Citat:
Ursprungligen postat av
Pruttgrotta
Så du erkänner alltså att du lever i din fantasivärld för att verkligheten är tråkig och färglös?
Varför var det så svårt för dig att komma till den punkten?
Skönt att du äntligen börjar komma någon vart med att erkänna att du ljuger om att vara spion.
Jag ljuger
INTE om spioneri. Jag har ALDRIG SAGT, f*cking tröga...., att
är spion utan jag har begått spioneri i en väldig
minimal skala. Brott är brott. Måste jag citera brottet?
"Den som, för att gå en främmande makt eller motsvarande tillhanda, obehörigen anskaffar, befordrar, lämnar eller röjer en uppgift om försvarsverk, vapen, förråd, import, export, tillverkningssätt, underhandlingar, beslut eller något förhållande i övrigt vars uppenbarande för en främmande makt eller motsvarande kan medföra men för Sveriges säkerhet, döms för spioneri.
Det gäller också om någon i samma syfte obehörigen framställer eller tar befattning med en skrift, en teckning eller något annat föremål som innefattar en sådan uppgift. (19:5 brottsbalken)".
Källa:
https://sakerhetspolisen.se/hoten-mot-sverige/hotet-fran-frammande-makt.html
Det jag gjorde var att jag sålde uppgifter om min gymnasieklass till främmande makt och fick betalt, civilt bakgrund till den civila kontraspionaget på ryska ambassaden. Spioneri, PUNKT! Ingen från min gymnasieklass övervakade mig vid mina minsta rörelser och skrivelser. Ingen vet vad jag gjorde när ingen såg mig. Hur svårt kan det va och fatta?! Det finns inget liknande fall som Teamveckan-20, eller finns det som ni kan nämna?
När ska NI fatta att de OCKSÅ ljuger?