2026-07-07, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Ja, det känns som minimal ansträngning just nu. Inte särskilt trevligt som läsare. Men Clara är (?) ju lat i sin grundinställning. Min uppfattning (obs, det är just min uppfattning. Inget annat) är att Jakob har hjälpt Clara att styra upp saker och ting. Marcus ger mer intrycket av att få Clara att bejaka sin lata sida. Nu kan hon ääntligen vara sig själv utan krav osv.

Ja, det är ju härligt såklart att bejaka lättjan, men hon ska ju ändå sköta sitt ”jobb” som kunder faktiskt betalar henne gör att leverera.
Citera
2026-07-08, 12:10
Medlem
TikTokrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissCooper
Det som jag tycker skaver är hur mycket Clara vill lyfta sin nya partner och vilken fantastisk pappa han är. Han är förhoppningsvis en bra människa, men i alla fall jag tycker det är lite red flag att bara träffa sina barn varannan helg 🙄

Särskilt som jag hörde att han aldrig ringt sina egna barn sedan han flyttade från dom. Men det kanske räcker att han är bra pappa till hennes barn?
Citera
2026-07-08, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TikTokrr
Särskilt som jag hörde att han aldrig ringt sina egna barn sedan han flyttade från dom. Men det kanske räcker att han är bra pappa till hennes barn?

Oj, är det verkligen sant?

Jag är förvirrad över hur det ligger till med Ms boende. Bodde han i en annan stad än barnen innan han flyttade in hos Clara? Och innan dess bodde han i Tvärålund - samma ort som barnen?
Citera
2026-07-08, 19:07
Medlem
Citat:

Jag är förvirrad över hur det ligger till med Ms boende. Bodde han i en annan stad än barnen innan han flyttade in hos Clara? Och innan dess bodde han i Tvärålund - samma ort som barnen?

Som jag förstod det (här får nån rätta om jag missförstått) så bodde han, hans ex och barnen en kort period i Tvärålund, eller i alla fall befann de sig där ofta (kanske i torpet som Clara refererar till lite nu och då). Sedan flyttade de tillbaka till Skellefteå, nåt år senare separerade de strax innan han blev ihop med Clara (eftersom han fortfarande hade märke efter vigselringen på de första bilderna Clara la ut på hans hand). Han flyttade till en möblerad andrahandslägenhet i Skellefteå innan han flyttade in till Clara.
Citera
2026-07-08, 19:15
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:

Ja precis. Utifrån vad Clara skrivit på bloggen ligger det till så här: Han och dåvarande frun bodde en kort period i Tvärålund. När Clara och Marcus blev ihop bodde han utanför Skellefteå. En rejäl bit bort med andra ord.

Enligt uppgift här i tråden hade Marcus redan då bara barnen varannan helg, vilket verkar märkligt eftersom barnen också bor i Skelleftetrakten. Och nu sedan flytten har han ju garanterat bara barnen varannan helg.
Citera
2026-07-08, 20:34
Medlem
Ytterst medveten rumpbild och bh-bild i inlägget från Borås.
Synliga trosor i outfits härnäst? 😄

Jag skulle nog förövrigt bli smått tokig om nån fotade så mycket i ens sällskap som Clara gör. Särskilt om det skulle läggas ut offentligt. Undrar om hennes dagar skulle skilja sig åt nu jämfört med om hon aldrig fick publicera något för andra att se.
Citera
2026-07-09, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Här kommer en liten norrlands-rant, ber om ursäkt på förhand
De bor inte nära varandra. Det är över 22 mils bilväg och nästan 3 timmar mellan dem. Ingen skulle ju påstå att en som bodde i Stockholm bodde nära en som bodde till exempel i Motala. Norrland är komplext, Jonna bor längre in i inlandet än Clara, vilket ger kallare och tuffare klimat, odlingszon 7. Clara bor närmare kusten, vilket ger ett jämförbart klimat med stora delar av Dalarna, zon 5. Jonna bor dessutom mer i glesbygd än Clara och har längre till stad och bekvämligheter. Så att Jonna har mer en norrlandsprofil tycker jag är rimligt. Hon valde dessutom att flytta till Grundtjärn för naturen och det lugna, ensliga livet, medan Clara flyttade från medelklassförort i Umeå till ett samhälle några mil inåt landet, för att det var där de hade råd att köpa ett hus.
Jag har dock alltid gillat de inlägg där Clara låter sina norrbottniska rötter få ta plats, där hon berättar om sina far- och morföräldrar eller lägger ut bilder som får norrlandspatrioter att gå upp i brygga. Synd att det blir så få sådana inlägg. I år verkar de inte besöka stugan norr om polcirkeln under den ljusa tiden heller, vilket är trist för oss norrlandsvurmande läsare.

Tack för en rolig och informativ uppläxning! 😄👍

Jag petade iofs in ordet relativt i min lilla fundering, och med det menade jag just några timmar emellan - och att det liksom inte var att färdas från Ystad till Haparanda - men t ex det med inlandsklimatet var ju inget jag tänkte på.

Så ett bra och upplysande inlägg. Tackar.

(Sedan är det lite intressant att både Jonna Jinton och Clara är nyskilda, tufft för partners att leva med influencers/bloggare/youtubers måhända.)
Citera
2026-07-09, 11:08
Medlem
icons avatar
"Allt som är gott".. Bara jag som är typ allergisk mot det uttrycket? Särskilt när det dyker upp i samma inlägg med massa bilder där flunsan står med hälarna i luften för mesta möjliga flunsiga pose.
Citera
2026-07-09, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Tack för en rolig och informativ uppläxning! 😄👍

Jag petade iofs in ordet relativt i min lilla fundering, och med det menade jag just några timmar emellan - och att det liksom inte var att färdas från Ystad till Haparanda - men t ex det med inlandsklimatet var ju inget jag tänkte på.

Så ett bra och upplysande inlägg. Tackar.

(Sedan är det lite intressant att både Jonna Jinton och Clara är nyskilda, tufft för partners att leva med influencers/bloggare/youtubers måhända.)

Tror Jonna är jättesvår att leva med, för att hon inte kan kompromissa. Hon verkar ha sina rutiner, sina mål och drömmar och kan inte anpassa sig efter en partner. Antagligen en autismdiagnos i botten. Tror det är svårt att som partner möta upp henne i hennes värld utan att göra avkall på precis allt man själv är.

Clara har säkert också lite svårt att kompromissa, men är mer medveten om att om man kan "spelet" så kan man få fördelar. Hon har stöttat Jakob i hans projekt, så länge hon kunnat få fördelar av det och så länge han ställt upp som en lite hemlig sidokaraktär i bloggen. Men jag förstår ju att en person med integritet inte står ut med att få sitt hem och sin familj utfläkt till flera hundratusen personer varje dag. Det blir inte hållbart.

Båda saknar självinsikt, men den ena pga diagnos och den andra pga narcissistisk persona med grandios självbild.
Senast redigerad av pinneibrasan 2026-07-09 kl. 12:10.
Citera
2026-07-09, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
"Allt som är gott".. Bara jag som är typ allergisk mot det uttrycket? Särskilt när det dyker upp i samma inlägg med massa bilder där flunsan står med hälarna i luften för mesta möjliga flunsiga pose.

Är också allergisk. Visst har Clara skrivit ett inlägg om uttryck som används för ofta och borde skrotas? ”Allt som är gott” hör definitivt till den kategorin.
Citera
2026-07-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berlinmuriel
Är också allergisk. Visst har Clara skrivit ett inlägg om uttryck som används för ofta och borde skrotas? ”Allt som är gott” hör definitivt till den kategorin.

Ja det har hon och det var med på listan. HATAR när man skriver så. Elsa Billgren icks!
Citera
2026-07-10, 09:35
Medlem
Det har gått från "bh-spetsen kan få skymta fram" till senaste poddbilden där hela kupan är ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in