2026-05-22, 09:49
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Fast att unga killar går till bl a SD är nog sant. Några går ju säkert till AFS också.
Man kan istället använda skolvalet som mått och där har väl SD rätt mkt väljare.

Och SD var specifikt uteslutet enl. TS, istället obetydliga nonsenspartier som NMR och AfS som inte åtnjuter stöd hos någon grupp.

Citat:
Jag menar Alternativ för Sverige och Nordiska motståndsrörelsen. Sverigedemokraterna är också stora bland de unga och fina svenskarna. Nu är ju inte det där sionistiska jävla skitpartiet nationella, men de unga har väl inte så bra koll och tror att de är det

SD står väl för 96% i den ekvationen.
Citera
2026-05-22, 12:47
Moderator
Strix m/94s avatar
För oss med barn är denna förändring märkbar. Faktiskt även vad avser flickor/unga kvinnor. Partipolitiskt vet jag inte säkert, men att det finns ett allt större ungdomsmotstånd mot den samlade vänstern. Påfallande många flickor tycks uppskatta Ebba Busch.

Min förklaring till detta är att dagens unga har drabbats hårt av kulturberikning, PK-indoktrinering och ett försämrat samhälle. Sådant får småningom en reaktion.
Citera
2026-05-22, 18:50
Medlem
Endevils avatar
Jag vet inte vad TS baserar detta på. Önsketänkande kanske. Svenskarna var betydligt mer nationalistiska för några generationer sen. Problemet ligger i att svenskarna dessutom alltid varit dumnaiva byfånar med blind tillit till demokratins institutioner.
Citera
2026-05-22, 18:54
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Svenskar och andra européer födda mellan ungefär 1935 till 2003 har nästan alla varit egoistiska jävla svin som bara tänkt på sig själva och snabba och äckliga njutningar, men nu har vi plötsligt fått en massa nya svenskar som inte alls är på det viset, utan som faktiskt bryr sig om andra människor och sitt eget folk. Alla nationella organisationer och partier är som överlägset störst bland de unga. Vad är det som har gjort dagens unga till så mycket snällare och mindre egoistiska människor än vad vi var?

Det här är den stora hyllningstråden till dagens unga svenskar! Vad är det som ni gillar allra mest med dagens ungdomar?

Generation anti-egoism! ❤️

Det är såklart en motreaktion på skiten deras föräldrar hållit på med.
Citera
2026-05-24, 17:50
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Jag vet inte vad TS baserar detta på. Önsketänkande kanske. Svenskarna var betydligt mer nationalistiska för några generationer sen. Problemet ligger i att svenskarna dessutom alltid varit dumnaiva byfånar med blind tillit till demokratins institutioner.
Lite önsketänkande från min sida kan det säkert vara, men jag tycker mig ändå se väldigt många tecken på att dagens ungdomar är bättre än vad svenskarna har varit på nästan 100 år. Titta till exempel på olika youtubers. För tio år sedan så skulle de alltid lägga in en massa politiskt korrekta grejer i sina skitvideor. Så är det inte alls idag. Dagens ungdomar tycker att politisk korrekthet är töntigt. Sedan så önsketänker jag nog som sagt var lite grann. Det är som när man är olyckligt kär i någon. Man önskar så himla otroligt mycket att det man vill ska vara sant, så man ser liksom hela tiden en massa tecken som egentligen inte alls stämmer. "Den där blicken måste väl ha betytt någonting" eller "Så där skulle väl någon aldrig göra om den inte var intresserad av mig." Nu är det nog bristfälligheter i min text. Ber i sådana fall om ursäkt för det. Jag är ytterst sällan helt nykter nuförtiden. Från vilket decennium efter förlusten 1945 tycker du att de bästa svenskarna kommer ifrån, Endevil?
Citera
2026-05-24, 18:00
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Lite önsketänkande från min sida kan det säkert vara, men jag tycker mig ändå se väldigt många tecken på att dagens ungdomar är bättre än vad svenskarna har varit på nästan 100 år. Titta till exempel på olika youtubers. För tio år sedan så skulle de alltid lägga in en massa politiskt korrekta grejer i sina skitvideor. Så är det inte alls idag. Dagens ungdomar tycker att politisk korrekthet är töntigt. Sedan så önsketänker jag nog som sagt var lite grann. Det är som när man är olyckligt kär i någon. Man önskar så himla otroligt mycket att det man vill ska vara sant, så man ser liksom hela tiden en massa tecken som egentligen inte alls stämmer. "Den där blicken måste väl ha betytt någonting" eller "Så där skulle väl någon aldrig göra om den inte var intresserad av mig." Nu är det nog bristfälligheter i min text. Ber i sådana fall om ursäkt för det. Jag är ytterst sällan helt nykter nuförtiden. Från vilket decennium efter förlusten 1945 tycker du att de bästa svenskarna kommer ifrån, Endevil?

Just trenden med woke och PK dog redan för några år sen i hela väst så det har mest med det att göra. Den minst dåliga generationen efter WWII är generation X men någon bra generation finns inte under den tidsperioden. Man får gå tillbaka till tidigt 1900-tal för att hitta någon bra generation. Sämsta generationerna är boomers och deras barn millennials.
Citera
2026-05-24, 18:34
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Just trenden med woke och PK dog redan för några år sen i hela väst så det har mest med det att göra. Den minst dåliga generationen efter WWII är generation X men någon bra generation finns inte under den tidsperioden. Man får gå tillbaka till tidigt 1900-tal för att hitta någon bra generation. Sämsta generationerna är boomers och deras barn millennials.
Millennialsarna är väl inte boomersarnas barn, utan boomersarnas barnbarn?

Du kan faktiskt ha rätt i det som du skriver om generation X. Det är väldigt många inom den nationella rörelsen som är födda då. Fredrik Vejdeland, Pär Öberg, Björn Björkqvist, Daniel Friberg och Jonas De Geer är några. Storbritanniens bästa nationalist, Mark Collett, tillhör också den generationen. Den supercoola The Smiths-nationalisten Therese Verdun är född 1978. Nu gillar jag ju såklart inte Jimmie Åkesson, men han har väl en gång i tiden ändå varit någon sorts halvnationalist. Jimmie är född 1979.

Hyllningslåt till generation X: Morrissey - Rebels Without Applause

Håller självklart med dig om att ingen generation efter 1945 har varit bra,
Citera
2026-05-24, 19:18
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Millennialsarna är väl inte boomersarnas barn, utan boomersarnas barnbarn?

Du kan faktiskt ha rätt i det som du skriver om generation X. Det är väldigt många inom den nationella rörelsen som är födda då. Fredrik Vejdeland, Pär Öberg, Björn Björkqvist, Daniel Friberg och Jonas De Geer är några. Storbritanniens bästa nationalist, Mark Collett, tillhör också den generationen. Den supercoola The Smiths-nationalisten Therese Verdun är född 1978. Nu gillar jag ju såklart inte Jimmie Åkesson, men han har väl en gång i tiden ändå varit någon sorts halvnationalist. Jimmie är född 1979.

Hyllningslåt till generation X: Morrissey - Rebels Without Applause

Håller självklart med dig om att ingen generation efter 1945 har varit bra,

Nej, boomers är i huvudsak födda på 50-talet och millennials på 80-talet. Ergo, millennials är till största del barn till boomers. Därför är millennials endera totalt PK-fierade töntar eller neurotiska. Ja, det generation X främst gjorde bra var att revoltera mot sosseriet, internationalismen och den egalitära hjärntvätten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in