2026-07-09, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Mycket troligt. Är det fyra fulla killar som retar sig på någon annan tror de väl de får leka Gud. Det tar så litet för några av dagens ungdomar att känna sig 'kränkta' och explodera eftersom de inte är tränade i verbal kommunikation och inte har konsekvenstänk öht.

Sedan är det väl både grupptryck och sammanhållning.

Kan tänka mig att resonemanget i gruppen efteråt gick ungefär "f-n vad han var störig alltså" eller "f-n alltså, han bad ju om det, det var han som började".

Alltför många testosterondrabbade kan inte stävja sina impulser. Mer vill jag inte säga, men ursprunget kanske kan betyda något med.
Men den ende svensken i gänget höll sig lugn...
Citera
2026-07-09, 10:45
Avstängd
Grabbarna får max 2 år per skalle
Citera
2026-07-09, 11:44
Medlem
Inte oväntat att detta skett, S har en lång våldsam historia i Växjö
Citera
2026-07-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderhonung79
Inte oväntat att detta skett, S har en lång våldsam historia i Växjö

Speciellt lång kan den ju inte vara eftersom han bara är 18, men vd har han gjort?
Citera
2026-07-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Men den ende svensken i gänget höll sig lugn...

Vi vet ännu inte det. Skyller alla på varandra eller vill man få fördel genom att bekänna?
Citera
2026-07-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Grabbarna får max 2 år per skalle

Det beror väl på om BO överlever samt i vilket skick. Hjärnblödning och spräckt skallben bådar inte gott.
Citera
2026-07-09, 17:23
Avstängd
Citat:
Det beror väl på om BO överlever samt i vilket skick. Hjärnblödning och spräckt skallben bådar inte gott.
Redan klart att han överlever!
Citera
2026-07-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
De ligger riktigt risigt till. Om offret inte klarar sig eller får permanenta hjärnskador kommer straffskalan att skärpas avsevärt. Straff ute i världen skilljer sig lite från sveriges fotboja, saft och bullar.

Samtidigt undrar man vad turken gjorde för att förtjäna lite stryk. Han kanske borde låta turisterna vara ifred.

Tja, han kanske hade en guldkedja eller ett bankkort och drömde om att bli rånad?
Citera
2026-07-09, 17:40
Medlem
Citat:
Redan klart att han överlever!

Men man kan ju även få så grova skador att man blir en grönsak och behöver vård/hjälp 24/7?

Jag kände en man som blev oprovocerat överfallen och som slog huvudet i gatan. Fick inte mycket till liv den korta tid han överlevde

Kanske våra duktiggossar som framkallade det här vill vara behjälpliga med att handla, städa, laga mat åt, mata, bädda samt torka sitt offer i den lilla rumpan vid behöv?
Citera
2026-07-09, 18:01
Avstängd
Citat:
Men man kan ju även få så grova skador att man blir en grönsak och behöver vård/hjälp 24/7?

Jag kände en man som blev oprovocerat överfallen och som slog huvudet i gatan. Fick inte mycket till liv den korta tid han överlevde

Kanske våra duktiggossar som framkallade det här vill vara behjälpliga med att handla, städa, laga mat åt, mata, bädda samt torka sitt offer i den lilla rumpan vid behöv?
Vi får avvakta o se, vad händer om dom skyller på varandra
Citera
2026-07-09, 20:18
Medlem
Citat:
Vi får avvakta o se, vad händer om dom skyller på varandra

Javisst. Precis som jag skev tidigare. Och sedan kan man få straffreducering av att erkänna. Undrar vilket alternativ det blir rusning till bland dessa 4 guldklimpar? ... "de' var ' ja' som slog han först!"..."nej, jag!".... "nähä, ja' såg klockan.först"...

Alternativt fyra versioner av:

"De' va' inte ja' asså"!! "Ja' va' ju inte ens där"....
Citera
2026-07-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Älskar att turkisk media gör en poäng av att dom bara har svenska pass men att dom ursprungligen är ifrån ett annat land, det belyser verkligen hur sjuk svensk media är som enbart benämner dom som svenskar.

Om ändå bara Turkiet själva kunde vara konsekventa och sluta ge grovt kriminella medborgarskap i utbyte mot att de spenderar lite pengar i landet.

Fast visst man ska väl egentligen inte klaga när någon gör något beundransvärt och turkisk media samt stat kanske inte sitter ihop helt, vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in