddar mot GDPR, och att kommersiell massindexering av brottmålsdomar utan samtycke är helt regelvidrig. Det handlar alltså inte om "karma". Bödelsajter som drar in 50-100 MSEK om året har opererat olagligt under en zombie-grundlag.

Totalförsvarets forskningsinstituts (FOI) kartläggningar: Studera empirin kring hur den digitala incel-rörelsen faktiskt ser ut i Sverige per capita. Då kanske poletten trillar ner gällande hur hyperdigitalisering, slentrianmässig utsortering ("kolla din dejt") och systematiska röda flaggningar skapar just den ofrivilliga isolering och depression som ni nu försöker reducera till "att dra sig i snabeln".

Artikel 15 och 82 GDPR: Läs på om rätten till utökade registerutdrag (inklusive dolda API-loggar och ATS-system) samt rätten till effektiva rättsmedel och skadestånd. Detta är de asymmetriska verktyg som drabbade medborgare nu använder för att syna den kommersiella snokarmarknaden.

När ni har tuggat i er dessa goda karameller och höjt er intellektuella nivå tillräckligt för att förstå skillnaden mellan makrosociologiska gallringsmekanismer och era egna moraliska pekpinnar, då är ni välkomna tillbaka. Tills dess lämnar vi er på lyckliga gatan.

Antar att ni inte heller begripit att det rör sig om 10-20% helt oksyldiga i registren. Vittnen, vårdnadstvister, friade på alla punkter dvs ej dömda etc etc.. Karma ? Är det ni eller jag som är rädda för Sankte Per?
Citera
2026-07-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Du formulerar texter i en stil som är tillkrånglad med meningen så att det är oerhört svårt att följa dina bisarra tankegångar. Jag misstänker att det att du är med i Lexbase är ditt minsta problem.

Ja det kanske orsakar några problem för vissa personer men det är inte monumentalt samhällsproblem som du vill framställa det som.
Haha gossen Lars, jag har skrivit medvetet enkelt i denna tråd för att allmogen överhuvudtaget ska ha en sportslig chans att ta till sig innehållet. Om stenhård EU-rättspraxis, officiell statistik om 10–20 % oskyldigt uthängda och Totalförsvarets forskningsinstituts (FOI) empiri framstår som "bisarra tankegångar" för dig, så bekräftar det ju bara den monumentala uppförsbacke jag nyss tipsade dina andra delegat-kompisar här att börja läsa in.

Jag skriver med lite finess, logik och struktur. På det här forumet brukar jag kalla mig för Byäldste och det finns en anledning till det. Att du försöker förminska ett systematiskt, grundlagsstridigt haveri som släcker människors livschanser till att "inte vara ett samhällsproblem" visar bara att din förmåga till mönsterigenkänning är helt utslagen.

Så var det med det. Tjena tjena
Citera
2026-07-10, 22:05
Medlem
Citat:
Haha gossen Lars, jag har skrivit medvetet enkelt i denna tråd för att allmogen överhuvudtaget ska ha en sportslig chans att ta till sig innehållet. Om stenhård EU-rättspraxis, officiell statistik om 10–20 % oskyldigt uthängda och Totalförsvarets forskningsinstituts (FOI) empiri framstår som "bisarra tankegångar" för dig, så bekräftar det ju bara den monumentala uppförsbacke jag nyss tipsade dina andra delegat-kompisar här att börja läsa in.

Jag skriver med lite finess, logik och struktur. På det här forumet brukar jag kalla mig för Byäldste och det finns en anledning till det. Att du försöker förminska ett systematiskt, grundlagsstridigt haveri som släcker människors livschanser till att "inte vara ett samhällsproblem" visar bara att din förmåga till mönsterigenkänning är helt utslagen.

Så var det med det. Tjena tjena

Det lär finnas en stor andel av befolkningen som lever en socialt isolerad tillvaro och de flesta av dessa är inte med i Lexbase.

Diverse incels brukar starta trådar för att skylla sina problem på alla andra än dem själva men ännu har jag aldrig sett någon som påstår att det är Lexbase som är orsaken till deras problem.

Så vad än de flesta incels problem är så är det inte Lexbase och de flesta incels är inte med i Lexbase överhuvudtaget.
Citera
2026-07-10, 22:29
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Problemet är ju när de kraven blir totalt orealistiska.

När en sliten småfet 38årig med sjutton bokstavskombinationer och borderline, som jobbar inom hemtjänsten då hon hoppade av gymnasiet, med tre barn i olika färger och bränner det mesta av lönen på cigg, Nocco, fula tatueringar och blandras-kamphund - kräver i princip Henry Cavil eller Chris Hemsworth och vägrar ens tänka sig någon som tjänar mindre än sjusiffrigt och skall vara minst 2 meter lång med Flashbackkuk och lyxvilla - och dessutom utan minsta protest acceptera att det är hennes blandrasbastarder och hund som kommer i första hand - sedan sitter på Internet och gnäller över att män är svin och det bara är en massa äckel som raggar på henne.

Tycker du det låter som realistiska krav?

För idag är många kvinnors krav helt absurda. Samtidigt som de själva inte medför ett skit överhuvudtaget till bordet, annat än problem, misär och kostnader. Ja, och en sliten fitta som redan haft tresiffrigt antal kukar i sig.

Har du ofta problem med att bli ratad av kvinnor som de du beskriver här eller är det mer sällan?

Mvh
Citera
2026-07-10, 22:38
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkmostafa
Det inte laxbase eller dom andra fel det är porren som gör oss män passiva.
Jag kan bara tala för mig själv men jag känner inget behov att ligga.
Porren är det man fastnar i så man kan se drömtjejen och använd fantasi.
Sex är samma sak när du drömmer det kan kännas exakt likadant. Man slipper fjäska för tjejer jag trivs ska inte ha barn och jag trivs i passivitet jag är inte en incel jag lever i celibat och gjort det väldigt länge.
Tjejer är bara jobbiga ska snacka hela tiden också ploppar det plötsligt ut jobbiga barn.

Det ligger mer i det här inlägget än många tror är min gissning. Porr är billigt och ofta tillfredställande. Att ge en partner det som krävs är ofta aningen tuffare.

Det många porrmissbrukare dock inte vet är att tillfredställelsen av att göra en partner helt nöjd sexuellt och samtidigt själv bli fullt tillfredställd av en annan person är fantastiskt bra på så många sätt.

Det som påstas i TS om att snubbar med skulder mm inte får knulla är bara skitsnack dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in