2026-07-08, 14:30
Medlem
Jag skulle vilja ha tankar, åsikter och erfarenheter från tjejer å kvinnor på en sak jag upplevt hos en rad kvinnor.

För mig avtar intresset för sex ju oftare jag har det, men för nästan alla kvinnor jag varit med om så har det varit motsatt, lusten har bara ökat med frekvensen. Den "värsta" blev närmast nymfoman, som värst 5-6 gånger om dan och där gick min definitiva gräns till vad jag klarade av.

Jag tror, lite killgissande här.. att det går att förklara hormonellt. Lärde mig nån gång att samvaro, bli sedd och lyssnad på, sex och i synnerhet orgasmer, gynnar produktionen av östrogen, för både män o kvinnor. Medan testosteron, som män ska ha en betydligt högre nivå av för att må bra, gynnas av att lyckas med saker, själv, känna stolthet. Förklar ju alla "man caves" oavsett om den bestått av snickarboa eller "gone fishing" och historiskt kvinnors syjuntor å samvaro med tjejerna.

Tänk killen som kommer för fort, tjejen får inte orgasm. Han får tillfälligt både en boost av östro och nedslaget testo, känner sig misslyckad. Medan killen som ger sin kvinna orgasm varje gång, han vill sällan lämna henne, för han lyckas med nåt (testo) och behåller hormonbalansen bättre å tjejen vill bara mer och mer, oftare och oftare, såpass att närmast orgasmberoende utvecklas.

Vi har väl alla hört om par som bråkar mycket och då hört folk säga att de måste ha bra sex då de står ut.

Möjligen lite obekvämt för både män o kvinnor, men kan detta stämma? Åsikter, tankar egna erfarenheter..
Citera
2026-07-08, 15:42
Medlem
SoulOfSophias avatar
Det är oklart vad exakt du vill att man ska svara på eller diskutera. Skulle du kunna konkretisera en fråga?
Citera
2026-07-08, 15:54
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Jag skulle vilja ha tankar, åsikter och erfarenheter från tjejer å kvinnor på en sak jag upplevt hos en rad kvinnor.

För mig avtar intresset för sex ju oftare jag har det, men för nästan alla kvinnor jag varit med om så har det varit motsatt, lusten har bara ökat med frekvensen. Den "värsta" blev närmast nymfoman, som värst 5-6 gånger om dan och där gick min definitiva gräns till vad jag klarade av.

Jag tror, lite killgissande här.. att det går att förklara hormonellt. Lärde mig nån gång att samvaro, bli sedd och lyssnad på, sex och i synnerhet orgasmer, gynnar produktionen av östrogen, för både män o kvinnor. Medan testosteron, som män ska ha en betydligt högre nivå av för att må bra, gynnas av att lyckas med saker, själv, känna stolthet. Förklar ju alla "man caves" oavsett om den bestått av snickarboa eller "gone fishing" och historiskt kvinnors syjuntor å samvaro med tjejerna.

Tänk killen som kommer för fort, tjejen får inte orgasm. Han får tillfälligt både en boost av östro och nedslaget testo, känner sig misslyckad. Medan killen som ger sin kvinna orgasm varje gång, han vill sällan lämna henne, för han lyckas med nåt (testo) och behåller hormonbalansen bättre å tjejen vill bara mer och mer, oftare och oftare, såpass att närmast orgasmberoende utvecklas.

Vi har väl alla hört om par som bråkar mycket och då hört folk säga att de måste ha bra sex då de står ut.

Möjligen lite obekvämt för både män o kvinnor, men kan detta stämma? Åsikter, tankar egna erfarenheter..
Stämmer inte för min senaste relation i alla fall. Hon fick en massa orgasmer varje gång men blev bara mer och mer less på att ha sex. Tycker för egen del att det var lite konstigt, att man vill ha mindre av det som är objektivt givande. Kanske blev hon helt enkelt bara för uttröttad. Jag vet inte, men det fick mig att göra slut.
Citera
2026-07-08, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Det är oklart vad exakt du vill att man ska svara på eller diskutera. Skulle du kunna konkretisera en fråga?
Kortfattat konkret utan utveckling av frågan då:
Ökar kvinnors sexlust med ökad frekvens av sex?

(Fattar att det inte är absolut, folk kan vara rätt olika)
Citera
2026-07-08, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Stämmer inte för min senaste relation i alla fall. Hon fick en massa orgasmer varje gång men blev bara mer och mer less på att ha sex. Tycker för egen del att det var lite konstigt, att man vill ha mindre av det som är objektivt givande. Kanske blev hon helt enkelt bara för uttröttad. Jag vet inte, men det fick mig att göra slut.
Stämde inte för min första relation, men sedan..

Jo, finns nog många orsaker till att förhållanden gå utför.
Citera
2026-07-08, 16:12
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Kortfattat konkret utan utveckling av frågan då:
Ökar kvinnors sexlust med ökad frekvens av sex?

(Fattar att det inte är absolut, folk kan vara rätt olika)

Ja naturligtvis!

Alla kvinnor är exakt likadana, det finns inga individuella skillnader hos kvinnor, såsom det finns hos män.

Alla kvinnor är dessutom exakt likadan hela sitt liv, det sker ingen förändring genom livet.

Varför startar du ens tråden?
Citera
2026-07-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Varför startar du ens tråden?
För att jag vill ha kvinnors genomtänkta syn på saken, inte unga omogna mäns.
Citera
2026-07-19, 17:57
Medlem
Hade en kille som gav mig extrema orgasmer. Blev snabbt beroende och var det enda jag tänkte på.

Han var inte på samma spår även om han gillade det. Jag ville ofta köra igång direkt när han kom till mig men han hade inte alltid energi direkt efter arbetsveckans slut. Vi sågs på helgerna.

Testosteron ökar hos kvinnor av orgasmer men annars kändes det väl mer som ett dopamin beroende.

Har inte träffat någon annan som "satt igång" mig så starkt. Men vill gärna ha en sådan man
Citera
2026-07-20, 09:07
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Det är väl klart att det är kopplat till hormoner på ett sätt men då snarare kopplat till cykeln. Iaf för mig. För mig är lust starkt kopplad till en specifik person och om allt är rätt på alla sätt så vill jag ligga hela tiden, på alla möjliga och omöjliga sätt. Så nej, jag blir inte mer sugen på sex ju mer sex jag har. Är jag sugen på personen så är jag det i stort sett hela tiden. Sen kan ju saker som sjukdom och stress dra ner lusten. Och ägglossning ökar den. 🤪
Citera
2026-07-26, 06:49
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:

I mina förhållanden, har varit förlovad 4 gånger blev det en massa knullande å jag har hög sexdrift, har alltid sen jag sprutade första gången som 13 åring å blev av med oskulden ett år senare alltid varit en kåt jävel. Jag ville nästan knulla mer än mina ex, å så har jag knullat runt en hel del ska tilläggas, jag har en kk å hennes väninna som jag knullar så fort tillfälle ges. Jag är en riktig horbock å stolt över det, här om dagen sa jag till min 20 åriga son då vi diskuterade sex att "Man ska aldrig banga för ett knull. Han skrattade gott å sa att det kom ju från rätt person. Hoppas han tog till sig av rådet.
Senast redigerad av Onan-eraren 2026-07-26 kl. 06:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in