2026-07-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansandemusen
Där har du fel !
Domstolen dömde att Nicci skulle ta med C för att ta ett DNA test.
Hon svarade inte på deras delgivningar överhuvudtaget!
Det fastslogs även i Svea hovrätt.
Den våldtäkten lades väl ner ?

🫠 fan va folk hakar upp sig på att tingsrätten har bestämt att hon skulle dna-testas? Om han hade skrivit på fadeskapspappret när han erbjöds göra de av familjerätten (ett papper som Nicci redan hade skrivit under……) så hade han kunnat spara 1,5 år av ”sin kamp för att få bli pappa” och som hade aldrig behövt gå till domstol….. det var för att Andreas var bestämd om ett test som familjerätten fick lämna över ärendet till domstolen. Ja det var dumt av henne att inte svara på delgivningar men ännu dummare av han att göra sig själv till ett offer när han i slutändan ändå skrev på utan test men 1,5 år senare. Svara på frågan istället. Tycker du han verkar vara en nice person? Hade du velat att ditt barn dejtade honom?
Citera
Igår, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
🫠 fan va folk hakar upp sig på att tingsrätten har bestämt att hon skulle dna-testas? Om han hade skrivit på fadeskapspappret när han erbjöds göra de av familjerätten (ett papper som Nicci redan hade skrivit under……) så hade han kunnat spara 1,5 år av ”sin kamp för att få bli pappa” och som hade aldrig behövt gå till domstol….. det var för att Andreas var bestämd om ett test som familjerätten fick lämna över ärendet till domstolen. Ja det var dumt av henne att inte svara på delgivningar men ännu dummare av han att göra sig själv till ett offer när han i slutändan ändå skrev på utan test men 1,5 år senare. Svara på frågan istället. Tycker du han verkar vara en nice person? Hade du velat att ditt barn dejtade honom?

Är ju du som malt om det i inlägg efter inlägg jag rättade dig med vad som var sant ! Om N bara låtit V ta provet så hade ju hon visat att hon är en större människa än vad hon hittills visat !
Känner inte honom men ja jag tycker han verkar trevlig i den kontakt jag haft med honom !
Senast redigerad av Dansandemusen Igår kl. 07:01.
Citera
Igår, 08:58
Medlem
Svarar såhär

Citat:
Är det någon här som verkligen genuint tycker Andreas verkar va en nice person? Om man helt bortser från att Nicci anmälde honom för de hon anklagar honom för så har han alltså:
Kan han vara, känner inte honom

-Blivit anmäld för våldtäkt av en annan tjej i Göteborg under förra året. Våldtäkten ska ha hänt under tiden han va ihop med sin förra tjej (som har ett namn som börjar på J)
Illa om det är sant

- En av hans exflickvänner beskriver honom som kall, oberäknelig och att hon känner igen det Nicci säger om han (om våldsamheter både mot människor och djur t.ex. detta är en del av offentliga handlingar så ingen behöver komma och anklaga mig för att jag ska ha ”sökt upp” hans ex igen&#128580
Har missat det om djuren men det är självklart illa om det är sant

- Fortsatt bygga sin karriär i sociala medier på ett beräknande vis genom att posta offer content om han inte ”får vara pappa” fast de hela tiden var han själv som krävde ett DNA-test och därmed sköt upp sin egen underskrift. Har dom senaste månaderna lagt upp mer och mer där han använder vårdnadsmålet/konflikten/barnet som morot för att följarna ska engagera sig. Äckligt???

Stor överdrift, "karriär" är verkligen att ta i, han har hållit låg profil snarare

- är med i en podcast där han helt ljuger om hur allt gått till (trots att detta alltså finns dokumenterat) om bland annat att ”han bara gjort som han blivit tillsagd och litat på myndigheter” och fortsätter snacka om de som att Nicci har vägrat låta han skriva på faderskapsbekräftelsen. (Fast hon sa att han kunde få skriva på från början i faderskapsutredningen). Inget av de stämmer ju, han får inga följdfrågor och det är så genomskinligt?

Jag tycker att N kan vara glad över hur ödmjuk han var mot henne snarare. Sen var det väl inte hans fel att han inte fick några följdfrågor, och antagligen just vad han ville undvika för allas skull och därför svarade som han gjorde.

- Sitter också i podden och säger han önskar dom kunde fira jul ihop i framtiden men driver ändå ett rätts ärende där han säger att Nicci är olämplig som vårdnadshavare?

Jag tror ju knappast att han tänker att det är realistiskt, men i de bästa av världar.
Dvs om hon inte ansågs vara olämplig som VH så hade det varit önskvärt

Jag fattar verkligen att Nicci också kan anklagas för att t.ex. använda barnet för content och hon har också sin podcast men det finns ju inget i hans beteende som faktiskt får han att framstå som en nice kille? Det handlar ju inte längre om att ”han har rätt att berätta sin sida” utan han utnyttjar detta för fame.

Undrar hur många av er som skulle bli glada om era döttrar kom hem med ngn som Andreas? 🫠
Hade tyckt att hon skulle bilda en egen uppfattning om honom, men ha detta i åtanke

Senast redigerad av Upp-till-bevis Igår kl. 09:29.
Citera
Igår, 09:01
Medlem
Citat:
Är ju du som malt om det i inlägg efter inlägg jag rättade dig med vad som var sant ! Om N bara låtit V ta provet så hade ju hon visat att hon är en större människa än vad hon hittills visat !
Känner inte honom men ja jag tycker han verkar trevlig i den kontakt jag haft med honom !

Nä, du ”rättade” med en extrem fultolkning av vad som hänt och i den fula och överdrivna tolkningen så framstår Andreas som ett offer. Ingen tror på riktigt att Andreas tvivlade på att han var pappa till barnet och han ville förmodligen göra DNA testet för att få vara den som bestämmer och hämnas på Nicci. Jag har också träffat han och jag tycker man märker att nåt är fel, har tidigare sagt att de känns som han har typ Asperger och ej förstår sociala koder eller mönster.

Hade aldrig låtit min dotter dejta någon som blivit anmäld för våldtäkt av två olika personer och som har två ex som beskriver honom som gränslös, någon som slåss och som pratar om att han vill vara elak mot sina flickvänner. Man är fan personlighetsstörd själv om man i ”inlägg efter inlägg” försvarar hans beteende och inte tar in hur stor hans egen del i den utdragna faderskaps processen är. Ni är många här som behöver fundera på vad fan ni skickar för signaler till unga kvinnor om hur dom ska tänka kring män och hur män får bete sig i relationer.
Citera
Igår, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Svarar såhär

Herregud läs dokumenten från tingsrätten så målas de upp en bild av hur han betett sig mot både människor och djur som jag inte fattar hur någon av er här kan försvara. Fattar inte heller hur ingen här inte kan se genom det han gör i sociala medier? Man kan fan inte säga att någon som lägger ut offer inlägg efter offer inlägg ”håller låg profil”. Antingen så håller man låg profil och då håller man käften eller så är man lika mycket en del av dramat i sociala medier som Nicci är. Herregud…. Och bara för att han upprepade gånger säger att han ”inte vill ha drama” så betyder inte de att det är sant. Räcker med att lyssna på podcasten för att höra att han fortsätter ”plantera” spekulation om Nicci. Han är inget annat än en jubelidiot och ni sitter här och försvarar allt han gör. Om Nicci är en dålig förebild för unga tjejer så är ni också de med tanke på hur ni tycker att hon borde anpassa sig efter någon som är helt gränslös, som sagt anmälts av en annan kvinna i Göteborg för våldtäkt, beter sig illa mot människor och djur, har sagt till en exflickvän att om hon blir gravid så ska han slå henne i magen så barnet dör. Och här sitter ni och är så jäääääävla neutrala? Hade du låtit din dotter dejta honom?
Citera
Igår, 09:12
Medlem
Citat:
Herregud läs dokumenten från tingsrätten så målas de upp en bild av hur han betett sig mot både människor och djur som jag inte fattar hur någon av er här kan försvara. Fattar inte heller hur ingen här inte kan se genom det han gör i sociala medier? Man kan fan inte säga att någon som lägger ut offer inlägg efter offer inlägg ”håller låg profil”. Antingen så håller man låg profil och då håller man käften eller så är man lika mycket en del av dramat i sociala medier som Nicci är. Herregud…. Och bara för att han upprepade gånger säger att han ”inte vill ha drama” så betyder inte de att det är sant. Räcker med att lyssna på podcasten för att höra att han fortsätter ”plantera” spekulation om Nicci. Han är inget annat än en jubelidiot och ni sitter här och försvarar allt han gör. Om Nicci är en dålig förebild för unga tjejer så är ni också de med tanke på hur ni tycker att hon borde anpassa sig efter någon som är helt gränslös, som sagt anmälts av en annan kvinna i Göteborg för våldtäkt, beter sig illa mot människor och djur, har sagt till en exflickvän att om hon blir gravid så ska han slå henne i magen så barnet dör. Och här sitter ni och är så jäääääävla neutrala? Hade du låtit din dotter dejta honom?

Vad är det som står om djuren? Det har jag aldrig hört talas om.
Du kallar flera här för hatiska mot N, och det är precis vad du uppfattas vara mot A.

Jag försvarar inte honom, men än så länge finns det vad jag vet inte bevis för allt du påstår. Därför tycker jag inte att det ska presenteras som om det vore fakta eller som grund för att döma ut eller lyncha honom. Det som hittills har kommit fram får honom inte att framstå i god dager nej...men det är ändå viktigt att skilja mellan misstankar, uppgifter och sånt som faktiskt är bevisat
Senast redigerad av Upp-till-bevis Igår kl. 09:22.
Citera
Igår, 11:41
Medlem
Citat:
Du kallar flera här för hatiska mot N, och det är precis vad du uppfattas vara mot A.

Jag försvarar inte honom, men än så länge finns det vad jag vet inte bevis för allt du påstår. Därför tycker jag inte att det ska presenteras som om det vore fakta eller som grund för att döma ut eller lyncha honom. Det som hittills har kommit fram får honom inte att framstå i god dager nej...men det är ändå viktigt att skilja mellan misstankar, uppgifter och sånt som faktiskt är bevisat

Upplever inte heller att någon här tar det som senare framkommit om A i försvar.
Tvärtom...
Om så är fallet så är det ett förkastligt beteende från hans sida.
Jag är fortfarande i chock då min uppfattning om och det jag tidigare sett/hört av/om A varit en helt annan än det som beskrivs av anonyma i anmälan, ex. flickvän och N.

Efter att ha läst akterna från ST så har jag svårt att se vissa akter i OH som ren fakta då det är konversationer mellan privatpersoner och handskrivet brev, sk. indicier, obestyrkta uppgifter.
Ord står mot ord så det blir någonstans omöjligt för en utomstående som ej varit i parternas direkta närhet att veta vem som egentligen talar sanning.

Samtidigt så bör man ihågkomma att tråden i huvudsak handlar om
"Senaste nytt och skvaller om NLH" och då hamnar per automatik det största fokuset på den person som bär dess huvudämne.

Om man så önskar skriva om ex. AD som huvudämne eller bara om "fallet" A & N så finns ju friheten till den/de personer att skapa en ny tråd i forumet.

🙏❤️🌞
Senast redigerad av Artmovie Igår kl. 12:07.
Citera
Igår, 11:46
Medlem
Vissa personer blir helt personlighetsförändrade när de dricker/festar/tar droger. Jag hade varit orolig om min dotter valde män som Ben, Marcelo, A och V. Hade varit orolig om min son helt plötsligt skaffade barn och gifte sig med en kvinna som Nicci och fick J till svärmor. Allt är inte svart eller vitt.
Citera
Igår, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Upplever inte heller att någon här tar det som senare framkommit om A i försvar.
Tvärtom...
Jag är fortfarande i chock då min uppfattning om och det jag tidigare sett/hört av/om A varit en helt annan än det som beskrivs av anonyma i anmälan, ex. flickvän och N.

Efter att ha läst akterna från ST så har jag svårt att se vissa akter i OH som ren fakta då det är konversationer mellan privatpersoner och handskrivna brev, sk. indicier, obestyrkta uppgifter.
Ord står mot ord så det blir någonstans omöjligt för en utomstående som ej varit i parternas direkta närhet att veta vem som egentligen talar sanning.

"Senaste nytt och skvaller om NLH" och då hamnar per automatik det största fokuset på den person som bär dess huvudämne.

Om man så önskar skriva om ex. AD som huvudämne eller bara om "fallet" A & N så finns ju friheten till den/de personer att skapa en ny tråd i forumet.
🙏❤️🌞
Håller med. Nej det kan aldrig klassas som fakta eller bevis.
Nej tråden ska ha fokus på N, helt rätt.
Citera
Igår, 12:17
Medlem
Tråden handlar inte om Viktor heller men ingen av er skäms för att skriva ”inlägg efter inlägg” om honom och hans tidigare flickvänner eller relationer och skvallra om att han skulle ha varit otrogen i tidigare relationer 🤔 men fort någon kritiserar Andreas så handlar tråden om Nicci och de man skriver om Andreas är ”off topic”. Är ju inte direkt så att ens en liten del av de ni presenterar om Nicci eller Viktor här är fakta men varje gång någon skriver om ett rykte i en grupp på Facebook så kallar ni de för ”information” 🫠 varför kan man inte tänka sig att skilja på åsikt, misstankar, uppgifter och sånt som faktiskt är bevisat när de kommer till henne? som sagt försvarar jag inte Niccis beteende alls men några av er här behöver verkligen fundera på hur fan ni beter er och vad ni ställer er bakom.

De finns bevis för att han blivit polisanmäld två gånger för våldtäkt (en gång av Nicci och en gång av en tjej i Göteborg). en exflickvän till honom bekräftar att han är våldsam mot tjejer och djur (detta står i dom offentliga handlingarna). Nicci har även polisanmält han för annat. Även om händelserna ej är bekräftade så är det fakta att anklagelserna finns eller funnits. De är alltså minst 3 personer som varit nära han som har denna bilden av han.

De är även fakta att han va den som drog ut på tiden i faderskapet för att han vägrade skriva på bekräftelsen utan ett DNA- test i över ett år. Är bevisat. 👍🏻

Och de är fakta att även han exploaterar vårdnadstvisten, konflikten och den lilla flickan i sociala medier för sin egen framgång. Är också bevisat även om ni här är helt övertygade om att de är hans rättighet. 👍🏻

Och de är fakta att han inte alls lever/beter sig som han säger utåt om att han inte vill bråka eller ha konflikter för i rätten säger han helt andra saker, de är bevisat 👍🏻

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Tvärtom...

Efter att ha läst akterna från ST så har jag svårt att se vissa akter i OH som ren fakta då det är konversationer mellan privatpersoner och handskrivna brev, sk. indicier, obestyrkta uppgifter.

🙏❤️🌞
Citera
Igår, 12:24
Medlem
Citat:
Tråden handlar inte om Viktor heller men ingen av er skäms för att skriva ”inlägg efter inlägg” om honom och hans tidigare flickvänner eller relationer och skvallra om att han skulle ha varit otrogen i tidigare relationer 🤔 men fort någon kritiserar Andreas så handlar tråden om Nicci och de man skriver om Andreas är ”off topic”. Är ju inte direkt så att ens en liten del av de ni presenterar om Nicci eller Viktor här är fakta men varje gång någon skriver om ett rykte i en grupp på Facebook så kallar ni de för ”information” 🫠 varför kan man inte tänka sig att skilja på åsikt, misstankar, uppgifter och sånt som faktiskt är bevisat när de kommer till henne? som sagt försvarar jag inte Niccis beteende alls men några av er här behöver verkligen fundera på hur fan ni beter er och vad ni ställer er bakom.

De finns bevis för att han blivit polisanmäld två gånger för våldtäkt (en gång av Nicci och en gång av en tjej i Göteborg). en exflickvän till honom bekräftar att han är våldsam mot tjejer och djur (detta står i dom offentliga handlingarna). Nicci har även polisanmält han för annat. Även om händelserna ej är bekräftade så är det fakta att anklagelserna finns eller funnits. De är alltså minst 3 personer som varit nära han som har denna bilden av han.

De är även fakta att han va den som drog ut på tiden i faderskapet för att han vägrade skriva på bekräftelsen utan ett DNA- test i över ett år. Är bevisat. 👍🏻

Och de är fakta att även han exploaterar vårdnadstvisten, konflikten och den lilla flickan i sociala medier för sin egen framgång. Är också bevisat även om ni här är helt övertygade om att de är hans rättighet. 👍🏻

Och de är fakta att han inte alls lever/beter sig som han säger utåt om att han inte vill bråka eller ha konflikter för i rätten säger han helt andra saker, de är bevisat 👍🏻

Att du får fortsätta !
Alla anmälningar lades ner !
Det var Nicci som vägrade Dna test trots att även hovrätten sa att det skulle genomföras. Det finns inga ursäkter för det !
I Vs fall så finns det bevis för hans otroheter.
Att N säljer sig finns det också bevis på !
Sluta häng här om du inte tål det som skrivs !
Citera
Igår, 12:48
Medlem
Citat:
Att du får fortsätta !
Alla anmälningar lades ner !
Det var Nicci som vägrade Dna test trots att även hovrätten sa att det skulle genomföras. Det finns inga ursäkter för det !
I Vs fall så finns det bevis för hans otroheter.
Att N säljer sig finns det också bevis på !
Sluta häng här om du inte tål det som skrivs !

Du fattar ju inte, de va kasst av Nicci att hålla sig borta från att delges rättens beslut men Andreas använde hela DNA-saken för att straffa nicci. Han behövde helt uppenbarligen inte dna-testet utan krävde de för att han ville jävlas med Nicci och slösade på sin egen tid. 🤷🏼‍♀️ det va den onödigaste vändan i domstol man någonsin sett och han slösade inte bara på sin tid med sitt barn utan också med skattebetalarnas pengar……. Bara för att de skulle finnas bevis för det du påstår så betyder inte det att Andreas automatiskt blir en nice människa och behöver försvaras. Han framstår som skit obehaglig men det är fan ännu obehagligare att så många här försvarar allt han gör för de är att sätta ett jävligt dåligt exempel för unga kvinnor som lever i destruktiva relationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in