2026-07-10, 12:22
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Och de dumma djävlarna ser inte, eller ignorerar det faktum att alla palestinademonstranter som syns i vartenda, djävla sammanhang och demonstration, de lyser med sin frånvaro i det största "skyltfönstret" de skulle kunna prångla ut sitt terroristiska budskap på och under, nämligen PRIDE och HBTQI+++++.

Javisst är det märkligt?! Lika märkligt som att V i Malmös pridetåg vrålade ”HELA MALMÖ HATAR POLISEN”

Fattas bara att det blir en gemensam värdegrunds-sång på förskolan…

https://www.tv4.se/artikel/3JfsJoxs0Qb0feK9cdiufa/l-toppen-det-haer-aer-att-spotta-polisen-i-ansiktet
Citera
2026-07-10, 12:40
Medlem
Onanikrems avatar
Fanns där inga 5 åriga små musslor som tvingades gå i pridetåget?

Fira skolavslutning i kyrkan är inte ok på många håll tack vare musslorna. Hur är det med att anordna pridetåg och tvinga de små änglarna gå där och vifta med prideflaggor?
Citera
2026-07-10, 12:41
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Att låta förskolebarn demonstrera är en gammal paradgren för S och vänstern. Ett sätt att leda in de små till de ”rätta” värderingarna. Pride är så att säga bara en ursäkt. Andra teman där förskolebarn demonstrerar är t ex miljön och nedskärningar i välfärden (”mera bagis till dagis” hette det redan på 1970-talet).

Här är ett foto som visar hur det kan gå till. Personligen tycker jag det känns olustigt: https://www.olandsbladet.se/oland/barn-demonstrerade-for-miljon/
Citera
2026-07-10, 12:42
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Javisst är det märkligt?! Lika märkligt som att V i Malmös pridetåg vrålade ”HELA MALMÖ HATAR POLISEN”

Fattas bara att det blir en gemensam värdegrunds-sång på förskolan…

https://www.tv4.se/artikel/3JfsJoxs0Qb0feK9cdiufa/l-toppen-det-haer-aer-att-spotta-polisen-i-ansiktet

Hehe, ja - sant!
Citera
2026-07-10, 12:48
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Fanns där inga 5 åriga små musslor som tvingades gå i pridetåget?

Fira skolavslutning i kyrkan är inte ok på många håll tack vare musslorna. Hur är det med att anordna pridetåg och tvinga de små änglarna gå där och vifta med prideflaggor?

Märkligt! Man ser inga palestinier som annars är så vänstervridna gå med i några Pridetåg direkt..

Tänk om vi skulle ta av de små flickebarnen deras slöja och sticka en prideflagga i de små händerna och gå ut och dansa i paraden….

Vilket jävla liv det hade blivit!
Citera
2026-07-10, 12:51
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Den utesluter människors rätt till frihet att inte ingå i den (frihet att slippa) då den tvingas på folk på arbetsplatser, gator/torg, i sportevangemang, i skolor etc etc etc.

Förskolebarnen, som är trådens topic, fick heller inte vara fri ifrån den…

Haha, så du menar att du är _tvingad_ att gå i Pride-tåg? Berätta mer är du snäll.
Citera
2026-07-10, 13:00
Medlem
Förskolor/skolor i Sverige, faktiskt all samhällsfinansierad verksamhet, borde hålla religion, politik, ideologi inklusive starka påtryckargrupper (t.ex. RFSL, HBTQ-rörelsen) stången. Istället köra på med klassisk inte-mobba-, inte-hota-, inte-slå-strategier istället.
Citera
2026-07-10, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Du utgör ett exempel på varför det är nödvändigt att barn får veta att alla inte är heterosexuella.

Om denna information inte når barnen så kommer kanske dina villfarelser att ta dess plats. Du kallar det propaganda, som om det fanns en agenda bortom ett värdigt liv för alla. Att det skulle handla om sex och samlevnad är något du lägger in i detta.

Ser du inte HBTQ-folk som dina medmänniskor?
Jag behövde ingen organisation för att se att det fanns bögar och flator när jag växte upp. Varför skulle barnen behöva det idag?
Citera
2026-07-10, 13:17
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Haha, så du menar att du är _tvingad_ att gå i Pride-tåg? Berätta mer är du snäll.

Visste att nån klenbegåvad skulle häva ur sig detta….

Låt mig förenkla så att även du kanske förstår;
Som medborgare tvingas man att INGÅ (ej samma sak som att gå i ett pridetåg) i Prides värdegrunder, deras narrativ, deras ideologi eftersom man på olika sätt inte har rättigheten att vara fri ifrån den då den infiltrerar arbetsplatser, skolor, randiga flaggor överallt, ”prideveckan” etc.
En liknelse kan vara, som att en icke-religiös har rätt till frihet FRÅN all typ av religion, då man önskar att inte hela samhället ska svämmas över av religiösa symboler av allehanda slag.
Vilket inte alls är detsamma som ditt korttänkta: ”men man behöver ju inte gå in i kyrkan..”
Citera
2026-07-10, 13:23
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Visste att nån klenbegåvad skulle häva ur sig detta….

Låt mig förenkla så att även du kanske förstår;
Som medborgare tvingas man att INGÅ (ej samma sak som att gå i ett pridetåg) i Prides värdegrunder, deras narrativ, deras ideologi eftersom man på olika sätt inte har rättigheten att vara fri ifrån den då den infiltrerar arbetsplatser, skolor, randiga flaggor överallt, ”prideveckan” etc.
En liknelse kan vara, som att en icke-religiös har rätt till frihet FRÅN all typ av religion, då man önskar att inte hela samhället ska svämmas över av religiösa symboler av allehanda slag.
Vilket inte alls är detsamma som ditt korttänkta: ”men man behöver ju inte gå in i kyrkan..”

Hur tvingas du till allt detta? Du hyser ju uppenbarligen dessa åsikter men är ändå en medborgare i Sverige, gissar jag?
Citera
2026-07-10, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Den blågula symboliserar:

- Gult; kungahuset
- Blått; himlen, havet, Sveriges sjöfartsförbindelser, sanning och lojalitet
- Korset; kristendomen

Ingenstans i detta finner du symbolik för det svenska folket.
Är inte samtliga punkter en del av det svenska folket?
Citera
2026-07-10, 13:53
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Hur tvingas du till allt detta? Du hyser ju uppenbarligen dessa åsikter men är ändå en medborgare i Sverige, gissar jag?

Jag har ju förklarat detta för dig och dessutom i förenklade termer.
Jag kan inte hjälpa att du inte förstår svensk text.
Dessutom får du hålla dig till topic. Tråden handlar om att ”förskolan borde INTE anordna pridetåg” och det var ett bra beslut av JO att örfila upp den rektorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in