2026-07-09, 10:20
Medlem
Vad vet vi?

Citat:
En ung man har dött efter bråket på en badplats i Stenungsund, skriver polisen på sin hemsida.

Polisen utreder nu ett fall av mord och ett fall av mordförsök.

Det var under natten som två män i 20-årsåldern kom till sjukhus med skärskador efter ett bråk där ett flertal personer ska ha varit inblandade.

Aftonbladet
Citera
2026-07-09, 10:22
Medlem
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/en-dod-misstankt-mord-i-stenungsund.922368ed-cc04-4755-a517-3d48f4d8ebd3

får hoppas det var babbar som rök ihop
de var garanterat gm varje fall, för det är de alltid..
Citera
2026-07-09, 10:23
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
– Det hela skedde på badplatsen Hawaii på Stenungsön, säger polisens presstalesperson Jens Andersson.

Citat:
Två män i 20-årsåldern har gripits och senare anhållits av åklagare, misstänkta för inblandning i brotten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tva-man-skadade-efter-storbrak-i-stenungsund
Citera
2026-07-09, 10:26
Medlem
Hawaii badplats på en vardag är vanligt förekommande för andra etniciteter än svenskar, så antagligen icke-talande svenskar har varit i farten. Kan även ha varit ungdomar men det tvivlar jag på.
Citera
2026-07-09, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypermannen
Hawaii badplats på en vardag är vanligt förekommande för andra etniciteter än svenskar, så antagligen icke-talande svenskar har varit i farten. Kan även ha varit ungdomar men det tvivlar jag på.

Vad menar du? Det är hur många som helst på hawaii runt sommaren och det finns hur mycket ungdomar i stenungsund som helst och inte jättefå som befinner sig dåliga situationer
Citera
2026-07-09, 10:31
Medlem
Citat:

Väldigt tråkig utveckling på denna så annars fina plats, för 20-25 år sedan åkte man gärna dit men undviker numera platsen , ofta gap och skrik och människor som har lösa hundar.
Citera
2026-07-09, 10:33
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Jag tror skrikiga blattar är mycket sannolikare än några stumma (icke-talande) svenskar.
Citera
2026-07-09, 10:36
Medlem
Jordgubbes avatar
Låter som två anhållna, och två skadade (inkl avliden), dvs fyra?
Citera
2026-07-09, 10:38
Medlem
JustTrollings avatar
Låter som ett klassiskt fall av "Jag knullar din mamma", "Nej jag knullar din mamma", "Jefla huronge, jag cuttar".

Polisen:
01:01 Stenungsund, försök till mord
Två unga män inkommer till Kungälvs sjukhus. Båda med skador från ett vasst föremål, åsamkade i samband med ett bråk i Stenungsund. Flera personer inblandade. Polisen har inlett en förundersökning gällande mordförsök och påbörjat initiala utredningsåtgärder. En kriminalteknisk undersökning har genomförts vid brottsplatsen, där vissa spår har kunnat säkras. Informationsinhämtning genom förhör och inre spaning pågår, i syfte att identifiera och lokalisera gärningspersonerna. Utredningen befinner sig i ett tidigt skede, ytterligare information kan i nuläget inte kommuniceras.

Uppdatering Stenungsund, 10:10
Polisen utreder ett fall av mord samt ett fall av försök till mord.
Tillståndet för den ena mannen var kritiskt när han anlände till sjukhuset, och trots vårdpersonalens ansträngningar gick hans liv inte att rädda. Anhöriga är underrättade. Den andre mannens skador uppges inte vara livshotande.
Två män i 20-årsåldern har gripits och senare anhållits av åklagare, misstänkta för inblandning i brotten.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/juli/9/9-juli-07.05-sammanfattning-kvall-och-natt-vastra-gotalands-lan/
Citera
2026-07-09, 10:44
Medlem
PyjamasXLs avatar
Garanterat invandrarrelaterat, eller Mena-relaterat rättare sagt. Konstigt att man kan vara så tvärsäker, men jag känner mig verkligen tvärsäker på det. Det finns ett invandrartätt område i Stenungsund vad jag vet. Tror det heter Hasselbacken. Troligen två babbar därifrån om min instinkt inte sviker.
Citera
2026-07-09, 10:46
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Låter som två anhållna, och två skadade (inkl avliden), dvs fyra?
Enligt Expressen ska "flera personer ska ha varit inblandade i bråket". Så kan vara fler inblandade än fyra. 2 misstänka anhållna, 1 avliden och ytterligare 1 skadad är vad som framkommer. Så 4.

Polisens formulering gör ju att man förutsätter att den andra skadade inte är en av dom anhållna.
Citera
2026-07-09, 10:49
Medlem
Så kan det gå när man inte sover på nätterna. De två männen lär ha grov ångest nu i arresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in