2026-07-09, 13:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
...
Vad tänker ni om detta, saknar Europa kristna värderingar och är det isåfall ett problem?

Ryssland är en del av Europa och det är värre där. Arvet efter mongoler, despotism och kommunism har skapat en mycket dålig kultur, där man inofficiellt mest bara skall roffa åt sig, men vara skenhelig utåt.

En propagandist kan förstås inte säga det, eller är blind för fakta.

Det enda man kan göra är att påtala verkligheten och tycka synd om honom.
Citera
2026-07-09, 13:53
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Vad är kristna värderingar?

Är det sådana man ser i Ryssland, där Putin mördar alla han ser som hot, och därför har Putin låtit mörda tusentals?

Är det att som Putin hota andra länder tex Sverige med kärnvapen?

Är det att invadera grannländer, och där mörda hundratusentals unga män?

Du behöver förklara vilka dessa värderingar är, som du hänvisar till som så bra.
Barnsligt, har du som enda person på internet missat vad påven har att säga om saken? Om du undrar vad som är kristna värderingar så är väl det en rätt bra startpunkt.
Citera
2026-07-09, 13:57
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Tror du på Gud, går DU i kyrkan varje söndag ?
Det är för mycket hyckleri kring religion numera, tycker jag
När det egentligen bara handlar om att kontrollera alla som kommer till EU och Sverige
Ha ordning och reda helt enkelt och inte svängdörrar i tullen

Jag går aldrig i kyrkan då svenska kyrkan är genomsyrad av sossarnas politik och är tokvänster i sina åsikter och handlande, men det är inte poängen här.

Kristna värderingar handlar om att vara en god människa, punkt! Och mina kristna värderingar kommer jag aldrig att överlämna, de tar jag med mig till graven.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-07-09 kl. 14:01.
Citera
2026-07-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Europa har implementerat islam. Det är vad som har hänt.

Exakt. Europa har problem med islam.

Det är inte brist på kristna värderingar som är problemet utan ett invasivt islam.
Citera
2026-07-09, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Jag går aldrig i kyrkan då svenska kyrkan är genomsyrad av sossarnas politik och är tokvänster i sina åsikter och handlande, men det är inte poängen här.

Kristna värderingar handlar om att vara en god människa, punkt! Och mina kristna värderingar kommer jag aldrig att överlämna, de tar jag med mig till graven.

Det där är bara oengagerat
Det finns många andra kyrkor, som inte är kopplade till politiken
Du har nog aldrig satt din fot i någon av dessa
Citera
2026-07-09, 14:36
Medlem
Nix-registrets avatar
"Värderingar" är i sig ett post-kristet påhitt, så det blir en falsk dikotomi av det hela. Det Europa behöver återfinna är sina dygder.

Alla som alls förespråkar värderingar i stället för dygder är en del av problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Europa har implementerat islam. Det är vad som har hänt.
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter

Det är inte brist på kristna värderingar som är problemet utan ett invasivt islam.
Islam har ingenting att göra med införandet av HBTQ, eller för den delen krigshets emot Ryssland.

Alla ni som gapar om islam stödjer massinvandring och HBTQ, och är bara bekymrade över att alla invandrare inte omedelbart anpassar sig till er galna ideologi.

Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Europa övergav kristna värderingar för länge sedan, långt innan Islam kom hit.

För övrigt, varför lyssnar du på en propagandistisk Ryss när du vet att allt som kommer där är bara hjärntvätt, verklighetsfrånvänt och anti-väst propaganda?

Gillar du diktaturen Ryssland?
Din svengelska/blattesvenska och ditt upprepande av sionistfloskler övertygar iallafall inte om att du skulle stå för någonting västligt.
Citera
2026-07-09, 14:38
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Det där är bara oengagerat
Det finns många andra kyrkor, som inte är kopplade till politiken
Du har nog aldrig satt din fot i någon av dessa

Det spelar ingen roll, åsna. Tråden handlar om kristna värderingar och inte hur ofta vi går i sossestyrda svenska kyrkan som bevisat är tokvänster.
Citera
2026-07-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret

Islam har ingenting att göra med införandet av HBTQ, eller för den delen krigshets emot Ryssland.

Alla ni som gapar om islam stödjer massinvandring och HBTQ, och är bara bekymrade över att alla invandrare inte omedelbart anpassar sig till er galna ideologi.

Det har jag aldrig heller påstått.

Den galna ideologin kallas demokrati, ett okänt begrepp för såna som dig förstår jag.
Citera
2026-07-09, 14:47
Medlem
Det stämmer det han säger. Titta på Sveriges lagar. Bryter väl näst intill varenda en av guds tio budord. Finns ingen stark gemenskap kvar. Din granne kryper för kurden men hatar dig. Din granne skulle ange dig även om det skulle innebära att du blev av med ditt huvud. Det är ett fastställt faktum att svenskar kommer att bli i minoritet 2040. Därefter kommer det att gå fort. Detta gäller de flesta västerländska länder.

Gå nu och jobba så att du finansierar somalierna så att de kan föröka sig mer och ta över detta land snabbare. Det är vad detta land förtjänar med sitt fega skvallerkärringsfolk.
Citera
2026-07-09, 15:02
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Det har jag aldrig heller påstått.

Den galna ideologin kallas demokrati, ett okänt begrepp för såna som dig förstår jag.
Massinvandring och HBTQ handlar om att eliter utan folklig legitimitet behöver använda sig av minoriteter som hantlangare mot ett demos som de hatar. Det är totalt oförenligt med demokrati.

Det är också helsnurrigt att du både skyller Europas dekadens med HBTQ osv på islam och motiverar ditt islamhat med att islam är oförenligt med dekadensen, som då plötsligt är liktydig med demokrati och har högsta prioritet.

Det är två olika sätt att argumentera för samma ruttna regim, avsedda att manipulera olika målgrupper. Men du kör med båda lögnerna samtidigt utan att reflektera över hur konstigt det blir.
Citera
2026-07-09, 15:30
Medlem
Det har varit och fortsätter vara en gradvis transformering, från kristen till sekulär kultur. Moral, vilket kristna försöker sätta något slags trademark på, är dock inte avhängigt religion i sig, naturligtvis eftersom religiösa människor uttolkar "guds ord" som är hörselhallucinationer från någon gång i det förgångna. Alla borde för övrigt läsa Nietzsche innan man ger sig in i någon diskussion om religion och det moderna samhället, meningslöst annars.
Citera
2026-07-09, 15:48
Medlem
Citat:

Precis, det är Islam som är problemet.

Men Islam hade aldrig varit ett problem om inte media och politiker hade lyckats hjärntvätta befolkningen till att detta var en bra sak.

Suicidal Empathy är ett stort problem i vårt samhälle idag. Dessa hjärntvättade människor är nyttiga idioter för politikerna på vänsterkanten som vill fortsätta importen Islam för att säkra sin egen maktställning. Det är ingen slump som vi ser mer importerad islam varje gång som en ny vänsterregering tar plats någonstans i Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ryssland är en del av Europa och det är värre där. Arvet efter mongoler, despotism och kommunism har skapat en mycket dålig kultur, där man inofficiellt mest bara skall roffa åt sig, men vara skenhelig utåt.

En propagandist kan förstås inte säga det, eller är blind för fakta.

Det enda man kan göra är att påtala verkligheten och tycka synd om honom.

Ryssar är vita negrer. Det är inte speciellt stor skillnad mellan en Ryss och en Afrikan. Precis som med Afrika så kommer aldrig Ryssland att klara av att bli nånting värdigt, landet är dömt att misslyckas gång på gång av korruption.

Det bästa hade nog varit om Kina plockade östra delen av Ryssland, de flesta där känner sig mer som Kineser än Ryssar iallafall.
Senast redigerad av korvstofft 2026-07-09 kl. 15:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in