Svensson, Svensson är bra. Bonusfamiljen är lite för ångestframkallande och deppig för min smak. Första säsongerna av solsidan är helt fantastiska. Samma med typ Percy tårar och nilecity. Underbara serier!
Precis som 99% av Sveriges befolkning har jag bara sett ett enda avsnitt. När de firar jul vilket SVT sänt varje julafton så länge jag kan minnas. Sjukt tråkigt program.
Omöjligt. Smaken är som baken. Själv har svårt för fisljummen mjäkig komedi som just "Svensson, Svensson", som kammar medhårs, ska passa alla (och alltså egentligen ingen).
I min smak (alla finns på SVTplay):
Där finns den jäkligt roliga "På kurs med Kurt", egentligen ett barnprogram, och även "Tårtan". likaså för barn, men ack så roliga även för äldre.
En serie som inte var tänkt att vara rolig är pekoralet "Det finns inga smålänningar", ett tidstypiskt pekoral som är en förtäckt partsinlaga i Israel-Palestina-konflikten, om man nu trodde att SVT:s ställningstagande är ett nytt påfund.
Snackar vi bara ren kvalitet är "Hedebyborna" oslagbar.
Hedebyborna som några redan nämnt är den överlägset bästa svenska tv-serie som visats. Hem till byn, Svenska hjärtan och Tre kärlekar var också riktigt riktigt bra.
Svensson, Svensson var väl småroligt men är inte bäst ens om man bara räknar in den i komedigenren.
"Svensson Svensson" är nästan en kopia på "Våra värsta år" med favoriten Al Bundy,,
Tror att "Svensson" var först, men jag vet inte.. https://www.youtube.com/watch?v=7cpVrL7DUPk
Nej. Svensson, Svensson kom typ fem år efteråt. Och att det ska vara likt Married.. With Children? Sluta röka crack.