2026-07-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Har du någon källa eller är det fantasier som vanligt?

Vad tänker du om att dumpen utnyttjar personer som söker traumavård som fiskare så dom tar livet av sig?
Citera
2026-07-09, 17:46
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Då är Saras automatiska grundlagsskydd historia. EU har klargjort att utgivningsbevis inte får sätta GDPR ur spel per automatik.

Sara måste följa GDPR helt enkelt, så rätten att bli raderad Art 17 gäller (för en publicerad som vill det).
Även rätten till ersättning.

Så publicerade som läser detta, begär att bli raderade, blir ni inte det - anmäl till IMY. Det är svart på vitt från EU, så det är inget kanske hit eller dit.

Måste säga Sara är oerhört dum om hon fortsätter på samma linje och totalt ignorera GDPR, hon har i en artikel på Dumpen skrivit "Vi behöver inte följa GDPR osv", så hon är fullt medveten om det. Förutom att hela den texten nu är historia,. Dumpen har inte grundlagsskydd längre.

Dödsstöten kom nog där för dumpen. Nu kan alla uthängda kontakta Google - lägga in länk till sin publicering och sedan vipps så försvinner den från Googles sökresultat.

Google är tvungna att göra det, om inte så väntar skadestånd från EU och som känt sedan tidigare så vill Google vara god vän med EU.

För att komma åt henne tidigare har ju drabbade varit tvungna att driva extremt svåra, dyra och riskfyllda tryckfrihetsmål om förtal i domstol.

Istället för krångliga förtalsmål kan privatpersoner nu stämma henne och Dumpen för brott mot dataskyddsförordningen. Enligt Artikel 82 i GDPR har drabbade rätt till skadestånd för det lidande och den kränkning som uthängningen orsakat. Det öppnar upp för en potentiell våg av skadeståndskrav från hundratals publicerade personer.

Pressen på Sara ökar eftersom IMY inom kort kan skicka tvingande förelägganden. Om hon vägrar att radera uppgifter eller fortsätter hävda att GDPR inte gäller dumpen, då kommer IMY döma ut viten och sanktionsavgifter. Men det betalar väl Sverigedemokraterna i vanliga ordning när en dom inte passar dom.

Eftersom Google och de stora techplattformarna (som TikTok och Meta) är extremt måna om att följa EU-rätten för att undvika egna miljardböter, kommer de att börja rensa bort Dumpens material i rask takt så fort anmälningarna strömmar in från gäddor och/eller anhöriga.

Även om Sara skulle välja att sitta kvar i sin bunker och vägra ta bort saker från sin egen sajt, så stryps Dumpens livsluft när deras videor tas bort från TikTok, inlägg om gäddor blockeras på Facebook och deras länkar raderas från Googles sökresultat.

Spännande tid vi har framför oss kort sagt.
Citera
2026-07-09, 18:17
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är gäddorna som är vidriga.
Men det vill ni inte riktigt se.
Det är vidrigt att höra Sara skrika på gäddorna på så sätt som om hon bitits av en krokodil i rumpan. Skulle inte förvåna om hennes cancer utlösts av hennes ilska.

Och du vet inte ett dugg om hur känsliga de anhöriga är, och när de nyligen har fått höra belastande uppgifter är de nog extra känsliga.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-07-09 kl. 18:22.
Citera
2026-07-09, 18:32
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Du har humor ser jag, det uppskattar jag.
Jag är mån om andra människor och vill de flesta väl.
Men min gräns går vid de som ger sig på barn, gamla, psykotiska och funktionsnedsatta.
Dumpen har gett sig på funktionsnedsatta, gamla, och de har fått barn att bli självmordsbenägna.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-07-09 kl. 18:39.
Citera
2026-07-09, 18:35
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Dödsstöten kom nog där för dumpen. Nu kan alla uthängda kontakta Google - lägga in länk till sin publicering och sedan vipps så försvinner den från Googles sökresultat.

Även om Sara skulle välja att sitta kvar i sin bunker och vägra ta bort saker från sin egen sajt, så stryps Dumpens livsluft när deras videor tas bort från TikTok, inlägg om gäddor blockeras på Facebook och deras länkar raderas från Googles sökresultat.

Spännande tid vi har framför oss kort sagt.

Tog bort lite för spara plats. Men yes, dock ska IMY analysera domen - vilket är helt OK.

"Vi välkomnar att vi nu har en dom från EU-domstolen som klargör hur EU-rätten förhåller sig till svensk grundlag i de här fallen."
https://www.imy.se/nyheter/dom-fran-eu-domstolen-om-soktjanst-med-utgivningsbevis/

Sara/Dumpen är så körda så jag tvivlar på dom förstår det själva. Allra minst dom fullblodade dumparna här på forumet, som på något skevt vis tror att EU gäller alla, utom Sara N.

Vore jag Sara eller ens involverad i Dumpen skulle jag hitta på något annat och be en stilla bön att jag inte involveras i vad som komma skall.

Mr A som har https://www.hjelmenterprises.com/ är ju korkad bortom all rimlighet om han fortsätter hosta Dumpen, då han blir direkt medskyldig som personuppgiftsbiträde.
Citera
2026-07-09, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Jag har redan kommenterat det där.

Jag har då inte sett ditt svar mer än att du frågade om källor.

Vad tänker du om att dumpen utnyttjar personer som söker traumavård som fiskare?
Citera
2026-07-09, 18:39
Medlem
Citat:
Du har humor ser jag, det uppskattar jag.
Jag är mån om andra människor och vill de flesta väl.
Men min gräns går vid de som ger sig på barn, gamla och funktionsnedsatta.

Du tar alltså avstånd från dumpen som ger dig på alla 3 av ovan nämnda?
Citera
2026-07-09, 18:58
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Tog bort lite för spara plats. Men yes, dock ska IMY analysera domen - vilket är helt OK.

"Vi välkomnar att vi nu har en dom från EU-domstolen som klargör hur EU-rätten förhåller sig till svensk grundlag i de här fallen."
https://www.imy.se/nyheter/dom-fran-eu-domstolen-om-soktjanst-med-utgivningsbevis/

Sara/Dumpen är så körda så jag tvivlar på dom förstår det själva. Allra minst dom fullblodade dumparna här på forumet, som på något skevt vis tror att EU gäller alla, utom Sara N.

Vore jag Sara eller ens involverad i Dumpen skulle jag hitta på något annat och be en stilla bön att jag inte involveras i vad som komma skall.

Mr A som har https://www.hjelmenterprises.com/ är ju korkad bortom all rimlighet om han fortsätter hosta Dumpen, då han blir direkt medskyldig som personuppgiftsbiträde.
Läser.
Ett fullständigt register över fällande domar i brottmål får vidare endast föras under kontroll av en myndighet.

De får nog skrota rapporterna från domstolarna också.
Citera
2026-07-09, 19:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Du tar alltså avstånd från dumpen som ger dig på alla 3 av ovan nämnda?
Dumpen ger sig inte på dessa 3 grupper.
Dumpen visar gäddor som glatt ger sig iväg till en mötesplats för att utnyttja ett barn sexuellt.
Det håller väl även du med om att det är väldigt illa att göra som gäddorna gör?
Citera
2026-07-09, 20:22
Medlem
Citat:

Citat:
Idag kom dom från EU-domstolen i ett mål om en svensk söktjänst med frivilligt utgivningsbevis som publicerar brottmålsdomar. Domen rör förhållandet mellan dataskyddsförordningen (GDPR) och det svenska systemet med frivilliga utgivningsbevis.
Så Dumpen kommer troligen bara påverkas i de fall där de delar domar eller länkar till sådana. Övrigt kommer således troligen få fortgå som vanligt.
Citera
2026-07-09, 21:18
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Så Dumpen kommer troligen bara påverkas i de fall där de delar domar eller länkar till sådana. Övrigt kommer således troligen få fortgå som vanligt.
Och även i de fallen där dumpen lagt upp domar för nerladdning är det ju möjligt att argumentera för att det är tillräckligt on topic för att vara försvarbart.
Citera
2026-07-09, 21:25
Medlem
Citat:
Dumpen ger sig inte på dessa 3 grupper.
Dumpen visar gäddor som glatt ger sig iväg till en mötesplats för att utnyttja ett barn sexuellt.
Det håller väl även du med om att det är väldigt illa att göra som gäddorna gör?

Det gör dom sannerligen, dom hänger ut funktionshindrade och anhöriga där både barn och gamla ingår i skaran.
Så då håller du med om att de dumpen sysslar med är riktigt vidrigt och rättsosäkert?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in