2026-07-07, 14:42
Medlem
”En känd skådespelare åtalas för ringa misshandel efter en händelse på ett kafé i Stockholm.

Mannen ska ha gripit tag i en kvinnas handled efter att ha blivit ombedd att lämna.

Skådespelaren nekar till brott.

– Jag är fullständigt chockad, säger han i

https://www.expressen.se/noje/kand-skadespelare-atalas-for-ringa-misshandel-efter-handelse-pa-kafe/

Vem är skådespelaren?
Citera
2026-07-07, 14:42
Moderator
Parongatans avatar
Inlägg med en länk till stämningsansökan samt FUP:

(FB) Känd skådespelare åtalas för ringa misshandel efter händelse på kafé (Örjan Ramberg)

/Moderator
Citera
2026-07-07, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
”En känd skådespelare åtalas för ringa misshandel efter en händelse på ett kafé i Stockholm.

Mannen ska ha gripit tag i en kvinnas handled efter att ha blivit ombedd att lämna.

Skådespelaren nekar till brott.

– Jag är fullständigt chockad, säger han i

https://www.expressen.se/noje/kand-skadespelare-atalas-for-ringa-misshandel-efter-handelse-pa-kafe/

Vem är skådespelaren?
Det kan man ju undra. Verkar vara någon form av kvinnohatare eller incel när han försvarar sin gärning med att han ville sätta henne på plats
Citera
2026-07-07, 14:48
Medlem
Undrar också vem en sådan liten kvinnohatare kan vara. FUP någon?
Citera
2026-07-07, 14:50
Medlem
Citat:
Målsägande har ett ersättningsanspråk på 10 000 kronor för kränkning.

Jag vet inte. Tycker ni att det låter mycket?
Citera
2026-07-07, 14:51
Medlem
Klandalfs avatar
Äldre man gissningsvis eftersom han ville köpa en tidning (köper någon under 70 bast tidning?), på bilden visas Strandvägen så ska vi gissa att kaféet ligger på östermalm/norrmalm?

Så äldre, otrevliga män bosatta på Östermalm med omnejd?

Börje Ahlstedt? Han är väl känd för att vara otrevlig.
Citera
2026-07-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Jag vet inte. Tycker ni att det låter mycket?
Jag hade begärt mer
Citera
2026-07-07, 15:01
Medlem
Han verkar ha långa naglar i alla fall eftersom han lyckades framkalla blodvite.
Citera
2026-07-07, 15:31
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Jag hade begärt mer
Det är styrt av praxis. 10 000 ligger inom spannet av vad domstolen tilldömer vid liknande brott.
Citera
2026-07-07, 15:34
Medlem
Enligt Aftonbladets artikel om samma händelse antar jag utspelar det sig inte på ett kafe utan
Citat:
restaurang med tillhörande butik
En viss skillnad tycker jag.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xr5ggV/kand-skadespelare-atalas-for-misshandel-pa-restaurang
Citera
2026-07-07, 15:37
Medlem
Hur orkar man börja bete sig illa på ett cafe ens? Och sen när man gått ut, ta ett hårt tag om en tjejs handled och inte släppa? Regel nr 1 är ju rör aldrig nån vid en konfliktsituation det åker man nästan alltid dit på, om det inte är för att värja sig mot angrepp.
Citera
2026-07-07, 15:50
Medlem
Antar att det är Stockholms tingsrätt men vad ska man fråga efter om man kontaktar dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in