Citat:
Ursprungligen postat av
Cheef
Örjan Örjan, alltid varit en riktig jävla f*tta (sprungit på honom i Stockholms uteliv lite för många gånger)
Har bara haft interaktion med Örjan en enda gång.
Föga förvånande så var han ett litet pissluder den gången med
Det roliga var dock att han inte fick den reaktion han trodde han skulle få och blev dubbelt irriterad.
Story:
Jag befann mig tillfälligt i huset han då jobbade i. Han var storslagen skådespelare. Jag var en "random nobody" i kulturelitens ögon. Vi åker samma trånga pesonal-hiss av en slump. Han har två kassar. Jag ska av på våning 4 och då hissen stannar öppnar jag dörren och börjar gå ut. Jag tar en snabb blick bakom mig och ser att Örjan står kvar så jag släpper hissdörren. Efter ett par steg så hör jag teatraliska suckar och slammer från kassarna, vänder mig om och ser en Örjan som låssas få dörren i nyllet och med stora bekymmer överspelar att han har problem att ta sig ur hissen med kassarna...högt suckandes.
Min analys av situationen både då och nu var att han ville få lite helt onödigt "drama" i verkligheten.
Påverka min sinnesstämning och få ett "förlåt min store kulturperson".
Men den där dagen var jag på hugget och skrattade bara åt honom, vände framåt och fortsatte gå med ryggen mot honom utan att tappa fart. Det tror jag förstörde hans dag helt och hållet.