Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Bra sagt..
Bara för att någon skulle tända på det så kan man inte prata om det ens som en trend eller term
Men eftersom du har bra koll , varför tänder unga snygga killar på äldre kvinnor 50+
Där kan man ju iallafall kalla för trend
Tja, alltså det är väl som med yngre tjejer som är lite halvkåta på George Clooney, Brad Pitt eller Johnny Depp. Män som är till åren komna men ändå har sex appeal som heter duga.
"Jamen dom är ju kända!" kommer någon protestera. Ja det är de väl förvisso. Men jag tror inte det handlar om det. Edward Blom är jävligt känd i Sverige åtminstone. Det räcker liksom inte för att han ska ha massa tjejer som trånar efter honom.
George Clooney och gänget är liksom objektivt snygga. Och det finns väl antagligen någon poetisk charm i att en äldre man faktiskt är riktigt jävla snygg. Det ska dock inte förväxlas med vad många män på flashback tycks tro, att jaha, unga kvinnor tänder på
ålder. Alltså att de går igång på vilken gubbjävel som helst i medelåldern. Det har liksom inte med det att göra.
Jag tror det är samma fenomen med unga män och kvinnor. Själv skulle jag helt utan tvekan sätta Lena Olin. Hon är över sjuttio bast men vafan, kolla på henne! Helvete!
Grejen är ju att vilken jävla trettioårig brud som helst kan väl se ut som Lena Olin. Krävs liksom ingenting för det. Detta resulterar i att jag som man tycker självklart att det är fint om en trettioårig brud ser snygg ut. Men jag blir väl inte direkt imponerad. Missförstå mig rätt nu, vad jag menar är att det är väl klart en Porsche har en jävla massa hästkrafter. Men jag blir mer imponerad om någon kör om en Porsche i en rostig Prius.
Jag tror det är där attraktionen och fascinationen ligger. Lena Olin är en gammal Prius som kör åttor runt alla Porsche och BMW på motorvägarna. Hon kör t om om en och annan Mustang. Och detsamma gäller väl enstaka män som typ Clooney och gänget på den manliga sidan.
Detta ska som sagt inte förväxlas med att jätte-jättemånga unga män sitter och dagdrömmer om att få köra en gammal Prius bara just därför att det är en gammal Prius.