2026-07-08, 23:40
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Du har rätt. Det är viljan till makt som ligger bakom.

Men jag tror att man skall se det som ett förhandlingsbud. Man önskar en social acceptans i allmänhet, men ställer maximala krav (få vara nära barn), för att som kompromiss sedan kunna acceptera att bli fullt accepterade bland vuxna.

Ja alltså inte medvetet, huvudintresset är självfallet privatekonomiskt, men det är ju alltid bra att kunna känna sig god och världsförbättrare medan man tjänar pengar.
Jag tror inte det är ett förhandlingsbud utan jag tror det är en perversion och sexuell handling mot barn.
Citera
2026-07-08, 23:55
Medlem
AndersPersson99s avatar
Självklart ska det förbjudas. Att sexualisera barn med transvestiter är ett elitprojekt som påtvingats befolkningen utan att de efterfrågat det. Det måste bort. Att motståndet kommer från moderaterna är förvånande, de har ju könsbytar-Ulf som gjorde det lättare med könsbyte för barn som sin fråga nr 1 när hen tillträdde.

De som drivit på utveckling borde identifieras och avrättas offentligt. Det är min bestämda uppfattning.
Citera
2026-07-09, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Då kan de väl hålla sig till de vuxna. Varför kan de inte bara lämna barnen ifred? Speciellt efter att upprepade gånger fått höra från flera personer att det är olämpligt.
Ett byte av publik till åhörare inom äldreomsorgen skulle omedelbart göra att jag skulle kunna tänka mig att avsikten med dragläsning av sagor skulle kunna vara ett uttryck för kulturarbete,
Men jag misstänker att de flesta av dessa överspacklade och groteska figurer helt enkelt handlar om ett gäng wanna-be transsexuella, som ändå aldrig kommer högre än till gärdsgårdsserien.
Citera
2026-07-09, 00:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Om syftet är att öka toleransen för HBTI, könsöverskridande uttryck m.m. så är det kanske inte det mest effektiva sättet. Man kan ifrågasätta om det ska finansieras med skattepengar naturligtvis. Detta borde skolan hantera i sexualkunskapen primärt.

Om syftet är att stimulera till att läsa böcker och DoD lyckas uppnå det syftet så får man väl säga att det har gjort nytta. Hur vill annars ni att barn ska stimuleras till mer läsning? Ska en traditionell kyrktant sitta och läsa legender om Jesus? Tror ni att det är bättre?

Alla barn bör rimligen vara det.
På min tid så läste läraren högt för oss barn, det funkade det med. Dessa perversiteter är ytterst smaklöst, och jag tvivlar på att Muslimer låter sina barn vara med på något dyligt. Lite credd ska de ha för det.
Citera
2026-07-09, 00:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Ett byte av publik till åhörare inom äldreomsorgen skulle omedelbart göra att jag skulle kunna tänka mig att avsikten med dragläsning av sagor skulle kunna vara ett uttryck för kulturarbete,
Men jag misstänker att de flesta av dessa överspacklade och groteska figurer helt enkelt handlar om ett gäng wanna-be transsexuella, som ändå aldrig kommer högre än till gärdsgårdsserien.

Precis. Finns massor av grupper man skulle kunna rikta sig till. Äldre, utvecklingsstörda, sjukhuspatienter etc, men nej, av någon underlig anledning måste det vara just barn.
Citera
2026-07-09, 00:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Precis. Finns massor av grupper man skulle kunna rikta sig till. Äldre, utvecklingsstörda, sjukhuspatienter etc, men nej, av någon underlig anledning måste det vara just barn.
Ja barn är lättare att hjärntvätta. Och föräldrar är generellt valboskap som inte kan tänka själva.
Citera
2026-07-09, 03:52
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jo det är sant. Det är alltid de som tar initiativet.

En wokegalning kommer på att förskolebarn skall titta på en transvestitshow.
En högerpolitiker reagerar och fördömer det hela.
Wokegalningen: "Varför är du besatt av transpersoner? Ööööh?"

Ungefär så. De provocerar fram en reaktion och så låtsas de som att det är personen som reagerar som "börjat".

Och klagar på att politik handlar om sådant som detta i stället för fackliga rättigheter och liknande. Trots att det är de själva som sett till att politik kommit att handla om detta.

Så uppenbarligen är det wokesidan som har fel och högerpolitikern som kritiserar dem har objektivt sett rätt.

Det sagt så ger det allt för ofta inryck av att vara en eländig show där det framstår som att båda sidor "hjälper" varandra att mobilisera varandras stödtrupper.
du gave en helt riktig bild av hur det oftast ser ut och det är eländigt och tråkigt. Problemet är inte högern, de har alltid tyckts så. Problemet är att vänstern blev lurade att fokusera på icke-grejer som ingen normal människa egentligen bryr sig om kontra faktiska problem med den ekonomiska fördelningspolitiken som varit deras paradgren sedan Marx och Lenin. Det stora sveket kom väl efter runt 2008 och bubblan då. Innan dess ar vänstern starkt antikapitalistiska, anti EU osv. Kolla på dem idag. De som var i Göteborg 2001 hade spottat på dem. totalt utsålda som horor.
Citera
2026-07-09, 05:19
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Självklart ska det förbjudas. Att sexualisera barn med transvestiter är ett elitprojekt som påtvingats befolkningen utan att de efterfrågat det. Det måste bort. Att motståndet kommer från moderaterna är förvånande, de har ju könsbytar-Ulf som gjorde det lättare med könsbyte för barn som sin fråga nr 1 när hen tillträdde.

De som drivit på utveckling borde identifieras och avrättas offentligt. Det är min bestämda uppfattning.
Det är sagostunder. Män i överdriven feminin klädsel läser sagor för barn på ett bibliotek. Ingen sexualisering förekommer och barnen gillar det. Varför är männen utklädda? För att visa att det är OK att vara annorlunda. Barnens självförtroende stärks, men du försöker skapa moralpanik. Fear, uncertainty, doubt - rinse and repeat.

Du läser även in sexualisering i detta, men det är fördomar som du visar prov på. Pedofiler, islamister, kommunister; islamistkommunistpedofiler. Nationalisterna ska komma och rädda oss alla från dessa och andra faror.

När det gäller affärsverksamhet (som detta i grunden är) så handlar det för en marknadsaktör om att prova vad som säljer. Det som inte säljer kommer inte heller att finnas till salu. Du ser därför vad som gick att sälja, vad som efterfrågas, inte ett elitprojekt.

Du har en nordkoreansk syn på detta inklusive avrättningsbiten. Du är dessutom fast besluten, så du är även dogmatisk i din blodtörst.
Citera
2026-07-09, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Hur många dragshowartister trycker upp sina dragshower i ansiktet på barn och vad har dragqueens med transor att göra? Du har uppenbart inte en aning om vad du talar om...
En är för många.

Jag är medveten om skillnaden mellan de båda kategorierna men lusten att exponera sig för barn är frekvent förekommande. Allt i syfte att kräva normalisering och sedan göra sig så onormal som möjligt.

Men varsågod, bjud du ut dina barn. .
Senast redigerad av Krulf 2026-07-09 kl. 05:55.
Citera
2026-07-09, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Det är sagostunder. Män i överdriven feminin klädsel läser sagor för barn på ett bibliotek. Ingen sexualisering förekommer och barnen gillar det. Varför är männen utklädda? För att visa att det är OK att vara annorlunda. Barnens självförtroende stärks, men du försöker skapa moralpanik. Fear, uncertainty, doubt - rinse and repeat.

Du läser även in sexualisering i detta, men det är fördomar som du visar prov på. Pedofiler, islamister, kommunister; islamistkommunistpedofiler. Nationalisterna ska komma och rädda oss alla från dessa och andra faror.

När det gäller affärsverksamhet (som detta i grunden är) så handlar det för en marknadsaktör om att prova vad som säljer. Det som inte säljer kommer inte heller att finnas till salu. Du ser därför vad som gick att sälja, vad som efterfrågas, inte ett elitprojekt.

Du har en nordkoreansk syn på detta inklusive avrättningsbiten. Du är dessutom fast besluten, så du är även dogmatisk i din blodtörst.
”Barnens självförtroende stärks”?????? Har du intervjuat barnen i fråga? Personligen tycker jag att om dessa cosplayers med sexuell störning verkligen ville ha folkets sympati borde de renodla draget typ kinesisk opera. Då skulle man kunna tala om kultur.
Citera
2026-07-09, 06:42
Medlem
Det skulle vara mer klädsamt om dom här farbröderna uppträdde som dom är skapta - och läste sagor för barn på biblioteket. ”Varför måste dom klä ut sig”, undrade en dotter till en bekant. Dottern hade genomskådat och begrep inte nåt.
Citera
2026-07-09, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
du gave en helt riktig bild av hur det oftast ser ut och det är eländigt och tråkigt. Problemet är inte högern, de har alltid tyckts så. Problemet är att vänstern blev lurade att fokusera på icke-grejer som ingen normal människa egentligen bryr sig om kontra faktiska problem med den ekonomiska fördelningspolitiken som varit deras paradgren sedan Marx och Lenin. Det stora sveket kom väl efter runt 2008 och bubblan då. Innan dess ar vänstern starkt antikapitalistiska, anti EU osv. Kolla på dem idag. De som var i Göteborg 2001 hade spottat på dem. totalt utsålda som horor.

Så är det.

Utvecklingen är tragisk och till synes obegriplig. Den vänster som demonstrerade mot EU 2001 och mot Irakkriget 2003 hade rätt om väldigt mycket. De hade rätt om små länders rätt till självständighet, de hade ett äkta engagemang för vanliga människor, såväl här hemma i Sverige som i tredje världen.

Hur det har kunnat mutera till en rörelse som slåss för att småbarn skall tvingas umgås med transvestiter och liknande dumheter är fascinerade.

Tror det ligger mycket i det Gabriel Rockhill och Kajsa Ekis Ekman skriver om hur USA under kalla kriget lade enorma ansträngningar på att ta kontroll över vänstern i väst och till att börja med göra den antisovjetisk och därefter helt tandlös.

Nu följer de den väg som Gloria Steinem, Judith Butler, Marcuse, Hardt och Negri mfl. visar på i stället för Marx.

Och det blir som ett spel där samma krafter ytterst kontrollerar såväl pseudovänstern som stor del av högern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in