2026-07-10, 14:47
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
En del gör det till och med av lathet idag. Det är väldigt svårt att hitta normala badkläder som täcker det väsentliga idag. Har två väninnor som inte pallar att leta runt i all världen affärer efter normala bikinitrosor, så de köper vad som finns och köper sedan till en badkjol att ha över.
Jag(som aldrig någonsin visar rumpan på stranden) lappar och lagar mina baddräkter för att de ska hålla så länge som möjligt, för att leta nya baddräkter(bara det att jag inte använder bikini eller baddräkter med en massa hål i är problematiskt) är ett aber! Ännu värre är att detta badmode gäller även på barnavdelningen. Det har varit svårt att hitta ordentliga badkläder till fjortonåringen sedan hon var åtta år.
Men alla trender vänder väl. Nu när Y2K är inne så borde väl modet att tonårstjejer ska ha badshorts över bikinitrosan komma tillbaka....Längtar!

Vad skönt med ett konstruktivt inlägg i denna tråden.

Jag kan förstå ditt resonemang här men jag tror inte detta gäller för de flesta kvinnor. För när du tittar på hur kvinnor beter sig på stranden, hur man går runt helt utan skam framför män, eller när du tittar på Tiktok alla videor som kvinnor/tjejer lägger ut i bikinis, eller videor från Instagram och Youtube.

Dessutom när kvinnor själva väljer att designa bikinis så gör man stringbikinis. Det är för mig uppenbart att kvinnor är okej och bekväma med att visa upp sin röv offentligt i stringbikini på stranden.

Du nämnde ju själv att många kvinnor inte är okej med badshorts för det täcker för mycket av kroppen.

Sen så visar ju detta hur sjukt och vidrigt dagens samhälle är om så många bikinis som produceras är stringbikinis. För hos män täcker ju badshortsen nästan allting, men hos kvinnor så gör man medvetet bikinis för att visa kvinnors rövar. Hela dagens samhälle är ju baserat på att sexualisera kvinnor och göra kvinnor till sexobjekt.
Citera
2026-07-10, 14:50
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Det är svårt att inte titta när random kvinna slår sig ner framför dig på stranden och böjer sig ner för att plocka upp något i väskan och trycker upp röven rakt framför dig, tro mig det är inget jag vill heller.

Precis. Det är just det jag försökt förklara i tråden.

Hände mig för kanske 7-8 år sedan när jag oftare gick på stranden. Var en kvinna som duschade och hon böjde sig ner för att duscha håret och vände ryggen och röven åt min sida. Jag såg hela hennes röv rakt framför min ansikte. Det gick inte att vända sig bort så jag titta på hennes röv så länge hon böjde sig ner framför mig.

Förstod omedelbart att det fanns andra män/pojkar som såg detta och tittade på mig, men i det ögonblicket var jag så arg och irriterad att jag inte brydde mig om vad andra hade tyckt i det ögonblicket.
Citera
2026-07-10, 14:53
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Nej, man är inte boss över att ögat snabbt, utan att man hinner tänka, dras till något avvikande. Däremot är man boss över att snabbt ta bort blicken och inte fortsätta att titta.
Jag vill inte se vare sig kvinnor eller män som klär av sig för mycket offentligt. Med dagens badmode är det bara att aktivt titta bort och be att modet snart vänder.

Fast det är ju det som är det sjuka. Kvinnor i dagens samhälle har ju ingen skam och anständighet. Om det hade varit mode att vara topless hade allra flesta kvinnor och tjejer varit topless offentligt. Det är samma som med stringbikinis.

Man borde ju tycka att kvinnor borde ha anständighet och skämmas över att visa upp röven för allihopa. Dessutom tvingar ju ingen dig att gå till stranden. Du måste alltså inte visa din röv för allihopa, ändå väljer du att göra det. Du gör alltså ett aktivt val att visa din röv för alla.
Citera
2026-07-10, 14:56
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Fast det är ju det som är det sjuka. Kvinnor i dagens samhälle har ju ingen skam och anständighet. Om det hade varit mode att vara topless hade allra flesta kvinnor och tjejer varit topless offentligt. Det är samma som med stringbikinis.

Man borde ju tycka att kvinnor borde ha anständighet och skämmas över att visa upp röven för allihopa. Dessutom tvingar ju ingen dig att gå till stranden. Du måste alltså inte visa din röv för allihopa, ändå väljer du att göra det. Du gör alltså ett aktivt val att visa din röv för alla.

Ingen tvingar dig att gå till stranden heller.
Citera
2026-07-10, 14:56
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det är helt otroligt hur folk kan förargas av att se någon annans hud på skinkorna. Vad händer i huvudet på er? Cykelbyxor och tajta leggings visar precis samma sak fast i annan färg, kan man säga.
Bakdelens form visas exakt som den är, men det finns ett millimetertjockt lager tyg framför.
Vad är det som är så hemskt med hud?

En annan person i tråden har redan svarat på detta och på er logik.

Hade du varit okej då om en kvinna helt hade tagit av sig sina bikinitrosor och helt visat röven? För den enda skillnaden här är ett litet snöre som knappt täcker rövhålet. Ta bort detta lilla snöret och du har inget alls, du visar då hela din röv.

På många stringbikinis ser man dessutom inte snöret eftersom snöret är indraget i röven på så sätt att man endast ser röven. Det ser alltså ut som att hon inte har någon trosa alls. Det ser ut som att hon gör runt utan trosor.

Om du är okej med detta så borde du ju också vara okej med att kvinnor inte har någon trosa alls på så och helt blottar röven.
Citera
2026-07-10, 15:00
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Det finns ingen "frihetsideal". Det handlar om vad ni gillar vad ni inte gillar. Om ni liberala feminister inte gillar någonting kommer ni omedelbart förbjuda det, såsom med kusinäktenskap eller med att röka cannabis eller köpa sex. Till och med alkoholen är starkt begränsad.

Enligt er sjuka ideologi finns det ingen biologisk skillnad mellan män och kvinnor. Ni försöker helt radera bort alla biologiska skillnader mellan män och kvinnor och göra så att alla lagar och normer gäller män och kvinnor på samma sätt. Detta är riktigt sjukt och ni som tror på "feminismen" är mentalt sjuka. Ni lider av en mental sjukdom

Jag är varken liberal eller feminist, jag är konservativ demokrat men det får du uppenbarligen inte ihop, eftersom du inte bara är indoktrinerad, du är även efterbliven.
Citera
2026-07-10, 15:00
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
En annan person i tråden har redan svarat på detta och på er logik.

Hade du varit okej då om en kvinna helt hade tagit av sig sina bikinitrosor och helt visat röven? För den enda skillnaden här är ett litet snöre som knappt täcker rövhålet. Ta bort detta lilla snöret och du har inget alls, du visar då hela din röv.

På många stringbikinis ser man dessutom inte snöret eftersom snöret är indraget i röven på så sätt att man endast ser röven. Det ser alltså ut som att hon inte har någon trosa alls. Det ser ut som att hon gör runt utan trosor.

Om du är okej med detta så borde du ju också vara okej med att kvinnor inte har någon trosa alls på så och helt blottar röven.

Absolut, jag har inga problem med det. Jag badar ofta på nakenbadet där jag bor.
Citera
2026-07-10, 15:03
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ingen tvingar dig att gå till stranden heller.

Jag har skrivit om detta i tråden. Jag försöker verkligen undvika att gå till stranden så mycket som möjligt. Jag har till exempel aldrig badat på stranden (varken i Sverige eller utomlands) i ungefär 10 år nu. Jag ser stranden idag som en fruktansvärt, rutten och sjuk plats där kvinnor medvetet går runt i princip nakna för allihopa.

Ibland händer det att jag promenerar runt stranden en varm sommardag då luftfuktigheten är för hög för att kunna stanna inomhus och då jag glömmer bort vad som sker på stranden och bara väljer att gå runt stranden. Ibland händer det att jag går till stranden vid solnedgången då jag förväntar mig att ingen ska bada längre och kvinnorna ska vara påklädda och blir då lurad då det visar sig att vissa fortfarande är halvnakna.

Men allra flesta gånger är det kvinnor/tjejer som under en varm sommardag väljer att lämna stranden och gå utanför stranden i bikinis. Man väljer att inte ta på sig shorts eller t-shirts utan fortsätter att gå runt i bikinis UTANFÖR stranden. Detta kan man inte undvika.

Så det är inte lika simpelt som det du skriver här. Även om du försöker undvika stranden så kommer du fortfarande kunna se bikini kvinnor offentligt för kvinnor har ingen skam eller anständighet idag utan väljer att gå runt i bikinis även UTANFÖR stranden.
Senast redigerad av Iman2014 2026-07-10 kl. 15:06.
Citera
2026-07-10, 15:05
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Jag är varken liberal eller feminist, jag är konservativ demokrat men det får du uppenbarligen inte ihop, eftersom du inte bara är indoktrinerad, du är även efterbliven.

Nej, du är en liberal feminist. Det är din ideologi. Att du är för korkad för att förstå detta är ditt problem. Din ideologi är liberal feminism.
Citera
2026-07-10, 15:11
Avstängd
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Precis. Om man blir arg över att någon är naken har man grava problem, skulle jag säga.

Men förklara gärna skillnaden på vad en millimeter tyg gör.

Inte bara det! Den här tråden påtalar en icke-fråga. Svenska kvinnor kunde gärna visa mer hud på badstränderna! TS sitter fast i en TikTok-algoritm...
Citera
2026-07-10, 15:11
Medlem
Kleiners avatar
Man borde ju också tycka att män borde ha anständighet och skämmas över sina handlingar, men ändå kollar 99 % av alla män porr. Och det värsta av allt, dom anser sig har rätt till att kolla porr fastän att man är i en relation!?

Förstår du? Kvinnors beteende är resultatet av korrupta män.

Hur som helst, jag tycker det är bedrövligt att kvinnor trampa på sin värdighet vid att utställa sig själv som ett sexobjekt.

Citat:

Senast redigerad av Kleiner 2026-07-10 kl. 15:18.
Citera
2026-07-10, 15:21
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag har skrivit om detta i tråden. Jag försöker verkligen undvika att gå till stranden så mycket som möjligt. Jag har till exempel aldrig badat på stranden (varken i Sverige eller utomlands) i ungefär 10 år nu. Jag ser stranden idag som en fruktansvärt, rutten och sjuk plats där kvinnor medvetet går runt i princip nakna för allihopa.

Ibland händer det att jag promenerar runt stranden en varm sommardag då luftfuktigheten är för hög för att kunna stanna inomhus och då jag glömmer bort vad som sker på stranden och bara väljer att gå runt stranden. Ibland händer det att jag går till stranden vid solnedgången då jag förväntar mig att ingen ska bada längre och kvinnorna ska vara påklädda och blir då lurad då det visar sig att vissa fortfarande är halvnakna.

Men allra flesta gånger är det kvinnor/tjejer som under en varm sommardag väljer att lämna stranden och gå utanför stranden i bikinis. Man väljer att inte ta på sig shorts eller t-shirts utan fortsätter att gå runt i bikinis UTANFÖR stranden. Detta kan man inte undvika.

Så det är inte lika simpelt som det du skriver här. Även om du försöker undvika stranden så kommer du fortfarande kunna se bikini kvinnor offentligt för kvinnor har ingen skam eller anständighet idag utan väljer att gå runt i bikinis även UTANFÖR stranden.

Stackars dig. Tänk att tvingas att se kvinnor i bikini.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in