Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Försäljningssiffrorna i Europa tyder på att rätt många köper dom kinesiska skrotbilarna. Jag fattar inte vad det är för fullständiga idioter som gör det?
Politikerna har ändrat besiktningen av nya bilar så att man inte ska få fram statistik på dom kinesiska elbilarna. Det tog länge innan man fick besiktningsstatistik på Tesla. Nu ser man att det är den sämsta skitbilen på marknaden, med 25-30% underkända bilar vid första besiktningen. Tills statistik över dom kinesiska skitmärkena börjar komma. Jag kan inte tro annat än att dom är ännu sämre.
Ja, precis. Att tillverka en bra bil, tror jag marknaden snart kommer förstå, inte är något man gör på några år.
Man ser tusentals gamla bilar i rika personers garage, ink min familj. Farsan och syrran går bra, från deras möjligheter. Båda två har klassiker istället för dyr leasad skit i garaget.
Från min ödmjuka analys är dessa kinaköpare inte från samma sinnelag. Tror att det handlar om snabba kickar för dom. Sen är de flesta nya europiska bilar från samma filosofi som de byggs i kina. Volvo är ett bra exempel (fattar ironin).