2026-07-09, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Sådant hittar du ju knappast i kundrecensionerna som du hänvisade till.

Du får gärna utveckla saker som berør føretaget och ledningen ledningen av detsamma, det låter som att du har førstahandsinformation om saken. Du kan ju starta med källorna du hänvisade till i ditt førsta inlägg?

Google på första inlägget är källa.
Citera
2026-07-09, 14:10
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
I denna tråden diskuterar vi allt kring detta företag!

Rapid Bevakning (eller Rapid Säkerhet) är ett auktoriserat säkerhetsföretag som erbjuder skräddarsydda bevaknings- och larmtjänster. De driver en egen certifierad larmcentral och utför tjänster som stationär bevakning, områdesbevakning, hundpatrullering, trygghetsvärdar i kollektivtrafiken samt ronderande väktare.Företaget, som grundades 1985, erbjuder en rad specifika säkerhetslösningar:Larmcentral: Hanterar inbrotts-, brand-, överfalls-, trygghets- och hisslarm dygnet runt.Trygghetsvärdar: Arbetar relationsskapande och konfliktdämpande, bland annat i Stockholms kollektivtrafik.Rondering och områdesbevakning: Väktare som utför schemalagda eller slumpmässiga kontroller och tillsyner av fastigheter.Stationär bevakning & Hundförare: Bemannade säkerhetslösningar och insatser med specialtränade tjänstehundar.

Mycket negativt har cirkulerat på diverse plattformar och media kring detta väktarbolag.
Låt oss ganska dom grundligt tillsammans i denna tråd.

Bara namnet får mig att anar ugglor i mossen.
Citera
2026-07-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Du snackar om kulturen inom företaget, jag pratar utifrån en tjänst jag köpt.
Känns som att du är en ”gammal” anställd som vill snacka skit om företaget.

Ej anställd, ej varit anställd och jobbar i en helt annan bransch men har hört både i fysiska samtal och på internet mycket negativt om bolaget.
Citera
Igår, 08:11
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Ej anställd, ej varit anställd och jobbar i en helt annan bransch men har hört både i fysiska samtal och på internet mycket negativt om bolaget.

Men du har ju ingenting att komma med! Lite hittepå om diffusa källor.
"sög av min grannes håriga kusin och fick höra ett och annat" , högre nivå är det inte..
Citera
Igår, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Men du har ju ingenting att komma med! Lite hittepå om diffusa källor.
"sög av min grannes håriga kusin och fick höra ett och annat" , högre nivå är det inte..

Tror tråden kommer att vakna snart så får vi se vad för information och källor folk har.
Citera
Igår, 15:13
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Tror tråden kommer att vakna snart så får vi se vad för information och källor folk har.

Som sagt, du kan ju starts med att posta dina egna källor så tar vi det därifrån. Att hänvisa till att andra skall googla fram Dina källor, själva fundamentet i din trådstart, ger ju bara skäl att kasta tråden som trams/falsk ryktespridning.
Citera
Igår, 16:50
Medlem
Citat:
Som sagt, du kan ju starts med att posta dina egna källor så tar vi det därifrån. Att hänvisa till att andra skall googla fram Dina källor, själva fundamentet i din trådstart, ger ju bara skäl att kasta tråden som trams/falsk ryktespridning.

Jag har hänvisat till deras recensioner på Google.
Citera
Igår, 19:23
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Jag har hänvisat till deras recensioner på Google.

Var hittar du det du postade innan i recensioner från deras kunder menar du? .

Citat:
Utveckla gärna, då allt jag har hört är negativt och skräckhistorier om chefer som sexuellt utnyttjar anställda, atbetsledare som spanar på sin personal på ett extremt olämpligt sätt, personal som blir terroriserad med sms och telefonsamtal från arbetsledning under dygnets alla timmar.....

Länka gärna direkt till de källor du uppger du har før detta. Eller låt bli och framstå som en som "har ett horn i sidan" till føretaget och bara vill smutskasta.
Citera
Igår, 22:20
Medlem
Citat:
Var hittar du det du postade innan i recensioner från deras kunder menar du? .

Länka gärna direkt till de källor du uppger du har før detta. Eller låt bli och framstå som en som "har ett horn i sidan" till føretaget och bara vill smutskasta.

Dom har 1/5 i betyg på hitta och 2,5/5 på Google.

Här är ett exempel:

"Julia Lundqvist
Local Guide·20 reviews
3 months ago
Jag har för mycket och säga om detta företag för att kunna få in allt i denna ruta. Detta företag ljuger för kunder, anställda, säljer defekta säkerhetslösningar, sätter sina anställda i fara och utlovar kunder snabbt och effektivt försvar vilket i verkliga livet endast är en stor lögn.
Citera
Igår, 22:34
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Dom har 1/5 i betyg på hitta och 2,5/5 på Google.

Här är ett exempel:

"Julia Lundqvist
Local Guide·20 reviews
3 months ago
Jag har för mycket och säga om detta företag för att kunna få in allt i denna ruta. Detta företag ljuger för kunder, anställda, säljer defekta säkerhetslösningar, sätter sina anställda i fara och utlovar kunder snabbt och effektivt försvar vilket i verkliga livet endast är en stor lögn.

Fortfarande inte källa på ditt påstående om de interna førhållandena med sexuellt utnyttjande, objektifisering eller trakasserier.

Skall jag posta om ditt påstende en tredje gång?

Tydligen:

Citat:
Utveckla gärna, då allt jag har hört är negativt och skräckhistorier om chefer som sexuellt utnyttjar anställda, atbetsledare som spanar på sin personal på ett extremt olämpligt sätt, personal som blir terroriserad med sms och telefonsamtal från arbetsledning under dygnets alla timmar.....
Senast redigerad av Gromgutten Igår kl. 22:36.
Citera
Idag, 09:12
Medlem
Citat:
Fortfarande inte källa på ditt påstående om de interna førhållandena med sexuellt utnyttjande, objektifisering eller trakasserier.

Skall jag posta om ditt påstende en tredje gång?

Tydligen:

En man vid namn Mesu* Kavu* på rapid som var arbetsledare blev i år dömd för sexualbrott mot en anställd trygghetsvärd på rapid. Googla så ser du.
Citera
Idag, 09:58
Medlem
Tillägg på enrio har Rapid 1/5 i betyg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem