2026-07-08, 09:48
Medlem
https://www.mitti.se/nyheter/lidingopolitiker-tafsade-pa-kollegor--kandiderar-i-valet-6.3.374749.48caf0c4ba

Citat:
En politiker som kandiderar till kommunfullmäktige på Lidingö var kraftigt berusad och tafsade på flera kollegor under en jobbfest.
Trots disciplinära åtgärder har mannen fortsatt förtroende att kandidera för partiet till höstens val

Vad är detta för stjärna? SD som vanligt?
Citera
2026-07-08, 09:55
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeirdRaccoon
https://www.mitti.se/nyheter/lidingopolitiker-tafsade-pa-kollegor--kandiderar-i-valet-6.3.374749.48caf0c4ba

Vad är detta för stjärna? SD som vanligt?
Media i allmänhet brukar ju gärna basunera ut när SD gör dumheter och eftersom partitillhörighet inte nämns så gissar jag att det är sossarna, MP, C eller V det handlar om.

EDIT: Lidingöpartiet, en lokal historia verkar ju vara stora där, kanske någon från detta parti.
Senast redigerad av godboy 2026-07-08 kl. 09:59.
Citera
2026-07-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
EDIT: Lidingöpartiet, en lokal historia verkar ju vara stora där, kanske någon från detta parti.

S/V/MP/SD fick så få mandat så är man inte högst på listan är man mer eller mindre inte valbar, så kan ju tänkas det är någon hos dom som står på plats 5 eller lägre för då kommer han ändå inte komma in
Citera
2026-07-08, 10:13
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeirdRaccoon
S/V/MP/SD fick så få mandat så är man inte högst på listan är man mer eller mindre inte valbar, så kan ju tänkas det är någon hos dom som står på plats 5 eller lägre för då kommer han ändå inte komma in
Kan vara så. Men även om han sannolikt inte kommer in så är det klumpigt av vilket parti som helst att inte ta bort honom, för på något sätt så bagatelliseras gärningen. Nu vet jag inte hur allvarligt det i slutändan var, men idag kan väl ingen ha missat att de ska hålla händerna i styr.
Citera
2026-07-08, 10:54
Medlem
Vad händer i Lidingö, stannar i Lidingö.....
Citera
2026-07-08, 12:45
Medlem
grungewhores avatar
Min gissning hade varit Jon*s Lundg*en för Vänsterpartier, då han är brakalkis, men faller väl på att han inte haft ett hederligt jobb att tala om på mycket länge vad jag vet..
Citera
2026-07-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Min gissning hade varit Jon*s Lundg*en för Vänsterpartier, då han är brakalkis, men faller väl på att han inte haft ett hederligt jobb att tala om på mycket länge vad jag vet..
Kollade den här jeppens Facebook. Rakad skalle, ring i örat, runda glasögon, röda hängslen. En lätt men omisskännlig doft av white trash. Är det han?

Den här Jonas politiska dröm är i alla fall att alla ska ha råd att bo på Lidingö. Verkligen! Varför inte NY Upper East side, eller Dubai? Allt är möjligt.

I ett klipp står han utanför Lidingös minst ”attraktiva” områden och jämför lönenivån där med den höga lön Lidingös KSO har och undrar om skillnaden är rimlig. Lidingö förefaller vara en synnerligen välskött kommun så svaret blir sannolikt ja.

Är det här vår stjärtklappare?
Senast redigerad av Jobbcoachen 2026-07-09 kl. 11:45.
Citera
2026-07-09, 14:14
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobbcoachen
Kollade den här jeppens Facebook. Rakad skalle, ring i örat, runda glasögon, röda hängslen. En lätt men omisskännlig doft av white trash. Är det han?

Den här Jonas politiska dröm är i alla fall att alla ska ha råd att bo på Lidingö. Verkligen! Varför inte NY Upper East side, eller Dubai? Allt är möjligt.

I ett klipp står han utanför Lidingös minst ”attraktiva” områden och jämför lönenivån där med den höga lön Lidingös KSO har och undrar om skillnaden är rimlig. Lidingö förefaller vara en synnerligen välskött kommun så svaret blir sannolikt ja.

Är det här vår stjärtklappare?
Beteendemässigt skulle det kunna vara han, men det faller nog på att han inte har något jobb utanför politiken vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in