2026-07-07, 09:22
Medlem
jahaja, det var lite oväntat att se pontus present till elsa, ett set med typ genomskinliga underkläder? men hade tydligen stått på elsas önskelista så. var även lite kul i podden när de hade fått en fråga om hur de kompromissar när det gäller inredning, och elsa började prata om saker hon inte tycker är så viktigt, t.ex. den skrangliga stentrappan, och så säger sofia "men alltså vad kompromissar du med pontus om" och elsa bara "jahaaa,menar du så" haha
för övrigt fint att se foton på pontus och lynn tillsammans, de verkar ha kul ihop.
Citera
2026-07-07, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
jahaja, det var lite oväntat att se pontus present till elsa, ett set med typ genomskinliga underkläder? men hade tydligen stått på elsas önskelista så. var även lite kul i podden när de hade fått en fråga om hur de kompromissar när det gäller inredning, och elsa började prata om saker hon inte tycker är så viktigt, t.ex. den skrangliga stentrappan, och så säger sofia "men alltså vad kompromissar du med pontus om" och elsa bara "jahaaa,menar du så" haha
för övrigt fint att se foton på pontus och lynn tillsammans, de verkar ha kul ihop.

Haha det är nog ungefär noll kompromisser i det hemmet.

Lite talande att en avbruten spade blir en sån grej, de verkar inte vana vid att göra saker på riktigt. Tänk om de skulle odla något och det gick att dra upp en riktig grönsak!
Citera
2026-07-07, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snottranmyren12345
Jag tror hon skrivit någon gång att barnet äter annat. Men jag tänker att det är en blogg om Elsa och det är Elsa vi får. Vilket ändå känns rimligt och sunt på nåt vis.

Sjukt jobbigt laga två olika maträtter varje dag till lunch och middag. Min man och mina barn hade aldrig överlevt på Elsas diet.
Citera
2026-07-07, 12:20
Medlem
Lyssnat på nya avsnittet av podden. Det var så ängsligt och negativt så jag fick ångest av det. Haha.
Citera
2026-07-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Lyssnat på nya avsnittet av podden. Det var så ängsligt och negativt så jag fick ångest av det. Haha.

Så kände jag också av varenda avsnitt jag försökte lyssna på. Tycker bloggen har vart detsamma senaste åren och går aldrig in längre. Bara ångest och ängslan.
Citera
2026-07-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Jag funderar över hennes enahanda mat…. Äter Pontus och Lynn också bara fröer och kvarg och ägg till både frukost och lunch? Ingen barnmat direkt…. Barn älskar ju ofta mjukt bröd och pålägg, men jag tror aldrig jag sett en macka i bloggen…

Tänkte på det häromdagen också, när ”Pontus arbetat i trädgården hela dagen” och till middag gjorde hon sallad, tomater och mozzarella… Blir ”en arbetande karl” mätt på salladsblad??? 😳 Och vilket barn vill ha enbart salladsblad och tomater till middag?
Hon visar sannolikt inte allt. Det har ofta framkommit att Lynn äter annat, pasta t ex. Kanske Pontus äter samma. Elsa vill ju inte visa deras middag, hon vill visa en illusion av en drömtillvaro.
Citera
2026-07-08, 00:46
Medlem
Fick Elsa-vibbar av Johanna Bradfords Insta inlägg om sin semesterfrukost. Hon vaknar före familjen, njuter av kaffe, bild på kokta ägg, samma bikini som Elsa. Vem härmar vem egentligen?
Citera
2026-07-08, 07:24
Medlem
Jag tolkar dagens inlägg som ett desperat försök att ljuga för sig själv att allt är fine, att det helt enkelt är ”så hon funkar” när roten till problemet i själva verket är ängslan, ångest, känslor av otillräcklighet.
Citera
2026-07-08, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Fick Elsa-vibbar av Johanna Bradfords Insta inlägg om sin semesterfrukost. Hon vaknar före familjen, njuter av kaffe, bild på kokta ägg, samma bikini som Elsa. Vem härmar vem egentligen?

Det var som en kopia av Elsa, eller om Elsa kopierar Johanna? Även andra inlägg med fotbilder, korgväskor m.m var likt.
Citera
2026-07-08, 08:30
Medlem
Haha i dagens inlägg skriver hon att man kanske ska ta bort soffan i stan för att få ett mer händelserikt vardagsliv. Stoppa pressarna soffshopparen Billgren överväger att vara UTAN?! Vad ska hon då lägga sin energi på, om inte att fundera över om beige eller ljusrosa tyg är finast? Och vad fan skulle stå där istället? En otymplig klosterbänk mitt i rummet? Hahaha. Ett tips till Elsa: sluta spegla dig, sätt på appbegränsning på mobilen, börja skapa något. Kanske gå en drejkurs eller improvisationsteater? Kasta dig ut och gör något utan att dokumentera det.
Citera
2026-07-08, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Haha i dagens inlägg skriver hon att man kanske ska ta bort soffan i stan för att få ett mer händelserikt vardagsliv. Stoppa pressarna soffshopparen Billgren överväger att vara UTAN?! Vad ska hon då lägga sin energi på, om inte att fundera över om beige eller ljusrosa tyg är finast? Och vad fan skulle stå där istället? En otymplig klosterbänk mitt i rummet? Hahaha. Ett tips till Elsa: sluta spegla dig, sätt på appbegränsning på mobilen, börja skapa något. Kanske gå en drejkurs eller improvisationsteater? Kasta dig ut och gör något utan att dokumentera det.

Känns verkligen som att hon skulle behöva ha ett vanligt jobb.. Så hon får stimulans, blir trött på riktigt och uppskattar vilan efteråt.. istället för att leta efter lugnet i ny soffa eller brist på soffa då. Gissar att Pontus och Lynn inte vill stå-vila i showroomet.
Citera
2026-07-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Känns verkligen som att hon skulle behöva ha ett vanligt jobb.. Så hon får stimulans, blir trött på riktigt och uppskattar vilan efteråt.. istället för att leta efter lugnet i ny soffa eller brist på soffa då. Gissar att Pontus och Lynn inte vill stå-vila i showroomet.

Haha verkligen! Ser framför mig hur killarna bara står och stirrar håglöst in i en vägg, som en Sim. Hon skulle verkligen behöva ett riktigt jobb men hon orkar ju inte plugga och då finns det ju inte så många alternativ… Tror verkligen att trenden inom inredning och mode mer och mer kommer gå mot personlighet, DIY och unika inslag (för att komma så långt som möjligt från AI och fast fashion) och där har ju inte Elsa nåt att komma med. Tvivlar på att hon kommer kunna försörja sig på att vara influencer om tio år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in