2026-07-10, 11:10
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
I september ska Sambo göra en utlandsresa med övriga familjen. Jag fattade som att hon bjuder. Det är ju AA som håller i plånboken, så hoppas han bunkrat upp likviditet.

Vi får väl se hur det går med den saken. Som det ser ut just nu ligger den möjligen i farozonen. Just idag faller ju kurserna på flera av hans svenska innehav - men det kanske ordnar upp sig med AMD eller nåt framåt kvällen? Vad det gäller "likviditet" till en resa är nog det en from nåd att stilla bedja om, är jag rädd.
Citera
2026-07-10, 11:14
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
...

Som jag sagt tidigare så tror jag inte han är kapabel att ens räkna ut hur mycket EK han föflorat när han täckt de senadte två överbelåningarna.

Nä, det blir en allt smalare och vassare kant att balansera på...
Citera
2026-07-10, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Nä, det blir en allt smalare och vassare kant att balansera på...

Skulle vår hjälte Uddafiguren kunna ge oss EK från förra veckan? I så fall har vi något att utgå från när vi följer upploppet av veckan.

Det finns VM i fotboll och så finns det AAs portföljer.
Citera
2026-07-10, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Skulle vår hjälte Uddafiguren kunna ge oss EK från förra veckan? I så fall har vi något att utgå från när vi följer upploppet av veckan.

EK inför veckan var 2121K Belåning 4179K. Har inte riktigt koll på fördelningen i portföljerna, det börjar bli spretigt även om Hexatronic bör vara klart störst följt av AMD.

Buffert tillkommer.

I den sista (senaste ) överbelåningsvideon angavs veckan till -22,99% men det kan vara senaste 7-dagarsperioden eller innevarande vecka? Det inkluderar även hans tjp.
Citera
2026-07-10, 14:29
Medlem
jack.danielss avatar
[quote=Vissenellervilse|
[/QUOTE]

Glöm för all del inte att AA har breddat sitt medieimperium! Numera finns det även engelsktalande camping kanal att följa 👍
Citera
2026-07-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
EK inför veckan var 2121K Belåning 4179K. Har inte riktigt koll på fördelningen i portföljerna, det börjar bli spretigt även om Hexatronic bör vara klart störst följt av AMD.

Buffert tillkommer.

I den sista (senaste ) överbelåningsvideon angavs veckan till -22,99% men det kan vara senaste 7-dagarsperioden eller innevarande vecka? Det inkluderar även hans tjp.

Är det kanske möjligt att börja ta printscreens från hans portföljer och så kan vi samla dessa på någon lämplig sajt så historiken är säkrad? Vi har ju redan stora problem med att minnas alla minusår han har åstadkommit eftersom han slutade redovisa årsavkastningen under sina veckosammanfattningar.
Citera
2026-07-10, 14:48
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AI
Hyperfokus och bristande filter: Han har ett djupt och lönsamt specialintresse för aktier som han ägnar mycket mental energi åt. Samtidigt saknar han ett socialt filter och pratar helt oblygt och ogenerat om sin egen briljans, samtidigt som han avfärdar andras eventuella oro.

Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Ja, det fanns ju inget i den texten jag ens vill ifrågasätta. Korrekt analys av AI helt enkelt.

Skulle vara lönsamt då...
Citera
2026-07-10, 15:28
Medlem
Med AA concept borde man inte dåå satsa på bara utdelande bolag
Citera
2026-07-10, 16:10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Med AA concept borde man inte dåå satsa på bara utdelande bolag

Nej tvärt om, AA:s upplägg bygger inte på utdelningar utan på belåning.
Citera
2026-07-10, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Är det kanske möjligt att börja ta printscreens från hans portföljer och så kan vi samla dessa på någon lämplig sajt så historiken är säkrad? Vi har ju redan stora problem med att minnas alla minusår han har åstadkommit eftersom han slutade redovisa årsavkastningen under sina veckosammanfattningar.

Jag kan tänka mig att ta en del skärmdumpar o ladda upp här. Jag kommer ta på det mest intressanta som jag tycker ligger inom citaträtten för att granska AAs kanal.

Har någon tips på bra bilddelningstjänst jag kan använda mig av? Det går ju inte ladda upp bilder direkt här på FB. Så anonym så möjligt så inte AA dyker upp med caddyn eller moppen
Citera
2026-07-10, 17:16
Medlem
Någon som vet vad han har för ränta på lånen?
Citera
2026-07-10, 18:30
Medlem
Låter helt orimligt med nästan 200% belåning. Är det SMS lån också?
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur

Buffert tillkommer.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in