2026-07-09, 14:55
Medlem
Sunimods avatar
Är det någon som överhuvudtaget tror man kan få fred med Iran via ett avtal?
Hopplöst och då finns det nog bara möjligheten att bomba dem tillbaka till stenåldern som faktiskt Trump sagt.
Citera
2026-07-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Svensk-israeliske Jonathan Conricus, överstelöjtnant i reserven, medverkar i Fox News och berättar om Irans svaga läge och den konstiga frånvarande bögayatollan: "Irans regim måste utsättas för daglig press och skall inte ges någon veckolång semester pga begravning."

https://www.youtube.com/watch?v=qGU4-zJRtf8
Conricus är en folkmordsförespråkare och när han jobbade för IDF så planterade han bevis för att kunna legitimera sitt fortsatta folkmord på palestinier.

Jag hoppas Conricus blir ställd inför rätta den dagen han sätter sin fot i Sverige igen.
Citera
2026-07-09, 15:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Blir det ytterligare attacker ikväll ? Så länge iran kan attackera hormus sundet så kommer dom fortsätta vara ett hot

Men Trump visar ju bara bilder på gamla attacker, USA har helt enkelt inte råd att bomba något mera

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-delade-gamla-iranbilder-en-ar-ai-manipulerad
Citera
2026-07-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Men Trump visar ju bara bilder på gamla attacker, USA har helt enkelt inte råd att bomba något mera

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-delade-gamla-iranbilder-en-ar-ai-manipulerad

När Donald Trump sprider manipulerat material påverkar det enbart allmänhetens tillit till honom själv.
Citera
2026-07-09, 16:01
Avstängd
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Jaså, F-35 till gråvargarna är beslutat påstår du? Al-Jazira nu igen som levererar faktan du vidarebefordrar här inne?

Du klickade aldrig på länken? Det kommer rakt ur munnen på din store hjälte Netanyahu, som också gnäller över Turkiets ockupation och fängslandet av journalister.

Intressant när han själv ockuperar vitt och brett samt är världsledande i journalistmord.
Citera
2026-07-09, 16:06
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Du klickade aldrig på länken? Det kommer rakt ur munnen på din store hjälte Netanyahu, som också gnäller över Turkiets ockupation och fängslandet av journalister.

Intressant när han själv ockuperar vitt och brett samt är världsledande i journalistmord.

Nej finns inget som är beslutat om att Turkiet skall få köpa F-35 och så hoppas jag innerligt att det förblir.
Citera
2026-07-09, 16:09
Avstängd
Citat:
Nej finns inget som är beslutat om att Turkiet skall få köpa F-35 och så hoppas jag innerligt att det förblir.

Har aldrig sagt att det är beslutat, det har du hittat på själv.

Jag svarade på vad källan var, dvs Netanyahu själv.
Citera
2026-07-09, 16:12
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Har aldrig sagt att det är beslutat, det har du hittat på själv.

Jag svarade på vad källan var, dvs Netanyahu själv.

Allt väl med dig? Källan kan ju inte vara Netanyahu eftersom Netanyahu är fullt medveten om att något beslut ej föreligger. Sedan att du väljer att tolka saker och ting på ditt egna lilla sätt är en helt annan sak. Börja i den ändan istället.
Citera
2026-07-09, 16:16
Avstängd
Citat:
Allt väl med dig? Källan kan ju inte vara Netanyahu eftersom Netanyahu är fullt medveten om att något beslut ej föreligger. Sedan att du väljer att tolka saker och ting på ditt egna lilla sätt är en helt annan sak. Börja i den ändan istället.

Citera där jag påstår att det är beslutat är du gölli!
Citera
2026-07-09, 16:21
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Citera där jag påstår att det är beslutat är du gölli!

Du skriker efter "bevis" i arabiskt manér när du inte klarar av att någon tar dig på dina ord? Jag förstår, här får andra läsare avgöra hur det ska tolkas, för du själv kommer med största sannolikhet komma med en ny lögn för att förtäcka dina äldre lögner.

"Han är i Turkiet i detta nu och kränger flygplan till Erdogan. Så den kärleken lär bli kortvarig.

Netanyahu var till och med på CNN och Fox igår för att gnälla om detta på engelska direkt mot den amerikanska befolkningen.

https://youtu.be/ItY3Z_nKi2A?si=8wIA3IUTTsY24DeA

Han har satt sig rejält i klistret vår gode Trump. Alla går nettominus i glädje på detta debaklet, utom Erdogan då som skrattar hela vägen till flygfältet."
Citera
2026-07-09, 16:30
Avstängd
Citat:
Du skriker efter "bevis" i arabiskt manér när du inte klarar av att någon tar dig på dina ord? Jag förstår, här får andra läsare avgöra hur det ska tolkas, för du själv kommer med största sannolikhet komma med en ny lögn för att förtäcka dina äldre lögner.

"Han är i Turkiet i detta nu och kränger flygplan till Erdogan. Så den kärleken lär bli kortvarig.

Netanyahu var till och med på CNN och Fox igår för att gnälla om detta på engelska direkt mot den amerikanska befolkningen.

Han har satt sig rejält i klistret vår gode Trump. Alla går nettominus i glädje på detta debaklet, utom Erdogan då som skrattar hela vägen till flygfältet."

Haha hysterisk som vanligt när du är på en ketamin-bender

Trump är alltså i Turkiet och säljer flygplan, att du då läser "nu är avtalet påskrivet och allt är beslutat" får stå för dig. Blanda inte in mig i dina vanföreställningar tack.
Citera
2026-07-09, 16:58
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Jaså, F-35 till gråvargarna är beslutat påstår du? Al-Jazira nu igen som levererar faktan du vidarebefordrar här inne?

Citat:

Så sannt det blev. Flytta målstockarna helt enkelt. Ett ej ännu fattat beslut om att sälja blev ett påskrivet avtal.
Citat:
Haha hysterisk som vanligt när du är på en ketamin-bender

Trump är alltså i Turkiet och säljer flygplan, att du då läser "nu är avtalet påskrivet och allt är beslutat" får stå för dig. Blanda inte in mig i dina vanföreställningar tack.
Du skriver att Trump säljer flygplan. Men något sådant beslut att göra det är alltså inte ens taget.

Trump har sagt att han kanske kommer fatta det beslutet. Vilket inte Grekland och Israel gillar.

Här är vi för tillfället.

Publecerat för ca 20 timmar sedan.
US President Donald Trump said Wednesday that he remains undecided on a potential sale of F-35 fighter jets to Turkey, following the NATO Summit in Ankara.
https://www.ekathimerini.com/politics/foreign-policy/1309030/trump-undecided-on-sale-of-f-35s-to-turkey/

Alltså han håller inte på att sälja, han håller på att fundera på det.

Påskrivet avtal är det ingen som nämt förutom du.

Det är ok att missförstå situationer. Men man kanske ska vara lite ödmjuk när någon rättar en.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-07-09 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in