2026-07-07, 17:06
Medlem
Om han tar ett så kraftigt grepp om handleden så att det blir en kvarstående rodnad och skrapmärken, i avsikt att begränsa rörligheten och att injaga skräck i den utsatte så är detta helt klart ett brott. Kvinnan har bara utfört sitt arbete och agerat enligt givna instruktioner, alltså torde det falla inom ramen för övergrepp mot tjänsteman. Borde minst rendera i ett antal dagsböter, lite beroende på vad han "har i bagaget".
Senast redigerad av brakfesten009 2026-07-07 kl. 17:10.
Citera
2026-07-07, 17:07
Avslutad
Har betett sig illa tidigare, ok sätt dit fanskapet!

Noll respekt för kvinnomisshandlare!
Citera
2026-07-07, 17:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Eriksson
Tänk att det fortfarande finns män som försvarar kvinnomisshandlare. Är du själv en sådan?

Vill verkligen inte försvara honom omdetta stämmer - men varför följer man efter någon man just kastat ut? Det är ju verkligen som att be om en eskalering av situationen.
Citera
2026-07-07, 17:39
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Om vi ska inleda gissningsleken så varför inte Krister Henriksson? Honom har jag sett ett par gånger på söder och han kanske börjar få små demensutbrott nu?

Det har jag mycket svårt att tro.
Jag har träffat på honom några gånger och han är mild i sin framtoning.
Citera
2026-07-07, 17:40
Medlem
Dilkingtons avatar
Är det kanske Da* E som är i farten igen. *=n.

Det känns som att det börjar hopa sig incidenter för honom. Magisk skådis, bra suput
Citera
2026-07-07, 17:50
Medlem
Grovsnusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Om han tar ett så kraftigt grepp om handleden så att det blir en kvarstående rodnad och skrapmärken, i avsikt att begränsa rörligheten och att injaga skräck i den utsatte så är detta helt klart ett brott. Kvinnan har bara utfört sitt arbete och agerat enligt givna instruktioner, alltså torde det falla inom ramen för övergrepp mot tjänsteman. Borde minst rendera i ett antal dagsböter, lite beroende på vad han "har i bagaget".
Jag antar att du syftar på brottet 'Våld mot tjänsteman' vilket en kafé anställd absolut inte är, så det är absolut inte våld mot tjänsteman.. ringa misshandel PÅ SIN HÖJD. Vem fan blir stelfrusen av rädsla pga att någon håller i ens ena handled..? Det står även i någon av AB eller Expressens artiklar att greppet var så hårt att hon inte ens kunde slå sig loss?? löjligt ju! Känns som att hon saltar historien rejält. Men han skadade kvinnan och får då ta sitt straff.
Senast redigerad av Grovsnuss 2026-07-07 kl. 17:53.
Citera
2026-07-07, 18:26
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Är det inte Torsten igen ? Han har ju för inte så länge sedan bråkat och kastat stolar när han inte fick låna toaletten på ett fik som höll på att stänga.

Det var min första gissning. Torsten tänder av.
Skådisens sätt att vara och svara är slående likt tidigare attitydproblem hos törstiga Torsten.
Det som talar emot är väl omnämnadet som skådis. Här skulle media kunna bre på mer med ”Dramaten”, ”Ingmar Bergmans nemisis” och framför allt ”Musiker” så jag är ändå en smula tveksam.
Citera
2026-07-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Har betett sig illa tidigare, ok sätt dit fanskapet!

Noll respekt för kvinnomisshandlare!

Vet du vem det är?
Citera
2026-07-07, 19:11
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vill verkligen inte försvara honom omdetta stämmer - men varför följer man efter någon man just kastat ut? Det är ju verkligen som att be om en eskalering av situationen.

Det är lagligt att göra som hon gjorde, så det ska hon kunna göra hur mycket hon vill utan att vara rädd. Han hade väl kunnat göra något lagligt tillbaka mot henne istället för nåt olagligt? Vad tror du om det?
Citera
2026-07-07, 19:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Det är lagligt att göra som hon gjorde, så det ska hon kunna göra hur mycket hon vill utan att vara rädd. Han hade väl kunnat göra något lagligt tillbaka mot henne istället för nåt olagligt? Vad tror du om det?

Jag antydde aldrig ens att det var olagligt - jag ifrågasatte lämpligheten precis som jag ifrågasätter lämpligheten i hans motreaktion.

Min mor sa ofta - det är inte ens fel när två träter, och det ligger en hel del i det, även om det inte är en naturlag, enligt min erfarenhet.
Citera
2026-07-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det var min första gissning. Torsten tänder av.
Skådisens sätt att vara och svara är slående likt tidigare attitydproblem hos törstiga Torsten.
Det som talar emot är väl omnämnadet som skådis. Här skulle media kunna bre på mer med ”Dramaten”, ”Ingmar Bergmans nemisis” och framför allt ”Musiker” så jag är ändå en smula tveksam.

Knappast Torsten. Han är svårt sjuk och har legat länge på sjukhus.
Citera
2026-07-07, 19:53
Medlem
Thommy B? Tänkte direkt på honom. Inte särskilt trevlig särskilt mot kvinnor och närmar sig ju 90 så inte konstigt om han blivit gaggig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in