Citat:
Ursprungligen postat av
Eorga
Tack för en rolig och informativ uppläxning! 😄👍
Jag petade iofs in ordet relativt i min lilla fundering, och med det menade jag just några timmar emellan - och att det liksom inte var att färdas från Ystad till Haparanda - men t ex det med inlandsklimatet var ju inget jag tänkte på.
Så ett bra och upplysande inlägg. Tackar.
(Sedan är det lite intressant att både Jonna Jinton och Clara är nyskilda, tufft för partners att leva med influencers/bloggare/youtubers måhända.)
Tror Jonna är jättesvår att leva med, för att hon inte kan kompromissa. Hon verkar ha sina rutiner, sina mål och drömmar och kan inte anpassa sig efter en partner. Antagligen en autismdiagnos i botten. Tror det är svårt att som partner möta upp henne i hennes värld utan att göra avkall på precis allt man själv är.
Clara har säkert också lite svårt att kompromissa, men är mer medveten om att om man kan "spelet" så kan man få fördelar. Hon har stöttat Jakob i hans projekt, så länge hon kunnat få fördelar av det och så länge han ställt upp som en lite hemlig sidokaraktär i bloggen. Men jag förstår ju att en person med integritet inte står ut med att få sitt hem och sin familj utfläkt till flera hundratusen personer varje dag. Det blir inte hållbart.
Båda saknar självinsikt, men den ena pga diagnos och den andra pga narcissistisk persona med grandios självbild.