2026-07-10, 11:13
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Hur är det politiskt?

Pride startades för att uppmärksamma homosexuellas rättigheter, i ett samhälle där det inte var allmänt accepterat, och i mångt och mycket är det fortfarande så, även om det nu omfattar fler grupper. Givetvis är det politiskt, precis som suffragetterna, black lives matter etc etc också var/är politiska.
Citera
2026-07-10, 11:14
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
… en randig flagga som utesluter människor av annan åsikt…

På vilket sätt utesluter regnbågsflaggan människor?
Citera
2026-07-10, 11:32
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Jag anser att det finns bara EN fana för ALLA i Sverige att samlas under och den är inte randig, den är BLÅ-GUL. Under den svenska fanan har vi våra rötter, våra traditioner, vår framtid.

Det är där, under den blågula fanan värdegrund ska skapas. Inte under en randig flagga som utesluter människor av annan åsikt och som tvingar småbarn att bli aktivister!
Den blågula symboliserar:

- Gult; kungahuset
- Blått; himlen, havet, Sveriges sjöfartsförbindelser, sanning och lojalitet
- Korset; kristendomen

Ingenstans i detta finner du symbolik för det svenska folket.
Citera
2026-07-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala

Fikusar gillar att använda det patetiska uttrycket allas lika värde som för övrigt är ett skämt. Alla människor är inte av samma värde. Är en grannes barn av samma värde som ditt eget för dig? Såklart inte. Är en mördares liv lika mycket värt som en kristens liv? Nej. Är Jimmie Åkessons liv lika mycket värt som Hitlers? Nej. Hitlers är mer värt.

Oavsett vad man tycker är alla inte av samma värde och även om man skulle köpa detta patetiska uttryck så tycker fikusarna inte heller det. För de menar alla människors lika värde som tycker som dem. Om du inte håller med om deras fikusparader kommer de snabbt att räkna bort dig ur den ekvationen.

"Allas lika värde som tycker som oss". Det är vad de menar.
Citera
2026-07-10, 11:50
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:

- Gult; kungahuset
- Korset; kristendomen

Jo. Svenska flaggan har anor från medeltiden (1500-talet) och den härstammar från det medeltida riksvapnet med tre kronor.
Den blågula svenska korsflaggan började redan att användas på Kung Gustav Wasa och Johan lll’s tid som symbol för kungen och staten.
Inspirationen till korset kom från den danska Dannebrogen (röd med vitt kors) och flaggan blev officiell för det SVENSKA folket efter unionsupplösningen med Norge år 1905.
Citera
2026-07-10, 11:53
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:

Den utesluter människors rätt till frihet att inte ingå i den (frihet att slippa) då den tvingas på folk på arbetsplatser, gator/torg, i sportevangemang, i skolor etc etc etc.

Förskolebarnen, som är trådens topic, fick heller inte vara fri ifrån den…
Citera
2026-07-10, 11:53
Medlem
Citat:

Personer inom SD har velat gå med i bögtåg men har avvisats. Så visst utesluter man personer inom bögrörelsen. Det är tydligen bara vänsterbögar som tillåts vara med i tågen plus tvångsrekryterade småbarn.
Citera
2026-07-10, 12:09
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Personer inom SD har velat gå med i bögtåg men har avvisats. Så visst utesluter man personer inom bögrörelsen. Det är tydligen bara vänsterbögar som tillåts vara med i tågen plus tvångsrekryterade småbarn.

Sveriges nya mångfald, inkludering, mänskliga rättigheter, serru…
Citera
2026-07-10, 12:09
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Detta är väl ett resultat av statens lagstiftning, eftersom det hänvisas till "värdegrund arbete", vilket ju är just att normalisera homo och transsexuell livsstil.

Vad lagstiftningen inte tänkt på är ju att sådant arbete naturligtvis inte bör ske mot småbarn med blöjor, eller ens 5-åringar (som är de äldsta på förskolor). Utan påbörjas hos äldre barn, jag vet inte exakt när.

Men mina egna barn började uttrycka hånfull attityd mot bögar redan vid 8-9 års ålder, pga påverkan från andra barn i klassen. Så nog finns ett behov att avdramatisera sexuell läggning tidigt. Jag personligen ser ingen anledning att vara kränkande mot sexuella minoriteter.

Detta är ju uppenbart resultatet av personal och ledning som själva är HBTQi och därför vill påtvinga småbarn deras sexuella värderingar. Tidö verkar ha missat att åtgärda detta, antagligen pga sin iver att berika miljardärerna.

Nej, det är för att Kristersson inte ännu kommit ut ur garderoben...

Man behöver inte vara kränkande mot sexuella minoriteter, nej - helt riktigt, men det beror på om dessa försöker pådyvla mig deras HBTQ-agenda som går bortom homosexuellas rättigheter... Om en förbannad transa eller något försöker påverka mig och avkräva att jag skall kalla dem för något de inte är, nja - då är hån på tapeten hos mig, i alla fall... Många, de flesta, av de minoriteter som går under HBTQI+++ och vad faans paraply, de är inte skyddsvärda då de är psykiska sjukdomar de lider av och SKALL, inte bör, hålla sina sexualiteter inom hemmets hank- och stör. Jag kommer ex. ALDRIG kalla någon man för hon/henne, eller tvärtom - det sker bara inte! Jag vägrar ställa upp på deras mentala issues och ljuga för mig själv, den mentalt sjuke, eller dess omgivning. Det är inte rätt mot någon, men de har ändå mage att kräva detta av alla och envar - det är knappast inkluderande, jämställt och/eller rättvist.

JO har således rätt då de påpekar det de gör i sin dom och förskolan hade såklart fel.
Citera
2026-07-10, 12:13
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Fikusar gillar att använda det patetiska uttrycket allas lika värde som för övrigt är ett skämt. Alla människor är inte av samma värde. Är en grannes barn av samma värde som ditt eget för dig? Såklart inte. Är en mördares liv lika mycket värt som en kristens liv? Nej. Är Jimmie Åkessons liv lika mycket värt som Hitlers? Nej. Hitlers är mer värt.

Oavsett vad man tycker är alla inte av samma värde och även om man skulle köpa detta patetiska uttryck så tycker fikusarna inte heller det. För de menar alla människors lika värde som tycker som dem. Om du inte håller med om deras fikusparader kommer de snabbt att räkna bort dig ur den ekvationen.

"Allas lika värde som tycker som oss". Det är vad de menar.

Exakt. Så sant, så sant!

Det finns ingen inkludering, inget lika värde för alla, lika vård på lika villkor etc

Ett falskt narrativ.
Citera
2026-07-10, 12:15
Medlem
Citat:
Den utesluter människors rätt till frihet att inte ingå i den (frihet att slippa) då den tvingas på folk på arbetsplatser, gator/torg, i sportevangemang, i skolor etc etc etc.

Förskolebarnen, som är trådens topic, fick heller inte vara fri ifrån den…

Och de dumma djävlarna ser inte, eller ignorerar det faktum att alla palestinademonstranter som syns i vartenda, djävla sammanhang och demonstration, de lyser med sin frånvaro i det största "skyltfönstret" de skulle kunna prångla ut sitt terroristiska budskap på och under, nämligen PRIDE och HBTQI+++++.
Citera
2026-07-10, 12:20
Medlem
Citat:

- Gult; kungahuset
- Korset; kristendomen

Om vi skall nagelfara flaggan in absurdum - finns det någon flagga i världen som symboliserar folket?

Du kommer säkerligen nämna PRIDE-flaggan.

JO hamnade här helt rätt och skall ha en lite eloge för att de kom fram till en vettig avgörelse, för en gång skull. Förskolans personal som var med på detta borde kölhalas medelst PRIDE-flaggorna som de då uppvisade under detta spektakel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in