2026-07-08, 14:08
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Du har sannerligen något att se fram emot. Kanske är det här du tar fram popcornen, för Naughty Santa är någonting alldeles särskilt. Han är dessutom en sådan där tomte man kan plocka fram till jul, år efter år. 🎅

Han har ju humor, och med tanke på vilka Marulkar som huserar på hall of shame är ju denna att betrakta som fin gädda.

Naughty santa
Citera
2026-07-08, 14:09
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Att en gädda sjukskriver sig är småpengar, kostnaderna totalt sett iom en publicering är långt högre än vad en stackars sjukskrivning är. Bara 1 självmord kostar mer än en sjukskriven gädda gör i flera år.

Se helheten är en bra grej.
Nu var det inte den faktiska kostnaden för en enskild sjukskrivning jag skrev om. Jag ifrågasätter om det är rimligt att man ska beviljas sjukpenning bara för att man mår dåligt över att ha blivit påkommen med att vilja begå sexualbrott mot barn. För övrigt tycker jag att det är relevant att undra över hur en sjukskriven gädda försörjer sej - om det är för egen maskin (som vissa gäddor uttrycker det) eller om han utöver sin avsikt att begå brott ska få bidrag från staten när han misslyckas med det. Se helheten är en bra grej. #785
Citera
2026-07-08, 14:18
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acodpc37
Just det, va fan, skrev just om honom. Bra av Dumpen att åka ända dit upp. Undras om Robinsongäddan sitter i en kåta och drömmer om fornstora dar, eller chattar med likasinnade fortfarande.

Han är den Gäddan som med råge vinner priset i att vara ful i munnen. Han borde skura käften med såpa och rotborste.

Robinson
Citera
2026-07-08, 14:36
Medlem
Adelaides avatar
Snart dags för gädda #800. Jäklar hörrni!
Citera
2026-07-08, 14:46
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Nån som vet hur det gått för #680? Skaplig fallhöjd där... tvättäkta peddo som föredrar småpojkar och har en son. Onehaglig jävel.

Bor numera i en stad strax norr om Stockholm och har bytt förnamn till ett namn som börjar på D. Finns på Facebook med bild. Jobb osv har jag ingen aning om (fick all info från denna tråd).
Citera
2026-07-08, 14:49
Medlem
Adelaides avatar
Är det verkligen ingen som har någon uppdatering om journalisten (#494)? Han är ju tveklöst en av de största Dumpen-klassikerna. Någon måste väl sitta på lite info nu 2 år senare. Jag är sjukt nyfiken på hans liv idag.
Citera
2026-07-08, 15:00
Medlem
Adelaides avatar
Lyfter fram ännu en gädda: Läraren från Partille (#266).

Bestämde egentligen träff med en fiktiv 27-åring, men hade tidigare chattat olämpligt med en fiktiv 14-åring. Det pågick lite diskussioner här i tråden huruvida han verkligen förtjänade Dumpen eller inte.

Vad vet vi om honom idag? 3 år sen konfrontationen nu.
Citera
2026-07-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Att en gädda sjukskriver sig är småpengar, kostnaderna totalt sett iom en publicering är långt högre än vad en stackars sjukskrivning är. Bara 1 självmord kostar mer än en sjukskriven gädda gör i flera år.

Se helheten är en bra grej.

Hade gäddan inte sexchattat med eller om barn, hade det blivit vare sig sjukskrivning, eller självmord. Att se helheten är en bra grej.

Förresten har 588 (Ja, hallå hallå) när Kim ringer honom som sms signal. Han har många tomtar på loftet, och kan inte heller se helheten.
Citera
2026-07-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Lyfter fram ännu en gädda: Läraren från Partille (#266).

Bestämde egentligen träff med en fiktiv 27-åring, men hade tidigare chattat olämpligt med en fiktiv 14-åring. Det pågick lite diskussioner här i tråden huruvida han verkligen förtjänade Dumpen eller inte.

Vad vet vi om honom idag? 3 år sen konfrontationen nu.

#266 är klassisk chattrunkare men det fattades ett publicistiskt beslut på Dumpenredaktionen om att även röka ut dessa, du vet kvantitet före kvalitet. Saras upprunkare låg på och gjorde sitt bästa men fick honom inte i säng på det traditionella viset så den intelligenta tog över showen.

Dumpen har ändå rätt sköna metoder för hur dom lurar gubbarna att lägga undan kuken och komma ut på gatan #342 och han i Söderort som jag glömt fittnr på är bara några exempel. Oftast påkörda bilar så Dumpen får fila på nya scenarion för att få gubbarna att lämna porren och prata med dom istället.
Citera
2026-07-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
#266 är klassisk chattrunkare men det fattades ett publicistiskt beslut på Dumpenredaktionen om att även röka ut dessa, du vet kvantitet före kvalitet. Saras upprunkare låg på och gjorde sitt bästa men fick honom inte i säng på det traditionella viset så den intelligenta tog över showen.

Dumpen har ändå rätt sköna metoder för hur dom lurar gubbarna att lägga undan kuken och komma ut på gatan #342 och han i Söderort som jag glömt fittnr på är bara några exempel. Oftast påkörda bilar så Dumpen får fila på nya scenarion för att få gubbarna att lämna porren och prata med dom istället.

Hade 266 inte chattrunkat om barn hade han aldrig hamnat på dumpen. De lurar sig själva.
Citera
2026-07-08, 16:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Nu var det inte den faktiska kostnaden för en enskild sjukskrivning jag skrev om. Jag ifrågasätter om det är rimligt att man ska beviljas sjukpenning bara för att man mår dåligt över att ha blivit påkommen med att vilja begå sexualbrott mot barn. För övrigt tycker jag att det är relevant att undra över hur en sjukskriven gädda försörjer sej - om det är för egen maskin (som vissa gäddor uttrycker det) eller om han utöver sin avsikt att begå brott ska få bidrag från staten när han misslyckas med det. Se helheten är en bra grej. #785
Undra om sjukskrivna gäddor berättar sanningen för doktorn.
Att de har blivit uthängda på Dumpen efter att ha givit sig i väg för att utnyttja ett barn sexuellt?
Eller om dom hittar på något annat.
Var det Skohandlargäddan som fick sin dörr uppsågad med motorsåg av polisen?
Den videon när ljudet av motorsågen hörs i mörkret är en av mina "favoriter".
Citera
2026-07-08, 17:09
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Undra om sjukskrivna gäddor berättar sanningen för doktorn.
Att de har blivit uthängda på Dumpen efter att ha givit sig i väg för att utnyttja ett barn sexuellt?
Eller om dom hittar på något annat.
Var det Skohandlargäddan som fick sin dörr uppsågad med motorsåg av polisen?
Den videon när ljudet av motorsågen hörs i mörkret är en av mina "favoriter".
Jag har svårt att föreställa mej att gäddfeber har en egen diagnoskod, så antingen hittar dom väl på något annat som orsak till sitt taskiga mående eller också sorterar det väl helt enkelt under någon akut psykiatrisk rubrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in