2026-07-09, 13:59
Medlem
rallykalle69s avatar
Då är Saras automatiska grundlagsskydd historia. EU har klargjort att utgivningsbevis inte får sätta GDPR ur spel per automatik.

Sara måste följa GDPR helt enkelt, så rätten att bli raderad Art 17 gäller (för en publicerad som vill det).
Även rätten till ersättning.

Så publicerade som läser detta, begär att bli raderade, blir ni inte det - anmäl till IMY. Det är svart på vitt från EU, så det är inget kanske hit eller dit.

Måste säga Sara är oerhört dum om hon fortsätter på samma linje och totalt ignorera GDPR, hon har i en artikel på Dumpen skrivit "Vi behöver inte följa GDPR osv", så hon är fullt medveten om det. Förutom att hela den texten nu är historia,. Dumpen har inte grundlagsskydd längre.
Citera
2026-07-09, 14:30
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Då är Saras automatiska grundlagsskydd historia. EU har klargjort att utgivningsbevis inte får sätta GDPR ur spel per automatik.

Sara måste följa GDPR helt enkelt, så rätten att bli raderad Art 17 gäller (för en publicerad som vill det).
Även rätten till ersättning.

Så publicerade som läser detta, begär att bli raderade, blir ni inte det - anmäl till IMY. Det är svart på vitt från EU, så det är inget kanske hit eller dit.

Måste säga Sara är oerhört dum om hon fortsätter på samma linje och totalt ignorera GDPR, hon har i en artikel på Dumpen skrivit "Vi behöver inte följa GDPR osv", så hon är fullt medveten om det. Förutom att hela den texten nu är historia,. Dumpen har inte grundlagsskydd längre.
Fast det blir väl fortfarande gäddsläpp 18:30 ikväll? Det förutsätter jag!
Citera
2026-07-09, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man överdriver risken att gäddans anhöriga ska bli illa behandlade.
De handlar bara om att stoppa uthängningen av gäddor, man vill helt enkelt att inga gäddor alls ska hängas ut.
Varför skulle man vara dum mot de anhöriga? De behöver stöd efter att ha fått vetskap om vad gäddan har gjort. Det är sympati man känner med de anhöriga, ingenting annat.

Om det nu bara handlar om sympati för anhöriga, hur förklarar du då att personer som jobbar med Dumpen deltar i Gräv där hon ger order om när dom kan börja kontakta eller trakassera människor, och där vissa anhöriga undantas därför att de är en personligt bekant?

Det är svårt att få det att gå ihop med bilden av att anhöriga alltid möts av sympati.

Det handlar inte bara om den uthängda personen. Varför tror du att seriösa medier har pressetiska regler och gör publicistiska överväganden innan de publicerar namn och bilder? Det är inte för att skydda någon som misstänks eller dömts för ett brott. Det handlar om att skydda människor som inte har gjort något fel men ändå riskerar att drabbas, partner, föräldrar, syskon och framför allt barn.

Det perspektivet verkar du ständigt hoppa över. Världen är mer komplicerad än att dela in människor i svart och vitt. När man glömmer dem som står bredvid och får bära konsekvenserna, då har man gjort analysen alldeles för enkel.
Citera
2026-07-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Om det nu bara handlar om sympati för anhöriga, hur förklarar du då att personer som jobbar med Dumpen deltar i Gräv där hon ger order om när dom kan börja kontakta eller trakassera människor, och där vissa anhöriga undantas därför att de är en personligt bekant?

Det är svårt att få det att gå ihop med bilden av att anhöriga alltid möts av sympati.

Det handlar inte bara om den uthängda personen. Varför tror du att seriösa medier har pressetiska regler och gör publicistiska överväganden innan de publicerar namn och bilder? Det är inte för att skydda någon som misstänks eller dömts för ett brott. Det handlar om att skydda människor som inte har gjort något fel men ändå riskerar att drabbas, partner, föräldrar, syskon och framför allt barn.

Det perspektivet verkar du ständigt hoppa över. Världen är mer komplicerad än att dela in människor i svart och vitt. När man glömmer dem som står bredvid och får bära konsekvenserna, då har man gjort analysen alldeles för enkel.

Har du någon källa eller är det fantasier som vanligt?
Citera
2026-07-09, 15:02
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Ja jag tror också hon är så korkad, så det är nog ingen fara.
Citera
2026-07-09, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay

Då ändrar väl Sara på den lagen också, jag är riktigt imponerad av henne. Antingen lagändring eller så skiter Dumpen i det, finns inga andra alternativ.
Citera
2026-07-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Har du någon källa eller är det fantasier som vanligt?

Ja, jag har källa.

Av integritetsskäl tänker jag däremot inte lämna ut vem det är. Det vore varken ansvarsfullt eller rättvist mot den personen.

Jag har både tagit del av berättelser och sett material som ligger till grund för det jag skriver.

Till skillnad från dig försöker jag inte fylla luckor med antaganden och sannolikheter, sedan presentera dem som fakta. När jag inte vet något säger jag att jag inte vet. När jag påstår något har jag underlag för det.
Citera
2026-07-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Ja, jag har källa.

Av integritetsskäl tänker jag däremot inte lämna ut vem det är. Det vore varken ansvarsfullt eller rättvist mot den personen.

Jag har både tagit del av berättelser och sett material som ligger till grund för det jag skriver.

Till skillnad från dig försöker jag inte fylla luckor med antaganden och sannolikheter, sedan presentera dem som fakta. När jag inte vet något säger jag att jag inte vet. När jag påstår något har jag underlag för det.

"Trust me bro" källor är roliga. Du lurar ingen pysen.
Citera
2026-07-09, 15:41
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Då ändrar väl Sara på den lagen också, jag är riktigt imponerad av henne. Antingen lagändring eller så skiter Dumpen i det, finns inga andra alternativ.
Nu tänkte du fel. Du får ändra lagar hur mycket du vill, eller göra en helt ny lag. EU är överordnad iallafall.

Fattar doooo?
Citera
2026-07-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
Hej alla♥️
Frågorna är många kring Saras operation. Vi vill meddela att Saras operation har gått bra, trots omfattningen, men hon ska snart opereras igen. Vi kommer inte gå in på närmare detaljer kring det i nuläget.
För att undvika att samma information behöver ges flera gånger kommer vi att uppdatera er om hur Sara mår via ett inlägg när vi har något nytt att berätta.
Tack för förståelse, visad respekt, allt stöd, alla fina ord och den omtanke ni visat, det betyder väldigt mycket♥️

Källa: NN i Dumpen.se facebookgrupp.

Jag kan inte något om detta, men min bild är att det inte är direkt ovanligt att man hittar mer än man kände till innan när man opererar bort cancertumörer.
Det var ju tråkigt att höra
Citera
2026-07-09, 16:10
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgardsgatan
Det var ju tråkigt att höra
Är nog lika bra för henne nu med en hel hög grova GDPR brott nu när EU sagt sitt.
Citera
2026-07-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är gäddorna som är vidriga.
Men det vill ni inte riktigt se.

Till skillnad från efterblivna sadistrunkare som dig så är jag helt kapabel att hålla 2 tankar i huvudet samtidigt. Och till skillnad från gäddorna så vurmar eran sekt för något som hotar demokratin, så ni är vidrigare på alla plan. Men det är trevligt att du äntligen bekänner färg om att du inte bryr dig om vad som händer anhöriga och riktiga barn så länge dumpen levererar ditt dagliga runkmaterial.

Gör alla en tjänst och ramla av hästen nästa runda din absoluta nettoförlust till s.k. människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in