2026-07-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolller
Klart att han anhöriga säger att han "inte hade någon koppling", så säger de ju jämt.
Så sades det om dom som vart skjutna vid Vaksalagatan torg också
Helt oskyldiga…. Även om dom inte va tungt kriminella så va det inga duvungar precis
Citera
2026-07-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Stakarn hade inget koppling till gängen enligt familjen, vad i helvetet var motivering ? totalt slump ? så trott på detta, så snart man ser helikoptern man vet att det är Gränby och mord.

Finns felskjutningar när random person hamnar i skottlinjen alt blir förväxlad med ngn.
Men har du ngn inom släkten som är kriminell då är du i farozonen. Du kan bli skjuten ist för släkting eller du kan bli skjuten pga släkting eller du kan bli skjuten för att "skada/såra/utpressa" släkting. Så ingen "felskjutning" i detta fall ifall det förekommer kriminella inom familjen.
Citera
2026-07-07, 13:54
Medlem
brianmolkos avatar
Om han nu var oskyldigt skjuten, vore intressant se en bild på han och den ev tilltänkta offret som egentligen skulle bli skjuten, för att se hur lika de var, eller om mördaren behöver gå till Specsavers.
Citera
2026-07-07, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolller
Klart att han anhöriga säger att han "inte hade någon koppling", så säger de ju jämt.

Fast det är väl tyvärr rätt vanligt med både felskjutningar och att anhöriga skjuts ihjäl nuförtiden. Varför döma en potentiellt oskyldig till kriminell när han blivit ihjälskjuten?
Citera
2026-07-07, 15:10
Medlem
Vilka hjärtlösa människor det finns härinne.

Även om offret är oskyldig vill ni få honom till skykdig kriminell.

Hoppas av hela mitt hjärta ni drabbas också att någon oskyldig i er familj blir drabbad sen kan ni sitta här och vara glada
Citera
2026-07-07, 15:29
Medlem
G*nt kanske inte förtjänade nåt negativt alls emot sig, men nog fan klär han sig som en tuffing.
Inte konstigt han blev (misstaget) skjuten.

Jag förtjänar inte att nån hoppar på mig men inte fan klär jag mig som en street gangster å drar omkring på gatorna.
Detta är föräldrarnas fel, det räcker inte att ungen ska ha tomt brottsregister, han ska väl inte föra sig som en töffe för det

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/gent-19-skots-ihjal-i-uppsala-han-var-guld/
Citera
2026-07-07, 15:34
Medlem
skit ner dig
jag tycker inte han förtjänar detta men kolla hur han klär sig!
Han vill vara en cooling så långt det går utan att hans farsa får veta det ungefär
skiter fullständigt i moral

Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Vilka hjärtlösa människor det finns härinne.

Även om offret är oskyldig vill ni få honom till skykdig kriminell.

Hoppas av hela mitt hjärta ni drabbas också att någon oskyldig i er familj blir drabbad sen kan ni sitta här och vara glada
Citera
2026-07-07, 15:40
Medlem
tyskakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndresIniesta8
Enligt albanska nyheter ska han ha gått emellan ett slagsmål och så sätt blivit skjuten av ”misstag”. Låter orimligt

Citat:
Ursprungligen postat av prinsessan-estelle
försökte hitta men stod inget förutom det vi redan vet och att han var från Kosovo, så länka gärna

Det är nog detta som avses:
https://www.voxnews.al/english/aktualitet/tragjike-ne-suedi-vritet-me-arme-i-riu-shqiptar-dyshohet-viktime-e-pe-i120070
"It is suspected that the young Albanian was a bystander when the fight between criminal gangs escalated to the use of weapons that took the life of Gent Maksutaj, whose exact age has not yet been revealed, but is said to be in his 20s."
Jag tror de menar en längre tidsperiod. Kriminella gäng som var fiender började så småningom använda vapen mot varandra. Han var aldrig med i något gäng utan stod vid sidan av deras konflikter egentligen.

Det finns en albansk version av samma artikel, tag bort english ur URL:en
https://www.voxnews.al/aktualitet/tragjike-ne-suedi-vritet-me-arme-i-riu-shqiptar-dyshohet-viktime-e-pe-i120070
Översätter man den låter den lite annorlunda, t.ex.
"So far, the causes of the incident remain unclear, but there is no doubt that the incident was caused by clashes between criminal groups, as the victim's relatives have claimed."
Tillägg: Det finns en nyare artikel där som egentligen mest citerar Aftonbladet men nu nämner man kriminella gäng på ett annat vis
https://www.voxnews.al/english/aktualitet/detaje-nga-ekzekutimi-i-20-vjecarit-shqiptar-ne-suedi-arrestohet-auto-i120155
"Investigators are working to determine the motive for the crime. So far, Swedish police have not confirmed whether the murder is related to gang conflicts, a phenomenon that has hit the country hard in recent years."
Senast redigerad av tyskakuten 2026-07-07 kl. 15:43.
Citera
2026-07-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
G*nt kanske inte förtjänade nåt negativt alls emot sig, men nog fan klär han sig som en tuffing.
Inte konstigt han blev (misstaget) skjuten.

Håller helt med. Om sonen efterfrågar ett Louis Vinton skärp eller vad fasen det heter då är det dags för en jävla lavett i nacken.

Men dessa individers föräldrar går säkert själv med en jävla gucci keps som denne täcker flinten med och köpt i egypten på en kamel marknad.
Citera
2026-07-07, 15:51
Medlem
bolllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Så sades det om dom som vart skjutna vid Vaksalagatan torg också
Helt oskyldiga…. Även om dom inte va tungt kriminella så va det inga duvungar precis

Exakt, det verkar som att alla är oskyldiga fotbollsspelare?
Citera
2026-07-07, 16:43
Medlem
Åklagarmyndighetens ärendenummer: AM-105352-26.
Citera
2026-07-07, 18:31
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blinkiblu
Håller helt med. Om sonen efterfrågar ett Louis Vinton skärp eller vad fasen det heter då är det dags för en jävla lavett i nacken.

Men dessa individers föräldrar går säkert själv med en jävla gucci keps som denne täcker flinten med och köpt i egypten på en kamel marknad.
Hur går du och dina föräldrar klädda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in