2026-07-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Så det är fakta för dig att precis alla cirka 800 gäddor som blivit publicerade har gjort skada för anhöriga? Det är väl vad du tror?

Och du är ju också beredd att skada barn då Dumpen hänger ut en gädda med sannolikt tidigare offer.
Dom är inte viktiga för dig. Det är bara eventuella anhöriga till gäddan som kanske tar skada av en publicering vi ska skydda?

Jag menar att the juice is worth the squesse.

Det du visar är att du bygger dina slutsatser på sådant du tror, och sedan behandlar du det som om det vore ett fastställt faktum.

Jag har aldrig påstått att jag talar för alla uthängda eller för alla anhöriga. Det vore ett orimligt påstående.

Däremot vet vi att det finns anhöriga, både vuxna och barn, som far illa till följd av offentliga uthängningar. Och det räcker för att frågan ska vara värd att ta på allvar. Man behöver inte visa att alla drabbas för att kunna konstatera att ett problem finns.

Om en uthängd person tidigare har utsatt barn för brott, på vilket sätt blir de barnen hjälpta av att andra barn också skadas?
Det ena lidandet upphäver inte det andra.

Jag vill inte att några barn ska skadas, oavsett vilka deras föräldrar är eller att någon utsätter dom för något.

Fortfarande har du inte kunnat visa att just de offentliga uthängningarna hindrar en person som verkligen är fast besluten att begå övergrepp mot barn. Att påstå det är en sak. Att kunna belägga det går inte.

Du är beredd att oskyldiga barn blir skadade därför att du tror att metoden leder till något gott. Om man försvarar en sådan konsekvens bryr man sig inte om barn.
Citera
2026-07-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Är det ok att hänga ut gäddor som inte har några barn?

Hur många gånger tänker du ställa exakt samma fråga?

Tror du att svaret förändras bara för att du upprepar frågan ordagrant gång på gång.

Det blir inte ett nytt argument för att samma mening skrivs en tionde gång. Om du vill komma vidare i diskussionen vore det kanske mer konstruktivt att bemöta det du redan fått, i stället för att hoppas att upprepning ska ge ett annat resultat. Det är inte en diskussion. Det är ett eko.
Citera
2026-07-06, 22:51
Avstängd
Citat:
Du ville ju veta om jag visste om gäddorna gjort något tidigare. Och för att veta det skulle jag vara närvarande?
I vissa fall är de dömda sedan tidigare. Nej inte alla 800.
De fattar väl vem som helst?

Ja eftersom du många gångar har hävdat att alla gäddor har tidigare offer på sitt samvete och att motivet till uthängning är att offren ska få upprättelse. Nu begränsar du dig till de redan dömda, vilket är en självklarhet eftersom de blivit dömda. Kan du bestämma dig?
Citera
2026-07-06, 23:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Hur många gånger tänker du ställa exakt samma fråga?

Tror du att svaret förändras bara för att du upprepar frågan ordagrant gång på gång.

Det blir inte ett nytt argument för att samma mening skrivs en tionde gång. Om du vill komma vidare i diskussionen vore det kanske mer konstruktivt att bemöta det du redan fått, i stället för att hoppas att upprepning ska ge ett annat resultat. Det är inte en diskussion. Det är ett eko.
Om man är mån om barnen så borde det ju vara ok att hänga ut gäddor som inte har några barn.
Då finns det inga barn till gäddan som kan bli lidande.
Bara gädddan själv .
Citera
2026-07-06, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om man är mån om barnen så borde det ju vara ok att hänga ut gäddor som inte har några barn.
Då finns det inga barn till gäddan som kan bli lidande.
Bara gädddan själv .

Hur hjälper det barn?

På vilket konkret sätt förhindrar det att någon begår brott?

Handlar det om att skydda barn, eller är det för en tillfredsställelse i att se människor förnedras?

Om fokus ligger på skadeglädjen snarare än på resultatet, då har diskussionen lämnat barnens bästa för länge sedan.
Citera
2026-07-07, 00:03
Avstängd
Citat:
Hur hjälper det barn?

Handlar det om att skydda barn, eller är det för en tillfredsställelse i att se människor förnedras?

Om fokus ligger på skadeglädjen snarare än på resultatet, då har diskussionen lämnat barnens bästa för länge sedan.
Att skadeglädjen hos pöbeln prioriteras före rättssäkerhet, fakta, verklighet ,överdrifter, lögner, verkligt skydd av riktiga barn och demokrati är alldeles uppenbart.
Citera
2026-07-07, 00:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Hur hjälper det barn?

Man visar vilka det är som söker barn i sexuellt syfte.
Man ska kunna visa upp vilka det är som kan skada barn på detta sätt.
De kanske finns i närområdet, några kanske känner igen gäddorna och törs berätta vad man har varit med om.
Det har även en skrämmande effekt.
Det är tydligt att många gäddor är rädda för Dumpen. Det ska vara svårt att vara Gädda.
Citera
2026-07-07, 00:35
Avslutad
Sara lägger upp video från sjukhussängen.

Skärmdump:
https://imgur.com/a/ye6e2Mo

Vill ni se videon får ni surfa till X
Citera
2026-07-07, 07:01
Bannlyst
Varför duger inte vanlig svensk sjukvård åt fröken Sara? Vad är det som gör att hon behöver ha special- vård? Jag litar inte på henne ett skit skulle inte förvåna mig om hon har fejkat hela cancergrejen.
Citera
2026-07-07, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ja eftersom du många gångar har hävdat att alla gäddor har tidigare offer på sitt samvete och att motivet till uthängning är att offren ska få upprättelse. Nu begränsar du dig till de redan dömda, vilket är en självklarhet eftersom de blivit dömda. Kan du bestämma dig?

Sannolikt har de tidigare offer. Jag har aldrig skrivit att alla har det.
Citera
2026-07-07, 08:39
Medlem
Citat:
Det du visar är att du bygger dina slutsatser på sådant du tror, och sedan behandlar du det som om det vore ett fastställt faktum.

Jag har aldrig påstått att jag talar för alla uthängda eller för alla anhöriga. Det vore ett orimligt påstående.

Däremot vet vi att det finns anhöriga, både vuxna och barn, som far illa till följd av offentliga uthängningar. Och det räcker för att frågan ska vara värd att ta på allvar. Man behöver inte visa att alla drabbas för att kunna konstatera att ett problem finns.

Om en uthängd person tidigare har utsatt barn för brott, på vilket sätt blir de barnen hjälpta av att andra barn också skadas?
Det ena lidandet upphäver inte det andra.

Jag vill inte att några barn ska skadas, oavsett vilka deras föräldrar är eller att någon utsätter dom för något.

Fortfarande har du inte kunnat visa att just de offentliga uthängningarna hindrar en person som verkligen är fast besluten att begå övergrepp mot barn. Att påstå det är en sak. Att kunna belägga det går inte.

Du är beredd att oskyldiga barn blir skadade därför att du tror att metoden leder till något gott. Om man försvarar en sådan konsekvens bryr man sig inte om barn.

Du tror ju ockå att angöriga blir drabbade.
Bara för att du vet att någon gång har anhöriga kommit i kläm betyder det inte att det alltid är så. Alltså tror du att det är så. Alltså ett fastställt faktum.

Och vi vet att gäddor ibland har tidigare offer. Det är hela poängen med Dumpens video . Att fler offer ska komma fram.

Det finns inget samband med att gäddors anhöriga måste skadas för att nya offer ska få upprättelse genom Dumpens video.

Om de hindrar förövaren vet jag inte. Men det varnar samhället och gör det svårare för förövaren.
Citera
2026-07-07, 08:55
Avstängd
Citat:
Du tror ju ockå att angöriga blir drabbade.
Bara för att du vet att någon gång har anhöriga kommit i kläm betyder det inte att det alltid är så. Alltså tror du att det är så. Alltså ett fastställt faktum.

Och vi vet att gäddor ibland har tidigare offer. Det är hela poängen med Dumpens video . Att fler offer ska komma fram.

Det finns inget samband med att gäddors anhöriga måste skadas för att nya offer ska få upprättelse genom Dumpens video.

Om de hindrar förövaren vet jag inte. Men det varnar samhället och gör det svårare för förövaren.

Fler har dokumenterat att närstående blir utsatta, så inte enstaka. Utsatt kan uttryckas på många sätt.
De grövsta formerna som misshandel, förstörd egendom etc är absolut sällsynta, men tillmälen och blickar är tillräckligt jobbiga för att närstående ska må dåligt. Alla gäddor har offer på sina samveten och närståendes utsatthet kan vi negligera är din paroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in