2026-06-13, 15:18
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jag hoppas du har rätt... (min fetning).

Undrar ibland, var är alla ungdomens skinnskallar idag? När ni verkligen behövs?

Jag har nog inte sett en skinnskalle på ca 20 år. De får nog betraktas som en misslyckad rörelse. Det har utvecklats bättre rörelser för kritik mot det multikulturella samhället och dess ideologiska drivkrafter. Vår tids ungdomar har nog i högre grad kanaliserat sina engagemang mera produktivt.
Citera
2026-06-13, 15:39
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag har nog inte sett en skinnskalle på ca 20 år. De får nog betraktas som en misslyckad rörelse. Det har utvecklats bättre rörelser för kritik mot det multikulturella samhället och dess ideologiska drivkrafter. Vår tids ungdomar har nog i högre grad kanaliserat sina engagemang mera produktivt.

Ursäkta om jag skrattar... Om det vore så väl ändå...
Citera
2026-06-24, 18:47
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Nej, jag är faktiskt ganska säker på att jag har rätt här. Dagens unga människor är mycket bättre än vad alla vi andra idag levande svenskar är. Av de som på t.ex. Alternativ för Sveriges torgmöten kommer fram och vill prata med Gustav Kasselstrand så är nästan alla i ungefär åldern 14 till 22. Nordiska motståndsrörelsen säger också att intresset för deras organisation är som allra störst bland ungdomar. Jag önsketänker inte bara.

Besökare framme vid tältet på Alternativ för Sveriges olika torgmöten:

90% killar i åldern 14 till 22.
7% tjejer i åldern 14 till 22.
3% människor i övriga åldrar.

Det där har jag hört i flera decennier. Alla nationella organisationer har uttryckt sig på det viset sen 1980-talet.
Citera
2026-06-25, 21:37
Medlem
Linnaeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balansakten
Flickorna drar åt vänster och pojkarna åt höger och åt nationalism, så jag förmodar att det är dessa pojkar du menar.
Pojkar som tappar i både IQ, kunskap, utbildningsnivå och betyg, rent generellt.
Kanske finns det en koppling där.
Medlemmarna i NMR som du nämner är ju inte precis kända för att vara varken intellektuella eller några svärmorsdrömmar.

Egoism?
"Folk" på din kant anklagar ju ofta människor till vänster för att vara globalister, godhetsknarkare, och för att bry sig för mycket om utsatta/minoriteter både i Sverige och i övriga världen.
Är det egoistiskt, eller är ni nationella egoister som skriker VI, VI, VI?
Har du koll på vad som händer i Frankrike i dagsläget? Där råder totalt kaos med våldtäkter, bilbränder och kravaller på grund av naiva vänstermänniskor som valde att öppna gränserna för allehanda ockupanter från Afrika och Mellanöstern, och förlita sig på att dessa var kompatibla med det västerländska samhället. Polen valde att inte göra detta, och där inträffar knappt några våldtäkter. Det säger en hel del om vem som är korkad.

Vilket struntprat! Utsatta minoriteter? Om någon är en utsatt minoritet så är det just vita, som bara utgör 8 % av jordens befolkning, och inte afrikanerna och araberna som väller in i Europa, tar över stad efter stad och omvandlar dem till soptippar. För ett halvår sedan blev ju även en ung man vid namn Henry Nowak knivhuggen i England och förblödde för att några korrupta poliser tyckte det var viktigare att följa sin ”antirasistiska” träning än att lystra till hans gnyende om att han var döende. Detta uppmärksammades dock inte förrän relativt nyligen eftersom gammelmedia försökte mörklägga detta.
Citera
2026-06-26, 09:59
Medlem
Citat:
Dagens unga människor är mycket bättre än vad alla vi andra idag levande svenskar är. Av de som på t.ex. Alternativ för Sveriges torgmöten kommer fram och vill prata med Gustav Kasselstrand så är nästan alla i ungefär åldern 14 till 22.

TS lever i en fantasivärld. Tittar på youtubefilmer med AFS torgmöten (typ 25 som lyssnar) och drar slutsatser om den svenska ungdomen för att hon ser några yngre killar som lyssnar.

Få unga kallar sig nationalister idag. Snarare är dom invidualister både till höger och till vänster. Tittar man på sportevenenmang som landskamper så är det mer boomers än unga som bryr sig.
Citera
2026-06-30, 07:40
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det där har jag hört i flera decennier. Alla nationella organisationer har uttryckt sig på det viset sen 1980-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
TS lever i en fantasivärld. Tittar på youtubefilmer med AFS torgmöten (typ 25 som lyssnar) och drar slutsatser om den svenska ungdomen för att hon ser några yngre killar som lyssnar.

Få unga kallar sig nationalister idag. Snarare är dom invidualister både till höger och till vänster. Tittar man på sportevenenmang som landskamper så är det mer boomers än unga som bryr sig.
Ni har nog rätt. De fyra senaste AFS-torgmötena blev jag faktiskt inte så imponerad av. Dagens ungdomar är lika värdelösa som alla andra människor. Jag står inte ut med livet. Det här kommer att bli den 19:e dagen i rad som jag kommer att vara full. Ibland är jag så full när jag skriver här på Flashback så att det är något helt otroligt. Startar trådar och håller på. Vad ska man som nationalist göra då? Bara ge upp?
Citera
2026-06-30, 18:05
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ni har nog rätt. De fyra senaste AFS-torgmötena blev jag faktiskt inte så imponerad av. Dagens ungdomar är lika värdelösa som alla andra människor. Jag står inte ut med livet. Det här kommer att bli den 19:e dagen i rad som jag kommer att vara full. Ibland är jag så full när jag skriver här på Flashback så att det är något helt otroligt. Startar trådar och håller på.

Hehe.

Citat:
Vad ska man som nationalist göra då? Bara ge upp?

Du kan ju skaffa några vita barn? Nej just det ja, du är lesbisk och psyksjuk och bor i en soclägenhet i ett blatteområde.
Citera
2026-07-08, 17:24
Medlem
Offerviljas avatar
Sveriges Radio larmar om att ungdomar dyker upp i mängder på Alternativ för Sveriges torgmöten:
Citat:
Tonårspojkar och unga män dyker numera upp i mängder när Alternativ för Sverige håller sina torgmöten. Nu varnar Sveriges Radio för trenden.

Under AFS torgmöte i Karlstad nyligen bestod "huvuddelen" av publiken av "unga killar", noterar P4 Värmland i ett inslag.

Liknande scener utspelar sig när partiet besöker andra svenska städer under sin valturné.

Sveriges Radio slår nu larm om vad som beskrivs som en växande trend: unga som "stödjer ytterhögern".
https://www.friatider.se/sveriges-radios-larm-ungdomar-flockas-kring-afs
Citera
2026-07-08, 17:30
Medlem
Citat:
Sveriges Radio larmar om att ungdomar dyker upp i mängder på Alternativ för Sveriges torgmöten:

https://www.friatider.se/sveriges-radios-larm-ungdomar-flockas-kring-afs

Hur kan statlig "oberoende" media gå ut och varna för detta? Stämmer det?
Nej men om vi ska vara seriösa så är ju Alexander Ernstberger en stor idol bland många unga! Det är ju positivt!
Citera
2026-07-10, 11:49
Medlem
Offerviljas avatar
Här är ytterligare en sak som jag tycker visar att dagens unga är bättre än vad andra svenskar är:
Citat:
Unga driver den nya trenden för handarbete

Intresset för handarbete fortsätter att växa i Sverige. En ny rapport, baserad på statistik från SOM-institutet, visar att allt fler svenskar ägnar sig åt handarbete och hantverk.

Ett ökat intresse för handarbete kan uppvisa en ny trend som är på väg. Kvinnor är fortfarande i majoritet kring utövandet samtidigt som allt fler barn uppges vilja lära sig hantverket.

Mellan 2024 och 2025 ökade andelen personer som uppgav att de handarbetade med tio procentenheter. Samtidigt låg många andra kulturvanor, såsom museibesök, bokläsning och biobesök, på relativt oförändrade nivåer. Ökningen är särskilt tydlig bland kvinnor, men även barn och unga visar ett växande intresse för att lära sig traditionella hantverk.

— Det är alla möjliga som hittar till handarbetet. Många har haft släktingar som vävt tidigare och vill nu ta upp traditionen igen. Barn är också nyfikna och vill lära sig, så det är en väldigt blandad grupp, säger textilkonstnären Ida Isak Westerberg till Ekot.
Citat:
— Den allra största ökningen ser vi bland unga mellan 16 och 29 år, säger Mats Graner, chef för Myndigheten för kulturanalys, med hänvisning till statistik från 2025.
https://nordfront.se/unga-driver-den-nya-trenden-for-handarbete

De svenskar som idag är gamla ägnade sin ungdom åt äckliga saker som att supa och knulla runt, medan de som är unga idag istället ägnar sig åt fina saker som traditionellt handarbete och att gå på AFS-torgmöten.

Endevil och Kjome-och-Renvall lyckades få mig att under en period känna mig negativ och uppgiven, men nu är jag positiv och hoppfull igen.
Citera
2026-07-10, 11:52
Medlem
De blev förnedringsrånade och pissade på om det är killar, gruppvåldtagna om det är tjejer.
Citera
2026-07-10, 14:55
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Här är ytterligare en sak som jag tycker visar att dagens unga är bättre än vad andra svenskar är:

https://nordfront.se/unga-driver-den-nya-trenden-for-handarbete

De svenskar som idag är gamla ägnade sin ungdom åt äckliga saker som att supa och knulla runt, medan de som är unga idag istället ägnar sig åt fina saker som traditionellt handarbete och att gå på AFS-torgmöten.

Endevil och Kjome-och-Renvall lyckades få mig att under en period känna mig negativ och uppgiven, men nu är jag positiv och hoppfull igen.

Men är inte NMR mycket bättre än Afs enligt dig? Så då borde ju ungdomar gå på NMR-möten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in