Citat:
Ursprungligen postat av
Retrouvailles
Agera var väl dock precis vad den biologiska modern gjorde? Hon vägrade låta dottern bo hos familjen, trots att H drog in socialtjänst och hotade med stämning (hur det nu skulle gå till i Sverige).
Ord står mot ord och ingen här vet med säkerhet vad som hänt, även om vissa händelser och uttalanden talar sitt tydliga tecken. Men att avfärda en person på grund av att denne är ett barn eller att denne har en diagnos, det förstår jag inte. Jag var själv det där barnet, och när dom vuxna runt om en varken lyssnar eller agerar, då är man så fruktansvärt hjälplös. Sådana rop på hjälp behöver tas på allvar av vuxna i barnets närhet och av samhällsinsatser tills annat bevisas.
Jag har ingen aning om vad som hände när I var liten för jag följde inte Polyfamiljen då. Jag började kolla på deras YT i samband med uppbrottet vintern -24, och har sedan Hampus startade egen kanal bara tittat på hans videor.
Min kommentar ovan avser dagsläget. Det jag menar är att om situationen är så illa som I beskriver borde de vuxna vara medvetna om detta och således agera.
Jag har jättesvårt att tänka mig att varken Hampus, Erik eller hennes biomamma skulle känna till hennes oro och inte vidta åtgärder om det är fara för barnens liv eller välmående?
Sedan är det rätt stor skillnad på att avfärda helt och lita blint på.
Som sagt, jag påstår inte att I ljuger, men hennes sanning behöver inte nödvändigtvis vara sanningen.
Det är fortfarande ett barn vi pratar om, som inte har fullt utvecklat konsekvenstänk och därtill NPF.
Hennes utspel kan vara sant, men det kan likagärna vara rent effektsökeri.
Tycker det är rätt skrämmande att det nu verkar ha blivit en trådsanning att L misshandlar sina egna barn samt tidigare styvbarn både psykiskt och fysiskt när ingen av oss har en aning om vad som egentligen är sant.
.