2026-07-07, 19:55
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nej. Svensson, Svensson kom typ fem år efteråt. Och att det ska vara likt Married.. With Children? Sluta röka crack.

Det ÄR rätt likt, men det kan vara en slump. Händelserna som tas upp är sådant som barnfamiljer kan känna igen sig i både i Europa och USA, det är inget unikt.
Citera
2026-07-07, 20:10
Medlem
Fantens avatar
Men om jag ska försöka hålla mig till topic, så vill jag nog säga Tusenbröder. Jag står nog fast vid att Nilecity vinner humorkategorin men det är också ett stenhårt tidsdokument. Inte så lite av humorn faller om man inte var med på den tiden.
Citera
2026-07-07, 20:36
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakerbock
Nej, Kullamannen är bättre.
Blondinen var söt i alla fall.
Citera
2026-07-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollarna
https://www.svtplay.se/svensson-svensson

Ja, den är riktigt bra för att vara en svensk 90-talskomedi. Idag hade en sådan serie nog inte stått sig lika väl, det var ju just all rekvisita och tidsandan som genomsyrade 90-talet och gav hela serien en så mysig känsla.. Några andra favoriter från 90-talet var En ängels tålamod samma där rekvisita var mysigt typisk 90-talshem. Rederiet och Skilda världar var också favoriter! 80-90 tal var verkligen den bästa tiden! Saknar det massor.
Citera
2026-07-07, 21:48
Medlem
Foliekavajs avatar
Nej, Bron är tusen ggr bättre.
Citera
2026-07-07, 22:05
Medlem
leprasjuklings avatar
Alltid haft mycket svårt för Svensson, Svensson.
Stinker av klassförakt.
Citera
2026-07-07, 22:08
Medlem
Fantens avatar
Jag var tvungen att titta på ett avsnitt. Det var inte så bra. Och hur fan kunde jag ha en crush på Chelsie Dickson back in the day?
Citera
2026-07-07, 22:24
Medlem
IceEyess avatar
Vad Segemyhr beträffar så var det (enligt mitt tycke) bara de tre första säsongerna som var riktigt bra.

En fot i graven var ganska underhållande.
Citera
2026-07-07, 22:28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Nej. Svensson, Svensson kom typ fem år efteråt. Och att det ska vara likt Married.. With Children? Sluta röka crack.

Tror att det är du som röker här..
Samma genre; en misslyckad man, den ene är försäljare av damskor, den andre jobbar på posten.. Fruarna skiljer sig åt; svenskan är bankchef, amerikanskan är hemmafru.
Barnen är samma; en av varje sort.

Svensson Svensson kom 1994 med PAL625 SVT, "Våra värsta år" kom 1987 med NTSC525 FOX. -Hade en downlink via AFRTS med stor spegel, och TV med multistandard.
Citera
2026-07-07, 22:32
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tror att det är du som röker här..
Samma genre; en misslyckad man, den ene är försäljare av damskor, den andre jobbar på posten.. Fruarna skiljer sig åt; svenskan är bankchef, amerikanskan är hemmafru.
Barnen är samma; en av varje sort.
Och det där likheterna tar slut. Det är bara på ytan likt. Eller tycker du att Lina och Max påminner väldigt mycket om Kelly och Bud kanske? Eller att Lena och Peggy har några som helst likheter? För att inte tala om skämten.

Båda är sitcoms om familjer men sen är likheterna ganska få. Om det ens finns några.
Senast redigerad av Fanten 2026-07-07 kl. 22:35.
Citera
2026-07-07, 22:54
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Och det där likheterna tar slut. Det är bara på ytan likt. Eller tycker du att Lina och Max påminner väldigt mycket om Kelly och Bud kanske? Eller att Lena och Peggy har några som helst likheter? För att inte tala om skämten.

Båda är sitcoms om familjer men sen är likheterna ganska få. Om det ens finns några.

Tror att det var SVT som var WOKE.. Allan och Al var losers, 100% kan man göra detta med män, det är inget problem vare sig i USA eller SWE.
MEN kvinnorna diffar, det går inte att ha en idiot till hemmafru i svensk TV, så Susanne Reuter fick bli bankdirektör..

Antar starkt att SVT tittade på FOX när de skrev serien senare. "Svenska värderingar" om kvinnosakskvinnor och liknande trams.
Citera
2026-07-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollarna
Fanns ej på SVT play
Alla avsnitt finns på YT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto