Citat:
Ursprungligen postat av
Limstavar
Inget du skriver här har någon relevans eller bemöter det jag skriver, mer än att det cementerar bilden av att framställa alla prostituerade som en homogen grupp som är förtryckta. Jag vet inte heller varför du tar upp kvinnors situation i länder som Afghanistan, när det handlar om en lag som berör vårt eget land? Kvinnor i detta land har alla möjligheter att utbilda sig, och har till och med fördel genom inkvotering på arbetsmarknaden. Kvinnor har också samma möjligheter som män att ansöka om social bidrag, aktivitetsersättning, etc. så ingen behöver frysa ihjäl. Utöver det överlever ju även hemlösa med en varm sovsäck och ett paket havregryn, så frågan handlar ju egentligen inte om överlevnad utan om livskvalite - och här har du återigen en hycklande syn på vilka faktorer som är viktiga för att individer ska uppleva att deras liv är meningsfulla. Från ett biologiskt perspektiv är givetvis sexuella relationer fundamentala för organismens överlevnad, vilket förklarar varför instinkten och sedermera det emotionella behovet av detta är så starkt hos individen.
Jo det jag skriver har absolut relevans, eftersom det pekar ut ologiken och tramset i dina resonemang.
Sexköpare är INTE några offer.
Det är INTE ofrivilligt att köpa sex.
Jag har flera gånger skrivit att sexköpslagen finns till för DEN DEL av sexsäljare som är där ofrivilligt. Sextrafficking, grooming av unga, utsatta etc är en realitet och inget påhitt.
Sexköp pågår är ett globalt fenomen. Både i form av att det finns i alla länder och att sexsäljare och sexköpare reser för att säljas eller köpa.
Och om svenska män shopar sex i Filippinerna ex. Varför ska då inte Fillipinska kvinnors livssituation tas med i diskussionen?
Stor del av prostituerade i Sverige idag är inte svenskar.
Sen ursäkta, att köpa sex är ingen ”sexuell relation” utan en transaktion. Vänligen likställ inte samtyckande, ömsesidiga sexuella kontakter/ relationer mellan människor med sexköp tack.