Citat:
Ursprungligen postat av
Nordamerika
Ja det är kört, så fort det finns intressenter av Telenors magnitud förminskas möjligheterna för integritet. Telenor lamslår sakta men säkert integriteten med detta uppköp och det vet dem mycket väl om.
Idén är inte att Bahnhof ska få större muskler, idén är att Karlung "måste" lämna en industri som är påväg att bli olaglig. Jag tror med högsta sannolikhet att det är detta som sker bakum kulisserna.
Karlung har flera gånger fått påtryckningar från diverse myndigheter gällande loggning/bevissäkring,
det är bara att googla
Varför skulle Karlung anse att det ger Bahnhof större muskler att sälja ut till Telenor?
Telenor, ett företag som Karlungs Bahnhof
hängt ut på Utpressningskollen.
Telenor som är en del av den maffian Bahnhof anser vara det fria internets fiende.
Så är det nog - exakt - precis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nordamerika
Svårt att se att Bahnhof kommer fortsätta med sitt fokus på integritet med Telenor som ägare.
Jag undrar också hur Flashback tänker om saken, hur säkrar man Flashback från en sån här affär?
Finns det alternativ inom Sverige för Flashback att söka sig till - med samma fokus på integritet? Jag har inte hittat det.
...Eller är detta spiken i kistan för det fria internetet inom Sveriges gränser?
Jag blir mörkrädd. För även om Flashback kan söka sig utomlands så kan 10 miljoner svenskar som bor i Sverige inte göra något annat än att välja bland de integritetskränkande alternativen som finns tillgängliga. Det finns efter denna affär (så vitt jag vet) ingen annan operatör att söka sig till som värderar din personliga integritet längre.
Brukar det inte alltid uppstå nya alternativ? Gäller att se upp för det är ju som upplagt för ett scenario där någon
falsk frihetskämpe uppenbarar sig.
Kan ju annars bli så att oppositionella väljer att gå över till skrivmaskin och går underground.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fridaynight
Så naiv är du inte, kom igen.
Självklart kommer inte Bahnhof "fortsätta så som de gör idag". Spiken i kistan, pengar vinner alltid över ideal till slut.
I det här fallet handlar det nog inte om pengar utan om ond kontroll över oppositionella.