2026-07-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hur fan lyckades dom spåra monero?
Omöjligt, Monero är ospårbart

Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Har peddona köpt monero på enexchange i deras eget namn/kort och skickat direkt därifrån?
Det finns tusentals misstag en pedofil kan göra som leder till att de åker fast. Och då spelar det ingen roll hur de betalar, de är redan avslöjade.
Citera
2026-07-08, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Tänker mig att en kryptovaluta är lite enklare att använda om man vill handla illegalt digitalt material med än att skicka en guldtacka eller en klocka.

Nu fungerade det dock inte så bra den här gången, tack och lov.
Det är enklare och billigare att använda oavsett vad man vill köpa digitalt, ingen risk att transaktionen misslyckas eller blockeras av bankmaffian. Du har full kontroll över dina egna surt förvärvade pengar, något vi kunde ta för givet förr i tiden med kontanter, men som försvann när bankmaffian började försöka få monopol på digitala pengar.

Vad gäller brott så är det meningslöst att använda kryptovaluta då säljaren måste växla till lokal valuta nånstans för att kunna betala för de saker man inte kan köpa direkt med kryptovaluta. Och i vilket fall så kommer Skatteverket undra hur du som inga deklarerade inkomster har kan bo i en lyxvilla med 10 lyxbilar på uppfarten. Pengarna måste tvättas, precis som kontanter. Kontanter kan du tvätta via pizzerior, taxiverksamhet och andra diverse andra företag som hanterar stora mängder kontanter.

Kryptovaluta är däremot mycket svårt att tvätta då det framförallt används för att sälja digitala tjänster och digitala tjänster är enkla att spåra. Det används framförallt inom e-handel och service tjänster och har du e-handelsföretag eller service företag så bör du ha fakturor från leveransfirmor som bevisar att varor har skickats samt andra fysiska tillgångar som visar att företaget faktiskt existerar och är legitimt. En kebabrulle är lite svårare att spåra.
Citera
2026-07-08, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Det är enklare och billigare att använda oavsett vad man vill köpa digitalt, ingen risk att transaktionen misslyckas eller blockeras av bankmaffian. Du har full kontroll över dina egna surt förvärvade pengar, något vi kunde ta för givet förr i tiden med kontanter, men som försvann när bankmaffian började försöka få monopol på digitala pengar.

Vad gäller brott så är det meningslöst att använda kryptovaluta då säljaren måste växla till lokal valuta nånstans för att kunna betala för de saker man inte kan köpa direkt med kryptovaluta. Och i vilket fall så kommer Skatteverket undra hur du som inga deklarerade inkomster har kan bo i en lyxvilla med 10 lyxbilar på uppfarten. Pengarna måste tvättas, precis som kontanter. Kontanter kan du tvätta via pizzerior, taxiverksamhet och andra diverse andra företag som hanterar stora mängder kontanter.

Kryptovaluta är däremot mycket svårt att tvätta då det framförallt används för att sälja digitala tjänster och digitala tjänster är enkla att spåra. Det används framförallt inom e-handel och service tjänster och har du e-handelsföretag eller service företag så bör du ha fakturor från leveransfirmor som bevisar att varor har skickats samt andra fysiska tillgångar som visar att företaget faktiskt existerar och är legitimt. En kebabrulle är lite svårare att spåra.
Vad försöker du förklara som jag inte har sagt? Att det är enklare att köpa barnporr för guldtackor? Möjligen i Mogadishu.

Det är väl klart som fan att det är enklare att köpa illegala digitala saker med illegal digital valuta. Att man sedan ändå åker dit är väl bara bra.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-07-08 kl. 16:49.
Citera
2026-07-08, 16:55
Medlem
Citat:
Det är väl klart som fan att det är enklare att köpa illegala digitala saker med illegal digital valuta. Att man sedan ändå åker dit är väl bara bra.
Det är enklare att köpa legala digitala saker också. Glöm aldrig det. Du är ute på djup is om du vill att bankmaffian ska ha monopol på hantering av våra pengar. Och nu har du fått bevis på att det inte är nödvändigt då deras argument om brott inte håller. Brottslingar åker fast för att de skattefuskar och gör grova misstag eftersom att de inte är speciellt smarta.
Citera
2026-07-08, 17:05
Medlem
Citat:
Det är enklare att köpa legala digitala saker också. Glöm aldrig det. Du är ute på djup is om du vill att bankmaffian ska ha monopol på hantering av våra pengar. Och nu har du fått bevis på att det inte är nödvändigt då deras argument om brott inte håller. Brottslingar åker fast för att de skattefuskar och gör grova misstag eftersom att de inte är speciellt smarta.
Tråden handlar om att några åkt dit för att de köpt barnporr med kryptovaluta.

Tror inte polisen kommer hem till dig om du tankar hem en film från SF-Anytime.
Citera
2026-07-08, 17:08
Medlem
Citat:
Tråden handlar om att några åkt dit för att de köpt barnporr med kryptovaluta.
Pedofiler är inte speciellt smarta, de flesta åker fast förr eller senare, även de som inte betalar alls. Jobbar du för bankmaffian eller? Vad gäller brottet så finns det inget att diskutera, majoriteten hatar pedofiler och blir glada när de åker fast.
Citera
2026-07-08, 17:10
Medlem
Citat:
Pedofiler är inte speciellt smarta, de flesta åker fast förr eller senare, även de som inte betalar alls. Jobbar du för bankmaffian eller? Vad gäller brottet så finns det inget att diskutera, majoriteten hatar pedofiler och blir glada när de åker fast.
Jag förstår verkligen inte vad du menar. Jag har absolut inget emot kryprovaluta. Vad vill du ha sagt?
Citera
2026-07-08, 17:13
Avstängd
Citat:
Tänker mig att en kryptovaluta är lite enklare att använda om man vill handla illegalt digitalt material med än att skicka en guldtacka eller en klocka.

Nu fungerade det dock inte så bra den här gången, tack och lov.

Är inte det som är poängen.

Enligt chatgpt är ungefär 1% utav det kryptovalutor går till.. Det som hamnar i kriminella nätverk.

Så på frågan "Är kryptovalutor dåligt?" Så blir svaret: Ja 1% av det ska vara det. Iaf som det ser ut som.
Senast redigerad av vildhane 2026-07-08 kl. 17:15.
Citera
2026-07-08, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Är inte det som är poängen.

Enligt chatgpt är ungefär 1% utav det kryptovalutor går till.. Det som hamnar i kriminella nätverk.
Skulle uppskatta om du läser vad jag skriver istället för att fantisera ihop saker.

Du kan klicka på pilen i det citerade för att gå tillbaka i tråden. Gör så.

En liten hint: Jag har ingenstans kritiserat kryptovaluta. Det är endast i dina hitte-på. Så lägg ner att anklaga mig för saker.
Citera
2026-07-08, 17:17
Avstängd
Citat:
Skulle uppskatta om du läser vad jag skriver istället för att fantisera ihop saker.

Du tror nog att du citerar någon annan nu.
Citera
2026-07-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Du tror nog att du citerar någon annan nu.
Ett tips är att du ska släppa vad du sysslar med nu.

Här är vad jag svarade dig, (FB) Kryptovaluta avslöjade barnporrhandel (2026-07-08)
Citera
2026-07-08, 17:21
Avstängd
Citat:
Ett tips är att du ska släppa vad du sysslar med nu.

Här är vad jag svarade dig, (FB) Kryptovaluta avslöjade barnporrhandel (2026-07-08)

Herregud. Vi har inte suttit och tjafsat här i tråden.. Du citerade mig ifrån ingenstans.. Läs vilket inlägg som jag svarade.

Du har haft en intensiv diskussion med någon annan en liten stund. Jag själv loggade precis in...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in