2026-07-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarmorRex
Tyvärr bryr sig inte alla uppfödare om sånt. Är hunden såld så slutar deras ansvar. Och har man sålt en hund till dom från början så är man inte så noga.

Jag tänker också att de inte var så noga. Sälja hundvalp till en sjuk person som kan få skov, 5-årigt barn som inte är van vid hundar, flera katter som hunden kanske inte är van vid, en partner som jobbar borta mycket osv..
Citera
2026-07-07, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirrus008
Jag tänker också att de inte var så noga. Sälja hundvalp till en sjuk person som kan få skov, 5-årigt barn som inte är van vid hundar, flera katter som hunden kanske inte är van vid, en partner som jobbar borta mycket osv..

Håller med. Iallafall inte en idealisk valpköpare. Men man vet inte vad E sagt till uppfödaren.
Dock kanske man inte kommenterat uppmuntrande på strandbilden (man kan inte kritiserat offentligt heller men iaf inte skrivit uppmuntrande).
Citera
2026-07-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Håller med. Iallafall inte en idealisk valpköpare. Men man vet inte vad E sagt till uppfödaren.
Dock kanske man inte kommenterat uppmuntrande på strandbilden (man kan inte kritiserat offentligt heller men iaf inte skrivit uppmuntrande).

Ellie har säker pratat med uppfödaren eftersom hon läser här. Förnekat allt i bästa Ellie stil. Ljuga är hon bra på.
Citera
2026-07-07, 18:07
Medlem
Citat:
Räcker ju att hon själv går in och läser. Man behöver inte ens vara medlem på Flashback för att läsa tråden ju. Och det tror jag att hon gör, för hon gillar uppmärksamhet. Så tror absolut att hon läser sin tråd.

Lina däremot tror jag är en person som är mer grundad och trygg (Ellie vill framstå som det men hennes ageranden säger motsatsen). Lina tror jag skiter i om folk skriver saker om henne. Hon har dessutom ett jobb som är verkligen fullt upp. Ellie har däremot massor med tid att läsa om sig själv.

Lustigt att Stefan inte är skriven hos Ellie..Är det för de ska slippa betala så mycket till kronofogden och dagis? Kanske skulle tipsa förskolan och Kronofogdemyndigheten..
Citera
2026-07-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55
Lustigt att Stefan inte är skriven hos Ellie..Är det för de ska slippa betala så mycket till kronofogden och dagis? Kanske skulle tipsa förskolan och Kronofogdemyndigheten..

Jag har gjort det. Men tycker fler bör göra det!!!
Citera
2026-07-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Jag har gjort det. Men tycker fler bör göra det!!!
Jag har meddelat skatteverket.
Citera
2026-07-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55
Mellon har slutat förskolan nu. Till hösten blir det skola och fritids. Jag har meddelat skatteverket om att de bor i hop.
Citera
2026-07-07, 18:34
Medlem
Citat:
Lägg för fan ner. NÄR försvarar jag henne?
Bara för att jag inte hatar på exakt allt hon gör? Jag tror att TSW finns eftersom andra länder har accepterat det. Sverige är inte alls i framkant i sjukvården längre. Det var liksom 30 år sen sist. Däremot har hon garanterat gjort mycket värre själv.

Sen tolkar du hans podd på ett annat sätt än jag gör. Ingenstans framgår en exakt orsak till hans TSW. Vilket är precis som konsensus är - man vet inte exakt varför vissa drabbas, och andra använder kortison hela livet utan att drabbas.

Kan tycka att det är stört om man är i hennes tråd för att enbart hitta saker att klaga på. Liksom hatar man allt hon gör till 100% borde man sluta kolla på henne för sin egna hälsas skull. Att vara så driven av hat är ohälsosamt.
Däremot är jag väldigt kritisk till mycket hon säger och gör, särskilt efter flytten. Hon har spårat ur totalt. Men hennes grundidé är fortfarande bra tycker jag, och hon visar en ej tillrättalagd och tråkig verklighet som de flesta andra influensers. De hade aldrig vågat visa ful hud, hängpattar, ett hem som är stökigt m.m.
Gemensamt har de dock att de vill sälja på följarna onödiga saker. Konsumtionshets driver de flesta influensers. Tyvärr har Ellie valt att rikta in sig på desperata sjuka som söker efter hjälp.
Hoppsan så aggressivt !
Citera
2026-07-07, 18:34
Medlem
Så jäv*a passivt aggressiv hon är när hon pratar om vad andra skriver. Hon är helt sjuk i huvudet.
Citera
2026-07-07, 18:39
Medlem
Beckahestens avatar
"Nu är det bara läkning på eget bevåg" Säger hon i dagens video. Så då slutar hon med vård igen, lär ju gå åt helvete. Verkar inte gå att ha två tankar i huvudet. Typ vård och egenvård. Näe svart eller vitt är det.
Citera
2026-07-07, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beckahesten
"Nu är det bara läkning på eget bevåg" Säger hon i dagens video. Så då slutar hon med vård igen, lär ju gå åt helvete. Verkar inte gå att ha två tankar i huvudet. Typ vård och egenvård. Näe svart eller vitt är det.
Eftersom jag jobbar i vården så vet jag att om en person är bångstyrig och inte vill ta emot det man erbjuder så brukar man avsluta patienten. Likväl så händer det på avdelning. Man visar var dörren är. All vård är frivillig. Så troligtvis dom som avslutat henne.
Citera
2026-07-07, 18:53
Medlem
Nämen! Så passande! Helt plötsligt ser hon bra igen! Tack vare att hon slutade med medicin (droppar)
Och höften är också bra nu! När hon slutade med Alvedon och Ipren så blev hon bra.

Detta är ju heeelt maaaagiskt 🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in