2026-07-07, 21:02
Medlem
Är det att Ryssland välkomnas tillbaka eller att alla ryssar välkomnas tillbaka?
Citera
2026-07-07, 21:03
Medlem
Märkligt när ett land i krig bryr sig om att deras män i stridbar ålder ska hålla på med idrott när de ju behövs i skyttegravarna eller för att röja minor.
Citera
2026-07-07, 21:06
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Och Israel. Hade dessa tre länder stängts av från all tävlan hade jag inte sagt ett ljud. Det är leken och man får leken tåla. Att däremot stänga av Ryssland och Vitryssland (det senare landet har inte ens invaderat någon, man åker med bara genom guilt by association) samtidigt som USAs president ena månaden kidnappar Venezuelas president och fängslar honom för att en tid senare dela ut VM-pokalen i fotbolls-VM och Israel tillåts härja runt fritt i både idrotten och schlagerfestivalen samtidigt som man bombar tiotusentals barn i alla sina grannländer… Ja, där har du skälet till varför många påpekar hyckleriet.
Israel försvarar sig, liksom Ukraina. Det är skillnaden mellan ryssland - USA och Israel - Ukraina. Hamas/Hisbollar har än inte slutat attackera Israel. (Kommer heller inte att göra förrän de är en jävla stenhög med lite aska kvar)

Även fast USA är en allierad behöver de inte attackera Iran, de har själva inte blivit attackerade. Där ligger skillnaden. Det skalade upp det hela 50 gånger.
Citera
2026-07-07, 22:58
Medlem
Duvlorts avatar
Nu kontrar Infantino och öppnar för Ryssland även i fotboll.
Frågan är vem som blir först att ge Putin fredspriset, IOK eller Fifa?
Citera
2026-07-08, 01:52
Medlem
Härligt med krigsförbrytare i OS🤦‍♂️
Citera
2026-07-08, 07:44
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dralie
Sverige är skyldigt att dra sig ur Olympiska kommittén i protest. Jag hoppas att vår regering har modet att göra detta? Eller inte?

Tycker jag också.
Kristersson borde vara tydlig här, Sverige bekämpar Ryssland via Ukraina vilket gör det omöjligt att möta dom idrottsligt.
Senast redigerad av Africagonzo 2026-07-08 kl. 07:48.
Citera
2026-07-08, 09:32
Medlem
LKKINGENs avatar
Det jag tycker är fantastiskt hur allt som förut ingen trodde på nu har flyttats ut ur skuggorna och händer helt öppet utan konsekvenser.

Såklart har Trump och Putin snackat om detta med OS och sen har Trump prata med någon som pratat med någon annan och vips är alla delegater i IOK rörande överens om att man inte ska blanda ihop politik och sport, vilket samma organisation blev tillsagda att göra av just USA när bojkotten inleddes.
Går det hitta en organisation där alla ledamöter inte är korrupta? IOK är en organisation där det med 100% säkerhetet går säga att alla är korrupta. FN, Nato och EU är andra som åtminstone i det beslutande toppskicket är 100% korrupta.

Tuffe Uffe har gett svågerpolitik ett ansikte, Le Pen i Frankrike har förskingrat fr EU men tillåts ändå verka vidare, Trump tjänar miljarder på insiderhandel med olja när Bibbi ringer och berättar vad och hur han ska göra och när, jag vad Trump ska göra, Bibbi är det ingen som säger till vad han ska göra nu när Epstein är borta ur offentligheten.

Judarna håller på med sitt bygge av Storisrael vilket såklart är samma sak som att skaffa sig lebensraum som dom fördömt tyskarna för sen 1945 och fått resten av världen med sig.

Fotbollskungen, Nato prinsen mfl slickar Trump så hårt i röven att han ibland får känslan av att ha två tungor.
Sportwashing fungerar alldeles utmärkt för olje staterna som inte vill annat än att sprida sin religion och våra svenska politiker gör allt dom kan för att göra dem till lags.

Överallt i västvärlden sker saker som ingen i befolkningen röstat för, tex immigrationn finns det inte en vettig människa som röstat för på det sättet som det sker idag, ja kanske Mp men dom har lurat isina anhängare att om man vill rädda miljön behöver vi ha öppna gränser.
EU tillåts härska över oss med våra politikers goda minne trots att det är en överstatlig organisation utan ansvar med ledare som blivit utsedda och tillsatta av??? Inte en uns av demokrati i det förfarandet.

En sak man får ge Putin en eloge för är att han aldrig smusslat med att han ihop med sina oligarker suger åt sig varenda dollar dom kan ur den ryska ekonomin, det handlar om miljarder, dagligen. Ja dollar för råvarorna dom säljer utrikes betalas med dollar och kommer aldrig någon inom de ryska gränserna till godo.
Visst ok, arbetarna ska ha betalt men det är såklart existens minimum, ingen skyddsutrustning eller säkerhet för arbetarna och dom har lagt ner lite på att putsa fasader i de större städerna för att ge folk sken av att dom har det bra för i städerna har en hel del hyfsade villkor endast är för att dom ska hålla sig så sin plats, sitt ner i båten och håll käft så har du så du klarar dig och lite till. Man ska inte många km utanför städerna för att se det Ryssland som egentligen driver runt städerna och där är det varken överflöd eller vackert.

Finns det något ställe där ni tror att det INTE förekommer korruption och att allt bestäms bakom stängda dörrar långt innan resultatet när den breda allmänheten?
Senast redigerad av LKKINGEN 2026-07-08 kl. 09:38.
Citera
2026-07-08, 09:52
Avslutad
Media skriver : Alla ryssar åter välkomna i OS 2028: ”Ett olyckligt beslut”
Jag skulle snarare säga ett lyckligt beslut
På grevens tid, nu bara ishockeyn kvar!
Citera
2026-07-08, 10:02
Avstängd
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Tycker jag också.
Kristersson borde vara tydlig här, Sverige bekämpar Ryssland via Ukraina vilket gör det omöjligt att möta dom idrottsligt.

Vadå omöjligt? Varför skulle det vara det? Sport och krig är två olika saker har jag för mig.
Citera
2026-07-08, 10:16
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Vadå omöjligt? Varför skulle det vara det? Sport och krig är två olika saker har jag för mig.

Det handlar om moral och ryggrad. Man kan inte stödja Ukraina med vapen för åtskilliga miljarder och uttala sig om att Ryssland är vårt främsta hot och samtidigt acceptera dom på världsarenan inom idrott.
Vi bjöd in Nazityskland till Finnkampen och det hade varit otänkbart idag eller hur? Så visst hör politik och idrott ihop.
Citera
2026-07-08, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Det handlar om moral och ryggrad. Man kan inte stödja Ukraina med vapen för åtskilliga miljarder och uttala sig om att Ryssland är vårt främsta hot och samtidigt acceptera dom på världsarenan inom idrott.
Vi bjöd in Nazityskland till Finnkampen och det hade varit otänkbart idag eller hur? Så visst hör politik och idrott ihop.
Varför inte det?
Det funkade utmärkt förr i tiden och det kommer det att göra nu med.
Iran blev inbjudna att delta i Fifa i USA trots att de målats ut som fiender till USA
Det är nog du som borde ändra på din inställning till idrott och andra liknande opolitiska evenemang.
Citera
2026-07-08, 11:19
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Varför inte det?
Det funkade utmärkt förr i tiden och det kommer det att göra nu med.
Iran blev inbjudna att delta i Fifa i USA trots att de målats ut som fiender till USA
Det är nog du som borde ändra på din inställning till idrott och andra liknande opolitiska evenemang.

Personligen anser jag att dom är välkomna. Ska man förbjuda ett land pga krig eller förtryck så blir det fler länder som borde förbjudas delta eller så är dom välkomna, med flaggor och nationalsång.
Nej, OS är inte opolitiskt.
Nu har vi en regering som tycker annorlunda och önskar att Ryssland inte ska delta samtidigt som man är extremt tydlig i sin politik vad man tycker om frågan, då ska man ha ryggrad och vara stark att säga nej på riktigt. Ett nej till OS är ett väldigt litet och enkelt beslut jämfört att så tydligt och starkt stödja en part i pågående krig. Mycket kan hända till 2028 men kval och förberedelser kräver beslut nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in