Citat:
Ursprungligen postat av
betraktare92
I FUP:en. Och han häktades inte, utan anhölls och släpptes samma kväll.
Jaja, my bad! Rätt ska va rätt! DA har aldrig varit häktad! Jag är ju ingen expert så blir lite fel ibland, men kanske dags för det nu?
När jag googlar så framgår att flyktfara ska föreligga för häktning. Med hänsyn till domen så kanske det är läget nu. Ekonomisk och social förnedring väntar om han blir fälld på nästa nivå. Bättre då att ta sina upparbetade millar och dra. Enligt allabolag ligger ett litet guldägg i hans bo.
Men men, vi har ju mappat upp en backup för han! Delägare på Husman Hagberg, värre kan man ha det.
Jag håller tummarna för att HR gör samma bedömning som TR men man vet aldrig. Om det blir ”sexuellt ofredande” bara, kanske licensen får behållas?
Förklaringen som DA och hans buddy Mathia* ger kändes påhittad när jag läste FUPen. TR tyckte likadant. Alltså, som hämnd för att de inte fick följa med in på ”Sveriges medt exklusiva nattklubb” (DAs ord).
” DAs egen förklaring till varför målsäganden skulle hitta på historien ter sig som en efterhandskonstruktion och får inte heller stöd av något som de andra på plats berättat om. Det har inte heller i övrigt framkommit
någon rimlig förklaring till varför målsäganden falskeligen skulle påstå att
DA förgripit sig på henne.”