2026-07-09, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Om vi förutsätter att en till utseendet genomsnittlig kille träffar en utseendemässigt genomsnittlig tjej - genomsnittstjejen kommer dock inte att nöja sig med detta utan fortsätta leta - vore det bättre att leva kaosliv med en bad guy?

Jag tycker ju själv att kompromisser blir det enda rimliga för ett hållbart liv och där attraktion endast blir ett hinder om personen är direkt ful.
Fast det stämmer ju inte. Bara för att du tända på vissa genomsnittliga killar måste du ju inte tända på alla? De flesta är trots allt ihop med "medelmåttor". Men har ju med kemi att göra också, man ska ha kul ihop osv (kaka säker maka), iaf när det gäller kvinnor..sen har man kanske en typ också, blonda, långa, smala osv.
Citera
2026-07-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Äsch, attraktionen kommer på sikt. Kvinnor är inte lika rigida i sin sexualitet som män är.
Har du studier på det. Har svårt att tro att man kan tvinga sig tända på någon, riskerar snarare bli tvärtom, blir väldigt äcklad och ett djupare trauma.
Citera
2026-07-09, 18:17
Medlem
Jag skulle ändå säga nej och jag har provat med lite olika typer. Finns det inte en omedelbar attraktion eller att vissa delar avtänder hos personen är det ingen vits. Skulle gissa att jag klickat med ungefär 30% av personerna som jag gått på dejt med och där det var värt att fortsätta.

När man började att dejta kunde man ge någon tveksam person chansen men det ångrar man ju bara i efterhand. Så omedelbar attraktion är ju ett minimum.
Citera
2026-07-09, 19:23
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Har du studier på det. Har svårt att tro att man kan tvinga sig tända på någon, riskerar snarare bli tvärtom, blir väldigt äcklad och ett djupare trauma.
Ett trauma för att man dejtar en snäll, driftig och utbildad kille? Som sagt, tänk mindre med fittan och mer med hjärnan.
Citera
2026-07-09, 19:25
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vad säger du om en kombination?

Attraktion känns inte mest i fittan utan i magen, bröstkorgen och i hjärnan.

Testa att bli kär så får du se.
Vill man dejta en bad boy trots att man vill ha familj i framtiden så tänker man för mycket med fittan.
Citera
2026-07-09, 19:28
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Vill man dejta en bad boy trots att man vill ha familj i framtiden så tänker man för mycket med fittan.

Varför skulle attraktion endast gälla bad boys?

Märks att du inte är särskilt bevandrad när det kommer till förhållanden. Attraktion beror inte främst på fittan eller kuken.
Citera
2026-07-09, 19:32
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Varför skulle attraktion endast gälla bad boys?

Märks att du inte är särskilt bevandrad när det kommer till förhållanden. Attraktion beror inte främst på fittan eller kuken.
Attraktion beror på flera olika saker. Men väljer man en bad boy trots att man vill bilda familj en dag tänker man för mycket med fittan och för lite med hjärnan. Sedan kanske detta är en prioritering man vill göra, men då ska man inte klaga den dagen killen lämnar en för en yngre tjej.
Citera
2026-07-09, 19:35
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Attraktion beror på flera olika saker. Men väljer man en bad boy trots att man vill bilda familj en dag tänker man för mycket med fittan och för lite med hjärnan. Sedan kanske detta är en prioritering man vill göra, men då ska man inte klaga den dagen killen lämnar en för en yngre tjej.
Är det enbart bad boys som lämnar relationer?

Själv har jag lämnat relationer och jag är ingen bad boy.
Citera
2026-07-09, 19:47
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Är det enbart bad boys som lämnar relationer?

Själv har jag lämnat relationer och jag är ingen bad boy.
Intresseklubben antecknar.
Citera
2026-07-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Var på dejt med en kille idag, vi har skrivit en MASSA och pratat i telefon innan. Verkligen en kille som skulle kunna passa mig. MEN jag kände ingen direkt attraktion när vi sågs. Ska jag fortsätta dejta honom och hoppas på att attraktion växer fram? för skulle verkligen kunna tänka mig honom som pojkvän.

Men kan det vara så att jag ska ge det en chans ändå. Kan ju vara så att jag har svårt att bli attraherad av "bra" killar.

Om du inte känner attraktion är det väl ingen idé? Korkad fråga.
Citera
2026-07-09, 20:32
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Var på dejt med en kille idag, vi har skrivit en MASSA och pratat i telefon innan. Verkligen en kille som skulle kunna passa mig. MEN jag kände ingen direkt attraktion när vi sågs. Ska jag fortsätta dejta honom och hoppas på att attraktion växer fram? för skulle verkligen kunna tänka mig honom som pojkvän.

Men kan det vara så att jag ska ge det en chans ändå. Kan ju vara så att jag har svårt att bli attraherad av "bra" killar.

Varför skulle du lägga mer tid på något som inte känns bra?
Citera
2026-07-09, 20:34
Medlem
Citat:

Om du inte känner attraktion så kommer du nog aldrig att göra det heller. Slösa inte hans eller din tid.

Edit: är bristen på attraktion 100% fysisk? Eller var du fysiskt attraherad innan du lärde känna honom lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in