2026-07-09, 13:25
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Kan ju vara så att jag har svårt att bli attraherad av "bra" killar.

Man ska inte dra så snabba slutsatser, bättre vara långsam och se om samma känsla sitter kvar innan man ger upp, attraktion är en blandning av personlighet, beteende och utseende.
Tar ett tag att ställa om fokus om man tidigare bara fått uppmärksamhet från oseriösa players. Sen är det ett komplett stolpskott så ska man inte ödsla tid såklart, nått måste finnas där

En bra grund för framtid är din score. Om du och andra ser dig som en 5-6:a så ska du söka efter de i nånstans samma nivån, allt mycket ovan ökar chans till att misslyckas (den andre känner sig inte nöjd). Är personen under sitt score är det ofta ett säkrare kort, speciellt om du har ängslig anknytningstyp, men risken är att han hamnar på kompis-relations kategorin och att själv inte kommer vara nöjd utan önska mer. Likvärdig attraktion viktig grund för att en lång relation så det bör du alltid känna efter för.
Ser du han som mycket lägre redan nu så kommer det förmodligen inte fungera i längden, men många har övertro på sig själv och missar det mentala som kan kompensera en hel del, speciellt tjejer väger in mer här än killar.
Så gäller vara rimlig i hur du ser dig själv, det är ingen tävling utan handlar bara om att hitta rätt matchningar för livslång relation, ser man sig själv på fel nivå så gör man sig själv bara en björntjänst.
Sen ska man jobba för att höja sin nivå såklart, både i trygghet, bemötande och beteende i relation och träning m.m men aldrig räkna in det i förväg

Ang. dejtingen.
Ha som praxis att ses ganska snabbt efter att man har positiv känsla från samtalen, bara för att kolla att personen är vad man uppger sig vara och reko som person, bara korsa vägarna lite enkelt och utan större planering, en kort promenad i parken funkar fint, cykeltur eller snabb latte på stan på väg till någon annan aktivitet som kan göra bra naturligt avslut. Mest för ett första snabbt intryck och skapa intresse att veta mer, är det inte något större fel så pratar man vidare och lär känna personen djupare över LÄNGRE tid, för då är han grön. Blanda in enklare dejter under tiden för att se att känslan sitter i olika sammanhang och situationer som är neutala och inte riskerar spåra ut. Gäller dra ut det här och bli väldigt tighta som möjligt innan man in på ett djupare paln. Är den mentala kopplingen som kommer göra relationen stark sen, den fysiska delen är bara top 10% i längden.

Lycka till
Senast redigerad av frdk 2026-07-09 kl. 13:34.
Citera
2026-07-09, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Ganska dödfött om inte attraktion finns. Då blir det som att begå övergrepp på sig själv varje gång man har sex.

Lär inte hålla i längden heller.
Ja det håller jag med om. Varför ödslar TS tid på någon hon hittat massa fel på?
Bättre att vänta ut någon riktigt bra där i gömmorna.
Citera
2026-07-09, 13:51
Medlem
Ingen attraktion väcks när man letar fel. En försvarsmekanism i ditt huvud. Bygg inte korthus som gör ont när de rasar, bara umgås och ha kul.
Citera
2026-07-09, 13:58
Avstängd
cinmiks avatar
Attraktion har mer med instinkter att göra och antingen finns det attraktion eller inte.
Citera
2026-07-09, 15:15
Avstängd
folkgemenskaps avatar
Citat:
Var på dejt med en kille idag, vi har skrivit en MASSA och pratat i telefon innan. Verkligen en kille som skulle kunna passa mig. MEN jag kände ingen direkt attraktion när vi sågs. Ska jag fortsätta dejta honom och hoppas på att attraktion växer fram? för skulle verkligen kunna tänka mig honom som pojkvän.

Men kan det vara så att jag ska ge det en chans ändå. Kan ju vara så att jag har svårt att bli attraherad av "bra" killar.

Kamrat, i uppbyggnaden av vårt gemensamma samhällshem sätter vi plikten, tryggheten och det långsiktiga lagarbetet främst. Ett gott och stabilt förhållande byggs inte på borgerliga svärmerier eller tillfälliga, stormiga känslor, utan på kamratskap, gemensamma värderingar och viljan att sträva mot samma mål.

Denna unga man visar prov på goda, gedigna egenskaper. Han är pålitlig i samtal och delar dina intressen. I ett tryggt hem är en ordentlig och hederlig karaktär en betydligt fastare grund än flyktig passion.

Sanna känslor och djupare uppskattning är ingenting som uppstår genom omedelbar, amerikansk Hollywood-romantik. Det växer fram genom gemensamt arbete och tid. Att ge saken en ärlig chans är att visa skötsamhet och mognad.

Din oro för att du har svårt för ”bra” män tyder på att du påverkats av osunda ideal. Samhället vinner ingenting på att medborgare söker sig till osäkerhet eller spänning på bekostnad av stabilitet.

Gör din plikt mot dig själv och denna reko kamrat. Ge bekantskapen en ärlig chans och fortsätt träffas under ordnade former. Låt kamratskapen lägga grunden, så ska du se att den sanna uppskattningen och attraktionen växer fram i sinom tid.
Citera
2026-07-09, 15:33
Medlem
Citat:
Var på dejt med en kille idag, vi har skrivit en MASSA och pratat i telefon innan. Verkligen en kille som skulle kunna passa mig. MEN jag kände ingen direkt attraktion när vi sågs. Ska jag fortsätta dejta honom och hoppas på att attraktion växer fram? för skulle verkligen kunna tänka mig honom som pojkvän.

Men kan det vara så att jag ska ge det en chans ändå. Kan ju vara så att jag har svårt att bli attraherad av "bra" killar.

Låt honom hitta en bra och sund tjej istället för dig istället.
Citera
2026-07-09, 15:45
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Aldrig varit med om att attraktion komme med tiden. Däremot så har den inledande attraktionen vuxit över tid.

Har jag gillat en person men utan inledande attraktion så har det endast lett till vänskap.

Kanske är individuellt.
Ibland får man tänka mer med hjärnan och mindre med fittan.
Citera
2026-07-09, 15:48
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ibland får man tänka mer med hjärnan och mindre med fittan.

Vad säger du om en kombination?

Attraktion känns inte mest i fittan utan i magen, bröstkorgen och i hjärnan.

Testa att bli kär så får du se.
Citera
2026-07-09, 16:08
Medlem
glockenreins avatar
Menar du att du inte är sexuellt attraherad av honom men att du tror han blir en bra partner? För i såna fall är det nog bara du själv som kan bedöma ifall du kan leva med att du inte tycker din partner är så het ifall hans övriga egenskaper gör honom värd det.

Vissa brudar har jag märkt verkar bara tända på dåliga snubbar som nog inte är så stabila att bilda relation med och i sådana fall kan väl jag tycka att det är bättre att ha en stabil partner som man inte tycker är så het än att vara med nån som inte är helt schysst bara för att ligget är bra. Men det är bara min erfarenhet av vad som vinner i längden och det råd jag gett till tjejpolare, alla måste ju välja själva.
Citera
2026-07-09, 16:48
Medlem
Mina bästa och längsta förhållanden har varit med tjejer som jag inte direkt kände någon större fysisk attraktion till, men de hade andra kvalifikationer som jag värdesatte i längden. Sedan har jag varit med tjejer där jag var tokförälskad, och det enda vi tänkte på var att ha sex så ofta vi kunde. Men jag skulle nog aldrig kunna leva med henne hela livet.
Så mitt råd till dig är: ge det en chans även om du inte känner dig attraherad av honom just nu.
Citera
2026-07-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Vill du vara tillsammans med någon du inte vill/kan ha sex med?

Ja det skulle vara helt ok ja.
Citera
2026-07-09, 17:04
Avslutad
Ja. Ta ditt ansvar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in