Citat:
En del gör det till och med av lathet idag. Det är väldigt svårt att hitta normala badkläder som täcker det väsentliga idag. Har två väninnor som inte pallar att leta runt i all världen affärer efter normala bikinitrosor, så de köper vad som finns och köper sedan till en badkjol att ha över.
Jag(som aldrig någonsin visar rumpan på stranden) lappar och lagar mina baddräkter för att de ska hålla så länge som möjligt, för att leta nya baddräkter(bara det att jag inte använder bikini eller baddräkter med en massa hål i är problematiskt) är ett aber! Ännu värre är att detta badmode gäller även på barnavdelningen. Det har varit svårt att hitta ordentliga badkläder till fjortonåringen sedan hon var åtta år.
Men alla trender vänder väl. Nu när Y2K är inne så borde väl modet att tonårstjejer ska ha badshorts över bikinitrosan komma tillbaka....Längtar!
Jag(som aldrig någonsin visar rumpan på stranden) lappar och lagar mina baddräkter för att de ska hålla så länge som möjligt, för att leta nya baddräkter(bara det att jag inte använder bikini eller baddräkter med en massa hål i är problematiskt) är ett aber! Ännu värre är att detta badmode gäller även på barnavdelningen. Det har varit svårt att hitta ordentliga badkläder till fjortonåringen sedan hon var åtta år.
Men alla trender vänder väl. Nu när Y2K är inne så borde väl modet att tonårstjejer ska ha badshorts över bikinitrosan komma tillbaka....Längtar!
Vad skönt med ett konstruktivt inlägg i denna tråden.
Jag kan förstå ditt resonemang här men jag tror inte detta gäller för de flesta kvinnor. För när du tittar på hur kvinnor beter sig på stranden, hur man går runt helt utan skam framför män, eller när du tittar på Tiktok alla videor som kvinnor/tjejer lägger ut i bikinis, eller videor från Instagram och Youtube.
Dessutom när kvinnor själva väljer att designa bikinis så gör man stringbikinis. Det är för mig uppenbart att kvinnor är okej och bekväma med att visa upp sin röv offentligt i stringbikini på stranden.
Du nämnde ju själv att många kvinnor inte är okej med badshorts för det täcker för mycket av kroppen.
Sen så visar ju detta hur sjukt och vidrigt dagens samhälle är om så många bikinis som produceras är stringbikinis. För hos män täcker ju badshortsen nästan allting, men hos kvinnor så gör man medvetet bikinis för att visa kvinnors rövar. Hela dagens samhälle är ju baserat på att sexualisera kvinnor och göra kvinnor till sexobjekt.