Igår, 11:55
Medlem
Hur ser fördelningen ut i hans portfölj btw? Jag har fått intrycket att Intrum och Snap är ”sideshows” medan Hexan, AMD och i viss mån, Nvidia - står för lejonparten av innehavet.
Citera
Igår, 12:08
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Det här med övertrasseringsräntan, kickar den in omedelbums eller hur funkar det? Vid längre tids stiltje / småsur börs, kommer räntorna till sist att sluka AA levande.
Lyckligtvis har jag ingen erfarenhet av detta. Övertrasseringsräntan är 11% utöver grundräntan. Det är inte tillåtet att övertrassera, men jag har alltid trott att den slår till omedelbart. Alltså att 1 min övertrassering leder till 11% extra för hela dagen.
Citera
Igår, 12:17
Medlem
Förstår inte riktigt, i ena videon sitter han och säger att ett 9-5 jobb är det värsta som finns och alla borde vara så smarta som honom och gå med i hans medlemskap för att bli lika framgångsrika. Sen nu sitter han med grov ångest för att han är överbelånad och han kan inte njuta av sin semester och nyinköpta campervan och vattenskoter.
Citera
Igår, 12:30
Medlem
AA var för en stund sedan -165K för dagen. Han var överbelånad i privata o företagsporf. Överbel i privata löste han med att flytta från belåningsutrymmet i stockpickingportf.

I företagsportf där överbel var ca 47 säljer han 50000st Intrum på ca 3,23. Det gjorde att han låg +28K i belåningsutrymme. Han sålde även 7500st Nobia för ca 13kr. Nu har han ca 48K i belåningsutrymme.

Det är nu indexkrossaren o börsgudens chef visar var skåpet ska stå. Det är nu index ska krossas. HEXATRONIC ÄR TOKBILLIGTTTTT!!! Han köper 2500st på 33,22. Han har nu drygt 20K i belåningsutrymme i företagsportf.

Han köpte även några Hexatronic i buffert i går. Han är bara -600st Hexatronic den här veckan trots att kursen rasar belåningsguden har talat.

För "en månad sen" var ek i företagsporf 1,5 mkr nu ca 900K. Index krossas alltid i bastun.

Fortsätter den omotiverade nedgången i Hexatronic kommer han sälja AMD i sambons tjp och köpa mer Hexatronic där

USA portf är överbelånad med 7K men där avvaktar AA USA-öppningen. När den börsen öppnar är AA sannolikt ute på premiäturen med CAMPERVANEN! Kanske blir första filmen från vanen en överbelåningsfilm?

AA trivs bra idag, tänk att få köpa fler Hexatronic till rea och ge sig ut med campervanen!
Citera
Igår, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynos123
Förstår inte riktigt, i ena videon sitter han och säger att ett 9-5 jobb är det värsta som finns och alla borde vara så smarta som honom och gå med i hans medlemskap för att bli lika framgångsrika. Sen nu sitter han med grov ångest för att han är överbelånad och han kan inte njuta av sin semester och nyinköpta campervan och vattenskoter.

Erkänner han att allt går dåligt o han inte måår braa - han borde citera en annan dåre
"Allt Går Enligt Plan"

Går det skit o depp o snyft - hur ska AA då få medlemmar som vill göra som AA o slippa jobba
9-5 - Ingen vill väl betala för att skapa kaoz snyft o ångest
Citera
Igår, 12:52
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur

Det är nu indexkrossaren o börsgudens chef visar var skåpet ska stå. Det är nu index ska krossas. HEXATRONIC ÄR TOKBILLIGTTTTT!!! Han köper 2500st på 33,22. Han har nu drygt 20K i belåningsutrymme i företagsportf.

Då har han ändå gungbrädan och säkerhetsventilen kvar att ta till om det kniper
Citera
Igår, 13:14
Medlem
dezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiesnillet
Då har han ändå gungbrädan och säkerhetsventilen kvar att ta till om det kniper

Hahaha... Det där med säkerhetsventil väcker gamla minnen. Det var på den tiden som AA inte bara köpte fallande knivar med belångingsmöjlighet utan även köpte Tourn just för att den inte gick att belåna. Då kunde dessa aktier säljas med förlust utan att det påverkade AA:s möjlighet att belåna. Snacka om galenskap. Han har gjort det till en sport att sälja aktier i nedgång och att dessutom köpa specifika aktier för detta syftet måste en av hans dummaste idéer.
Citera
Igår, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dezer
Hahaha... Det där med säkerhetsventil väcker gamla minnen. Det var på den tiden som AA inte bara köpte fallande knivar med belångingsmöjlighet utan även köpte Tourn just för att den inte gick att belåna. Då kunde dessa aktier säljas med förlust utan att det påverkade AA:s möjlighet att belåna. Snacka om galenskap. Han har gjort det till en sport att sälja aktier i nedgång och att dessutom köpa specifika aktier för detta syftet måste en av hans dummaste idéer.

Jag har nog aldrig hört något värre. Följarna verkar dock vara av typen som inte klarar av lyssna på vad som sägs och kritiskt analysera det. De tar bara till sig "krossar index" och "belåning är bra", "miljonär" och "AA är börsgudens chef" och inte ljuger väl en till åren kommen man om sådant. Lägg till att följarna sannolikt är 65 plus och av en generation där "miljonär" faktiskt betydde något.
Citera
Igår, 14:14
Medlem
MyckeSenapSkaDeVas avatar
Tempen stiger i bastun idag, ös på med fler lån vid tillfälle är min rekommendation till AA. Ingen minns en fegis!
Citera
Igår, 14:28
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Säg att Hexan går ner under AAs (förmodade) GAV på runt 32 spänn. Det här med övertrasseringsräntan, kickar den in omedelbums eller hur funkar det? V
Nu har jag kollat. Övertrasseringsräntan är 11,75%, effektivt 12,40%. Detta ovanpå basräntan.
Nordnet ger ett räkneexempel med en övertrassering som pågår 3 dagar. Det kan jag tolka som att så pass kortvariga övertrasseringar inte direkt leder till tvångsförsäljning. Istället drar Nordnet hem ca 20% ränta!
-----
Tillägg
Varje dag lär jag mig något nytt.
Efter det att jag skrev början på denna post vandrade jag runt på Nordnets sidor. AA envisas ju att ha allting i KF och då gäller särskida, hårda, regler. Så här skriver Nordnet

Viktigt att tänka på vid Kapitalförsäkring (KF)
En kapitalförsäkring skiljer sig juridiskt från ett ISK eller ett aktie- och fondkonto. På en KF är det Nordnet Pensionsförsäkring AB som är den juridiska ägaren av värdepappren. Enligt gällande regelverk får en kapitalförsäkring inte ligga minus.

Därför triggar även en övertrassering på några få kronor en automatisk tvångsförsäljning på en KF, utan föregående avisering.

---
Den generösa attityden vid övertrassering gäller alltså ISK o AF, inte KF
Senast redigerad av Kontrollavgift Igår kl. 14:37.
Citera
Igår, 17:04
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Nu har jag kollat. Övertrasseringsräntan är 11,75%, effektivt 12,40%. Detta ovanpå basräntan.
Nordnet ger ett räkneexempel med en övertrassering som pågår 3 dagar. Det kan jag tolka som att så pass kortvariga övertrasseringar inte direkt leder till tvångsförsäljning. Istället drar Nordnet hem ca 20% ränta!
-----
Tillägg
Varje dag lär jag mig något nytt.
Efter det att jag skrev början på denna post vandrade jag runt på Nordnets sidor. AA envisas ju att ha allting i KF och då gäller särskida, hårda, regler. Så här skriver Nordnet

Viktigt att tänka på vid Kapitalförsäkring (KF)
En kapitalförsäkring skiljer sig juridiskt från ett ISK eller ett aktie- och fondkonto. På en KF är det Nordnet Pensionsförsäkring AB som är den juridiska ägaren av värdepappren. Enligt gällande regelverk får en kapitalförsäkring inte ligga minus.

Därför triggar även en övertrassering på några få kronor en automatisk tvångsförsäljning på en KF, utan föregående avisering.

---
Den generösa attityden vid övertrassering gäller alltså ISK o AF, inte KF

Övertrasseringsräntan är bara på det överskjutande beloppet så det blir inte så många spänn.

AA säljersåledes medförlust för att täcka överbekåningen.
Citera
Igår, 17:20
Medlem
Hexan ner drygt 31 procent sedan toppen för en månad sen. Det är dagar som den här, som man mår som allra bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in